Visa fullständig version : Sweden Rock Festival 2010
Noterade att det inte verkar finnas någon tråd om SRF detta året så jag tog initiativet då jag är sugen på att dra dit!
Så, vilka ska dit och vad tycker ni om årets utförande?
Enligt mig många band som kan reta nostalgi-nerven. :hbang:
jag måste dra på någon rockfestival iår iaf :) Kan hända att det blirdenna
jag måste dra på någon rockfestival iår iaf :) Kan hända att det blirdenna
Just do it!
He blinnt nå för mig detta år. Banden har inte lockat sååå mycket. Plus att jag är i USA.
He blinnt nå för mig detta år. Banden har inte lockat sååå mycket. Plus att jag är i USA.
Inget fan av nostalgi?
Vi tar sabbats år iår tyvärr :(
Inget fan av nostalgi?
Tyvärr så uteblir nostalgin för mig, eftersom jag är aningen för ung för att ha ens hört om en stor del av banden. Headliners känner jag igen, visst. Magkänslan säger dock att Guns 'N Roses har potential för att floppa live.
Ah, va fanken gubbar. Verkar som dem flesta skiter i det i år. Sator ska ju dit. :confused:
Dom har lagt det så jäkla dumt, mitt i skolavslutningen. Dyrare än någonsin och dom gick ut väldigt länge med skitkassa band innan dom ryckte upp sig.
Ovanligt dåliga band överlag i år, ska nog dit ändå för att det är tradition men jag skulle nog få ut lika mycket av att bara hänga på campingen/området.
Dom har lagt det så jäkla dumt, mitt i skolavslutningen. Dyrare än någonsin och dom gick ut väldigt länge med skitkassa band innan dom ryckte upp sig.
Det ligger oftast alltid runt skolavslutningen.
Det ligger oftast alltid runt skolavslutningen.
Alla år jag åkt har det varit veckan innan att man firat nationaldagen där nere.
Kristian
2010-05-02, 21:33
Det är alldeles för många dåliga band i år.
The Somberlain
2010-05-02, 21:54
På tok för dyrt.
Det känns lite knepigt faktiskt. En erfaren polare ska ner som vanligt, han har 4-dagars biljett. Jag har aldrig varit där och känner att nu är jag fan ändå extra sugen när man har pengar (dem saknar ändå värde numera.) banden är helt okej men inga jätte stora fan-kan-offra-min-arm-för-att-se-dem-band. Dock påstår polaren att SRF ska vara värsta bästa stället om man är singel dessutom.
To go or not to go.
Det känns lite knepigt faktiskt. En erfaren polare ska ner som vanligt, han har 4-dagars biljett. Jag har aldrig varit där och känner att nu är jag fan ändå extra sugen när man har pengar (dem saknar ändå värde numera.) banden är helt okej men inga jätte stora fan-kan-offra-min-arm-för-att-se-dem-band. Dock påstår polaren att SRF ska vara värsta bästa stället om man är singel dessutom.
To go or not to go.
Du kommer garanterat ha skoj, det är i mitt tycke den trevligaste festivalen att besöka med minimalt med bråk. Mycket trevliga folk, är ju klassad som en "gubbfestival" alltså mycket äldre där :)
Du kommer garanterat ha skoj, det är i mitt tycke den trevligaste festivalen att besöka med minimalt med bråk. Mycket trevliga folk, är ju klassad som en "gubbfestival" alltså mycket äldre där :)
Helt klart sugen på att dra dit fan.
men vad tror ni om sidan www.biljettshop.se?
Tycker den ser ganska amatörmässig ut och jäfligt dyr!
Albatross
2010-05-03, 18:06
Jag och en polare drar dit, 55 mil enkel med husvagn på släp... lätt värt! Att det är "gubbfestival" är bara en bonus, bara drygt med stenfulla <25 människor.
