handdator

Visa fullständig version : Kommer fotbollen att bli ännu större?

Potatiskillen
2010-05-04, 16:52
Efter att ha läst en "viktig" artikel där de berättade om en 17-årig tjej som gjorde två mål för sin ort Betsele (utanför Lycksele) så började man ju undra om de hade en rejäl nyhetstorka den dagen.

Frågan lyder, kommer fotbollen att bli större? Kommer sporten att överleva till 2100? Någon gång måste det gå ner så att säga, precis som att Rommarriket föll så borde fotbollen försvinna eller åtminstone få mindre tittare? Kanske en ny sport kan dyka upp som slår rekord av tv-tittare?

andnel
2010-05-04, 17:01
Gött att du jämför romarrikets fall med fotboll :D

Potatiskillen
2010-05-04, 17:04
Gött att du jämför romarrikets fall med fotboll :D

Jajjemen, eftersom de föll ju även fast det tog cirka 800 år för att göra det. Fotbollen vill jag minnas blev som störst runt slutet av 1800-talet.

ahl-
2010-05-04, 17:06
Ge MMA 10år. Eller är 10år en överdrift? (alltså <10år) :)

Potatiskillen
2010-05-04, 17:12
Var faktiskt det jag tänkte på, jag tror faktiskt att MMA kan växa enormt inom 20 år. Det lär garanterat växa ifrån boxningen. Grejjen med MMA till skillnad från andra sporter är att alla får vara med. Pudzianowski tex, sedan WWE stjärnan Brock Lesnar, Satoshi Ishii som vann Os-guld i Judo 2008. Så ja, man vet aldrig. Men någon gång måste väl fotbollen dö. Rommarrikets fall, Sovjetunionens fall, avkoloniseringen, ja, någon gång måste det väl läggas ner? =)

Trance
2010-05-04, 17:14
Det är väl ingen som hindrar Brock Lesnar att spela fotboll?

Potatiskillen
2010-05-04, 17:17

Nej, men grejjen är väl att fotboll är ingen cool sport.............egentligen till skillnad från MMA och därmed fler tittare.

Jag sitter och funderar på hur långe fotbollen kommer att vara, någon teori?

rooz
2010-05-04, 17:17

Tror han skulle kunna göra succé i PL, stor,tung mittbackskung?

young_george
2010-05-04, 17:19

Jag tror att överföringseffekten från hans nuvarande "sportarsenal" till fotboll är för dålig.

Har svårt att se någon få tekniken som krävs till fotboll på bara några år, som folk nu kan göra till MMA. Konkurrensen är för stor. Man jag kan såklart ha fel. Finns det någon som gått från att vara duktig på en annan sport till att bli fotbollsstjärna i vuxen ålder?

Trance
2010-05-04, 17:19
Nej, men grejjen är väl att fotboll är ingen cool sport.............egentligen till skillnad från MMA och därmed fler tittare.

Jag sitter och funderar på hur långe fotbollen kommer att vara, någon teori?

Ja, i framtiden kommer alla sitta med sina tribal-tatueringar och titta på MMA. Är man riktigt cool så har man en Amstaff också.

davvvan
2010-05-04, 17:20
Jag tror inte att fotbollen kommer dö ut, bara kommersialiseras ytterligare.

pejo
2010-05-04, 17:21
Vad är MMA?

young_george
2010-05-04, 17:23
En stor skillnad är att man sluter upp bakom ett lag i fotbollen.

Laget brukar också representera t.ex. en ort, en attityd, en politisk inriktning eller något liknande. Det kan förvisso MMA-fighters också göra, men deras karriär brukar bara vara i några år, så ingen kan "ärva" en fighter på samma sätt som man ärver ett lag från t.ex. sina föräldrar.
Man har också klara antagonister som man möter på regelbunden basis.

Trance
2010-05-04, 17:24
Vad är MMA?

Gayporr för heterosexuella män.

Kek
2010-05-04, 17:26
Tror ärligt talat att fotboll kommer dö ut så småning om. Det är alldeles för lite action för att det ska hålla i längden. Förstrå själv inte hur folk orkar titta på det. Jag kollar på lite svenska landskamper någon gång vart 4e år när vi lyckas kvala till VM för att alla andra gör det men fyfan vad tråkigt det är att kolla på. Det händer ju aldrig något. Finner nästan mer nöja i att kolla på golf, boule, curling etc etc.

young_george
2010-05-04, 17:28
Tror ärligt talat att fotboll kommer dö ut så småning om. Det är alldeles för lite action för att det ska hålla i längden. Förstrå själv inte hur folk orkar titta på det. Jag kollar på lite svenska landskamper någon gång vart 4e år när vi lyckas kvala till VM för att alla andra gör det men fyfan vad tråkigt det är att kolla på. Det händer ju aldrig något. Finner nästan mer nöja i att kolla på golf, boule, curling etc etc.

Kan misstänka att intresset dör lite när världens rikedom blir jämnare.

Fotbollen är en av få sporter där nästan alla länder kan delta på relativt lika villkor. Trinidad & Tobago kan möta Sverige och spela lika så att säga, medan landet kanske inte ens har en ishall att spela hockey i.

Potatiskillen
2010-05-04, 17:38
Kan misstänka att intresset dör lite när världens rikedom blir jämnare.

Fotbollen är en av få sporter där nästan alla länder kan delta på relativt lika villkor. Trinidad & Tobago kan möta Sverige och spela lika så att säga, medan landet kanske inte ens har en ishall att spela hockey i.

Går också i MMA , fast det är lite dyrare intresse till skillnad från fotboll som bara krävs långa strumpor och fotbollsskor samt shorts.

rooz
2010-05-04, 17:50
Går också i MMA , fast det är lite dyrare intresse till skillnad från fotboll som bara krävs långa strumpor och fotbollsskor samt shorts.
Du behöver en boll, end of story.

L Johnsson
2010-05-04, 17:53
Ja, i framtiden kommer alla sitta med sina tribal-tatueringar och titta på MMA. Är man riktigt cool så har man en Amstaff också.

Ja då är man grym och hefti!!!11!!!1!

krellik
2010-05-04, 18:25

Kan man ju tycka. Inte lika brutalt homoerotiskt som bodybuilding dock.

Tycker passionerat illa om fotboll för övrigt, fifan vad tråkigt.

Sagzy
2010-05-04, 18:37
Svårt att tänka mig att fotbollen skulle dö ut inom dom närmaste hundra åren. Dock tycker jag att spelarna kan sluta springa runt som kärringar och ramla omkull så fort det blir lite kroppskontakt. Lite mer prison rules, bara till att bita ihop!:whipped:

Jockefoten
2010-05-04, 18:54
SvFF är på god väg att döda sporten.

stevebc
2010-05-04, 19:42
Ja, i framtiden kommer alla sitta med sina tribal-tatueringar och titta på MMA. Är man riktigt cool så har man en Amstaff också.:)

hangatyr
2010-05-04, 19:56

:laugh:

fotbollskungen
2010-05-05, 08:00

bra argument!