Visa fullständig version : Fixa ett bilbatteri
Till nästa vecka, helst innan onsdagen, behöver jag ett bilbatteri. Jag behöver det under lördagen.
Kan man hyra? Kan någon låna ut? Sett att det kostar cirka 500-1200 att köpa. Värt för en gång..?
Det ska driva ett ljudsystem under några timmar.
Bonus: Kan jag länsa ett bilbatteri från en bil och sedan ladda det på en mack och sätta tillbaka det?
Batteri från en skrot och laddare från biltema?
Vet inte vad det kan tänka sig att kosta dock
Bonus: Kan jag länsa ett bilbatteri från en bil och sedan ladda det på en mack och sätta tillbaka det?
Om det är fysiskt möjligt? Ja. Vet inte om mackar brukar ladda batterier dock. Går att ladda fint med bilen om ni puttar igång skiten / startkablar och har en någorlunda bra generator.
Hur pass viktigt är det du ska pyssla med? Gamla batterier kan ha jävligt kass kapacitet. Kanske ett diesel-elverk är att föredra? Går säkerligen att hyra på diverse maskinuthyrningsfirmor.
Har du räknat på hur mycket ström som kommer gå åt under timmarna?
Batteri från en skrot och laddare från biltema?
Vet inte vad det kan tänka sig att kosta dock
Absolut!
Fixa ett hyfsat batteri från en bilskrot för 100:- och ladda själv.
Viktigt..? Nja, vill ju gärna att musiken ska gå. Systemet monteras på en pirra så dieselaggregat går bort (det gör det av miljöskäl ändå).
Viktigt..? Nja, vill ju gärna att musiken ska gå. Systemet monteras på en pirra så dieselaggregat går bort (det gör det av miljöskäl ändå).
Ok, tänkte att det kanske handlade om något slags studentflak eller dylikt, då vill man inte gärna att skiten dör :)
Resten av frågorna återstår dock ;)
Tror personligen iaf att det är bättre att antingen skaffa ett fräscht batteri som du vet fungerar alternativt låna ett någorlunda fräscht från någon bil än att skaffa en laddare och något gammalt skitbatteri, de är oftast inte så pålitliga. Om du känner någon som behöver ett bilbatteri så kanske ni kan dela lite på kostnaden, du lånar batteriet en gång och betalar en liten del, och han får ett nytt batteri billigare.
Ska samråda med polare om hur vi bör göra för att få fram ett batteri.
Musselbank
2010-05-02, 23:31
Om ni kan göra troligt att så är fallet (kvitto!) borde det ju gå att sälja ett nästan nytt för en bra slant om inte annat.
Fanns för övrigt mycket billiga på blocket. Mikket praa!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.