Är kanske inga riktiga superartister, men jag tycker ändå det är god klass över lag. Sabaton lär röja som vanligt, och Steel Panther ska bli jävligt kul att se :D
Jag och en polare drar dit, 55 mil enkel med husvagn på släp... lätt värt! Att det är "gubbfestival" är bara en bonus, bara drygt med stenfulla <25 människor.
Är kanske inga riktiga superartister, men jag tycker ändå det är god klass över lag. Sabaton lär röja som vanligt, och Steel Panther ska bli jävligt kul att se :D
Glömmer du inte Sator nu? Kult har jag hört!
Jag skall dit för första gången i år! Har opponering på B-uppsats samma dag, så det blir stressigt värre, men ett perfekt avslut på läsåret!
Helt okej bandlista, även om det hade varit trevligt med lite Motörhead, som väl varit där 99% av gångerna ungefär...
Fantastiskt trevlig festival tycker jag. Folk är fulla, inte nerknarkade. Folk är busiga och vilda, inte bråkiga.
Tyvärr så räcker det inte med den svaga line-up de har i år. Även om Evergrey unplugged hade varit väldigt kul att se.
*BUMP
Nu é det nära & jag med flera vänner ska dit!
*BUMP
Nu é det nära & jag med flera vänner ska dit!
Oj, jag tänkte bumpat denna men glömde bort. Jag har fixat en 3-dagars biljett (kanske redan sagt det?) och ska förstöra mitt liv ännu mera! :hbang:
Jag har en 4-dagars så det blir att ta dit vid middagstid på tisdagen så man snabbt & lätt kan slå upp militärtältet:hbang:
Jag har en 4-dagars så det blir att ta dit vid middagstid på tisdagen så man snabbt & lätt kan slå upp militärtältet:hbang:
Ska vi slåss om saken?
jag köper 2st 4-dagars biljetter första dagen de släpptes. bor inte längre bort än att jag kan höra festivalen om vinden ligger på rätt håll.
sommarens höjdpunkt.
Albatross
2010-06-07, 08:12
Idag ska det packas färdigt och imorrn bär det av söderut. Bara vädret håller kan det bli riktigt bra i år :)
No shit :D
Jag ska dit med min käre far på 57 bast :thumbup:
Snart Sweden Rock damnit! Ska köpa tält och sådant sket idag, lite mat också antar jag. Jag sover ensam anyone wanna joinz me? *cupid*
Nej, det är mitt i skolavslutningen
Får bli nästa år för mig. :D
Senast jag var på en festival var nog Hultsfred för några år sedan... (tror det var 98)
Får bli nästa år för mig. :D
Senast jag var på en festival var nog Hultsfred för några år sedan... (tror det var 98)
Men va fanken Kwonnyboy. Jag trodde du skulle förgylla hela skiten med din närvaro. :(
Jag var dock på Lollipop vartenda år 1995-97! :)
Minns ni den?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lollipopfestivalen
Nej, det är mitt i skolavslutningen
Och förklaringen till den höga medelålder på Sweden rock blev besvarad ;)
Nitrometan
2010-06-07, 09:40
Och förklaringen till den höga medelålder på Sweden rock blev besvarad ;)
Gubbrock? :D
Det är dem där rackarns Behemoth som sätter gubbrockstämpeln i år. :(
Det är dem där rackarns Behemoth som sätter gubbrockstämpeln i år. :(
Amen helvete, jag visste inte ens att Behemoth spelade. Jag skulle kunna åka dit bara för deras skull. Såg även att High on Fire ska spela, det är en bra orkester.
Ghost Neck (http://open.spotify.com/track/4K2LHsBqWdsg5oZma5WHCO)
Amen helvete, jag visste inte ens att Behemoth spelade. Jag skulle kunna åka dit bara för deras skull. Såg även att High on Fire ska spela, det är en bra orkester.
Du får planka in, sedan kan vi spela marklyft och dela tält.
Ghost Neck (http://open.spotify.com/track/4K2LHsBqWdsg5oZma5WHCO)
Behemoth-video banned from Youtube!
