Visa fullständig version : Finns det några Ryan Air-rävar här?
Hallå!
Eftersom det brukar passa mig att åka på charter en vecka i september tänkte jag nu passa på att köpa biljetter med RA. Runt medelhavet är det ju bra vid den tidpunkten så jag har kikat på Italien bla.
900:- ToR till Milano. Hade ju visserligen tänkt åka där det finns stränder..
Det står "skatt och avgifter 0 kr". Behöver man inte betala det?
Scratch89
2010-05-01, 12:53
Kommer inte slutpriset sen precis när det är dags att beställa? Ryan Air är så jävla lömska och mörkar alla såna avgifter så länge det bara går.
Kommer inte slutpriset sen precis när det är dags att beställa? Ryan Air är så jävla lömska och mörkar alla såna avgifter så länge det bara går.
+1.
Från vad jag minns så är det knappt lönt att ens försöka räkna ut det innan man kommer till sista godkännandet :)
Man kan åka flyg jättebilligt. Är man ute i god tid kostar biljetterna 1kr och sedan tillkommer bara skatter å skit så det blir några hundringar att flyga inom europa
Hallå!
Eftersom det brukar passa mig att åka på charter en vecka i september tänkte jag nu passa på att köpa biljetter med RA. Runt medelhavet är det ju bra vid den tidpunkten så jag har kikat på Italien bla.
900:- ToR till Milano. Hade ju visserligen tänkt åka där det finns stränder..
Det står "skatt och avgifter 0 kr". Behöver man inte betala det?
Ibland har ryanair 'rea' och då bjuder de på skatter och avgifter. Hur länge rean är brukar vara helt olika så om du verkligen vet att du kommer åka beställ nu och spara 500 kr.
Vet inte om du flyger från Stockholm eller Göteborg men flyger du från Stockholm så finns där flera andra Italiendestinationer närmre havet. Men, det är inga som helst problem att ta sig från Milano Bergamo till havet heller, Italien har bra tågkommunikation och det är dessutom relativt billigt att ta sig runt.
Aha, jag flyger från Stockholm. Det finns Pisa och Rimini att välja på också. Spännande... Verkar vara lite djungel med avgångar, skatter och sånt men det är väl där man ska tjäna pengar:)
Aha, jag flyger från Stockholm. Det finns Pisa och Rimini att välja på också. Spännande... Verkar vara lite djungel med avgångar, skatter och sånt men det är väl där man ska tjäna pengar:)
...och Trapani på Sicilien och Alghero ute på Sardinien. Skatter är inget ryanair hymlar med, står det 0 kr så är det 0 kr, däremot får man betala för incheckat bagage samt kortavgifter.
Nu vet jag inte om det är Italien du vill uppleva men annars om du flyger till Milano kan du även ta dig med tåg ned till Monte Carlo, Nice, Cannes osv på rivieran.
nmanradnävna
2010-05-01, 14:02
Tänk även på att du inte hamnar på den vanliga, stora flygplatsen utan något sketet flygfält en bit därifrån. Så har det i alla fall varit varje gång jag har kollat efter flygstolar hos ryan air
Plus ett på Scratchåttionio, Ryanair är riktigt cp med avgifter hit och dit, räkna alltid med 100-200 extra vad som än står.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.