Läs mer här
http://www.smnnews.com/2009/08/06/behemoth-video-banned-from-youtube/
The irreverent and thought provoking new video from BEHEMOTH has been pulled from YouTube.
The uncensored version of Ov Fire And The Void is now available for viewing at Metal Blade’s Behemoth Page (http://http//www.metalblade.com/behemoth).
An alternate version of the video is also available for viewing below:
HCysz_0Hicg
Fangface
2010-06-07, 10:34
Idag ska det packas färdigt och imorrn bär det av söderut. Bara vädret håller kan det bli riktigt bra i år :)
Tydligen lite delade meningar om just vädret:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Blekinge/Norje/detaljert_langtidsvarsel.html
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/chart.do?geonameid=2689246&redirect=false
Håller stenhårt på norrmännen :thumbup:
Albatross
2010-06-07, 11:47
Mmm, håller också på norrmännen. Inget jävla skitväder som förra året, då blir jag ledsen i ögat.
Tydligen lite delade meningar om just vädret:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Blekinge/Norje/detaljert_langtidsvarsel.html
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/chart.do?geonameid=2689246&redirect=false
Håller stenhårt på norrmännen :thumbup:
Jag litar alltid mer på yr än SMHI :D
stikkan18
2010-06-07, 11:56
Har varit på Swedenrock en gång, men i år tänkte jag gå på Hultsfred istället (Dont you judge me!). Finns det några fler som ska på Hultan i år?
http://www.hultsfredsfestivalen.se/artister
Jag har alltid haft bra och goda minnen av Hultsfred :D
Har varit på Swedenrock en gång, men i år tänkte jag gå på Hultsfred istället (Dont you judge me!). Finns det några fler som ska på Hultan i år?
http://www.hultsfredsfestivalen.se/artister
Stick ffs. :(
Jaopp ska dit, bor 20min ifrån.
Mmm, håller också på norrmännen. Inget jävla skitväder som förra året, då blir jag ledsen i ögat.
Nära på frost under natten slipper jag gärna. Och +1 på norrmännen.
Några personliga givna storspelningar? Säg Sabaton någon...
Jockefoten
2010-06-07, 19:52
Ska dit, kanske plankar in på spelområdet om Danzig lirar några Misfitslåtar.
Nära på frost under natten slipper jag gärna. Och +1 på norrmännen.
Sabaton sucks.. go Behemoth! Danzig! Öhm.. något mer!
chrilledude
2010-06-07, 20:08
Min arvikaftrpd försfvann :/
Japp imorgon bär det av :D fan va gött
Fangface
2010-06-07, 23:42
Sabaton.
Min personliga höjdpunkt på hela festivalen :)
Albatross
2010-06-08, 06:03
Det mesta av det jag *måste* se spelar relativt tidigt, det gillar jag. Har tydligen åldrats eller nåt, skitjobbigt att vara uppe till/efter midnatt :D
Det mesta av det jag *måste* se spelar relativt tidigt, det gillar jag. Har tydligen åldrats eller nåt, skitjobbigt att vara uppe till/efter midnatt :D
Haha ja du!! Frågan är ju dock om det beror på åldern eller något annat? ;)
http://blufiles.storage.live.com/y1pjKQXzsgDkGTzUx9rDT3qn1EUBIYm9HApNYVCuTJklUc-P7D6Ibgi8-XAnleUZpwP50sWr1XHcEk
Ska dit! Dock bara för att Guns N' Roses spelar, så kommer bara vara där på lördagen.
Hur funkar det på festival, måste man typ campa framför scenen i 4 dagar för att få bra plats? :/
Sabaton
Pudzianovski
2010-06-08, 17:40
En polare skulle dit och han ansåg att Watain kommer vara höjdpunkten. Jag håller med.
Pudzianovski
2010-06-12, 19:02
De sänder från SRF på P4 några timmar från och med 20:00 :thumbup:
http://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx
DistSpecial: Fyra timmar direkt från Sweden Rock Festival
Programledare: Andreas Matz.
Albatross
2010-06-13, 22:13
Inte helt oväntat missade jag det mesta jag skulle se efter 19:30 varje dag, eftersom jag inmundigat den gudomliga brygden sedan tidig timma.
Sabaton och Steel Panther var nog mina favoriter... Treat var lite otippat bra. Även D.A.D var direkt dunder!
Inte helt oväntat missade jag det mesta jag skulle se efter 19:30 varje dag, eftersom jag inmundigat den gudomliga brygden sedan tidig timma.
Det är lite därför jag inte riktigt gillar festivaler utan hellre skulle se att banden åkte på turné med ca 2 supports. Då kan jag fokusera mer, festivaler innebär ofta kortare spelningar per band och mer som distraherar.
Sabaton och Steel Panther var nog mina favoriter... Treat var lite otippat bra. Även D.A.D var direkt dunder!
Själv lyckades jag hålla en bra nivå. Synd att det kändes som ett höstväder med regn och blåst. Fanns en del guldkorn och en del riktiga bottennapp av konserterna. Sabaton, D.A.D, Billy idol och W.A.S.P gjorde riktigt bra spelningar medan Nazareth, Danzig och Axel Rose draggade sjöbotten.
Själv lyckades jag hålla en bra nivå. Synd att det kändes som ett höstväder med regn och blåst. Fanns en del guldkorn och en del riktiga bottennapp av konserterna. Sabaton, D.A.D, Billy idol och W.A.S.P gjorde riktigt bra spelningar medan Nazareth, Danzig och Axel Rose draggade sjöbotten.
Danzig var trötta alltså? De har ju några år på nacken och jag är egentligen inte förvånad. Jag var och såg Sodom för några år sedan och det borde jag inte ha gjort. Feta och trötta spelade de fel i princip överallt. Vissa artister borde ha lagt av för länge sedan istället för att solka min bild av dem.
Danzig var trötta alltså? De har ju några år på nacken och jag är egentligen inte förvånad. Jag var och såg Sodom för några år sedan och det borde jag inte ha gjort. Feta och trötta spelade de fel i princip överallt. Vissa artister borde ha lagt av för länge sedan istället för att solka min bild av dem.
Det var inte alls bra. Var riktigt besviken faktiskt.
Angående att sluta i tid sa min far angående Nazareth "det är jobbigt att coverbanden gör låtarna bättre än originalet nu, då har man hållit på för länge"
Gött att jag däckade i en stol och missade Danzig då. Vaknade iofs med öl i skrevet, helt okej.
Ingen som såg Stone Sour? Root såg jävligt kokad ut, helt galet.
Albatross
2010-06-14, 11:35
Glömde bort Alestorm! De gjorde också bra ifrån sig tyckte jag.
Såg en stund på Stone Sour men gick bort och kikade på Dundertåget efter ett tag. Det var dumt, inte alls särskilt underhållande.
Hann även med att se lite på In Mourning, de förtjänar större än Nemis.
Glömde att omnämna Opeth, de levererade igen :hbang:
Gött att jag däckade i en stol och missade Danzig då. Vaknade iofs med öl i skrevet, helt okej.
Ingen som såg Stone Sour? Root såg jävligt kokad ut, helt galet.
Stone Sour gjorde det bra, trots lite teknikstrul. Du missade inget med Danzig, däremot var det en miss med öl i skrevet.
Glömde bort Alestorm! De gjorde också bra ifrån sig tyckte jag.
Såg en stund på Stone Sour men gick bort och kikade på Dundertåget efter ett tag. Det var dumt, inte alls särskilt underhållande.
Hann även med att se lite på In Mourning, de förtjänar större än Nemis.
Jag valde bort Dundertåget pga att det är nog lättare att man får chansen att se dom igen. Kommer ge dom en chans trots din diss ;)
Stone Sour gjorde det bra, trots lite teknikstrul. Du missade inget med Danzig, däremot var det en miss med öl i skrevet.
Ja dem var bättre än vad jag trodde, lyssnar inte riktigt på dem längre. Gillade Corey's dans, den var fan ace.
Gött, då behöver man inte ha ångest över det. Det var kanske det, haha. Jag känner ju dock spontant att det borde gjort så att jag fått ligga, underbar lukt liksom med en Elephant på påsen.
Ja dem var bättre än vad jag trodde, lyssnar inte riktigt på dem längre. Gillade Corey's dans, den var fan ace.
Gött, då behöver man inte ha ångest över det. Det var kanske det, haha. Jag känner ju dock spontant att det borde gjort så att jag fått ligga, underbar lukt liksom med en Elephant på påsen.
Ha ha, tanken var iaf god :D
Coreys dans fick Lady Gaga att bli grön av avund :naughty:
Ha ha, tanken var iaf god :D
Coreys dans fick Lady Gaga att bli grön av avund :naughty:
Ja va fanken, lyxa till det liksom. :D
Den var riktigt nice, lagom oväntad. Härligt glad kille också den där Corey.
Ja va fanken, lyxa till det liksom. :D
Den var riktigt nice, lagom oväntad. Härligt glad kille också den där Corey.
Faktiskt, han verkade vara en trevlig prick, till skillnad på Axel Rose eller en del andra egon.
Faktiskt, han verkade vara en trevlig prick, till skillnad på Axel Rose eller en del andra egon.
Axel har jag aldrig gillat men inte fan steg han något i rang efter SRF-spelningen. Såg det tillsammans med två jobbarkompisar, hängde som fan på den ena, haha.. men åter till ämnet. Tyckte Axel verkade riktigt jävla risig och sen som sautan var han också, skitlöjligt.
Axel har jag aldrig gillat men inte fan steg han något i rang efter SRF-spelningen. Såg det tillsammans med två jobbarkompisar, hängde som fan på den ena, haha.. men åter till ämnet. Tyckte Axel verkade riktigt jävla risig och sen som sautan var han också, skitlöjligt.
Han orka inte sjunga ordentligt längre.
Pudzianovski
2010-06-14, 14:36
Var det INGEN som såg Watain?
http://blogg.svt.se/psl/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/watain-0.jpg
Foto från: http://blogg.svt.se/psl/
Kebab-Arne
2010-06-14, 14:51
Ni som såg Stone Sour har ni några kommenterar angående deras nya material som de körde lite av som jag fattat det? Bra skit? Visserligen skitsvårt att få en uppfattning efter bara en konsert.
Ni som såg Stone Sour har ni några kommenterar angående deras nya material som de körde lite av som jag fattat det? Bra skit? Visserligen skitsvårt att få en uppfattning efter bara en konsert.
Dem hade inget nytt material, dem ska lägga ner hela skiten! Briiinnn aaaaaargh, briinn!
Var det INGEN som såg Watain?
http://blogg.svt.se/psl/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/watain-0.jpg
Foto från: http://blogg.svt.se/psl/
JAg gjorde :) inte hela tyvärr :( riktigt mysigt :)
Sabaton.
Min personliga höjdpunkt på hela festivalen :)
Och det var så jävla bra!
Tillsammans med WASP festivalens storheter. I övrigt många trevliga spelningar. Sator var helt okej, Steelwing var...usla, Quireboys proffsiga.
Kollade en del mörka band där Mayhem, med sitt lite tveksamma förflutna, var ondast. Såg dock inte Watain men det var tydligen en del allmänt hat där med. Behemoth var annorlunda än jag trodde. Mörk musik och sedan lite popsnack mellan låtarna.
Kiske var helt okej i Unisonic, trist med tornet och förseningen men då kunde man klämma in lite opluggad Praying Mantis :)
Tittade lite på Saga och Opeth. Båda okej. Guns missade jag helt även om det hade varit skoj att se den gamle Ax´l. Han är dock en sopa.
Kollade en del mörka band där Mayhem, med sitt lite tveksamma förflutna, var ondast.
Låter lovande inför Gävlespelningen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.