Visa fullständig version : M.I.A - Born free, banned from youtube
Contribute
2010-05-01, 12:47
Musikvideon till Born free har blivit förbjuden på youtube för dess våldsamma och rent ut sagt provocerande budskap.
En grupp amerikanska soldater intar en stad med våld och samlar ihop rödhåriga pojkar och män för att sedan tvinga dem att springa över ett minfält. Behöver jag säga mer?
Riktigt sjuk video, se själv.
http://twentysevenviews.wordpress.com/2010/04/26/m-i-a-born-free-music-video/
http://assets.nydailynews.com/img/2010/04/28/alg_mia_born_free_vid.jpg
Måste också tillägga att låten är sjukt dålig, blev förbannad första gången jag hörde den på jobbet :MrT:
Det där var nog den sämsta låten jag hört i hela mitt liv.
Contribute
2010-05-01, 12:57
Kass låt, brutal video.
Word :cool:
chrilledude
2010-05-01, 13:03
Bara jag som skrattade när den sista sprängdes i bitar? :D
Bara jag som skrattade när den sista sprängdes i bitar? :D
ja bara du.
Sjuk video *spy*
shadowfire
2010-05-01, 13:10
Blir bara förbannad av sådant där. Patetiskt trams.
Vad var poängen ?
Tycker inte den var speciellt hemsk eller övertygande
Faan va sämst låt. Vad vill dom med videon? Att rödtottar är mobbade är ingen nyhet.
Larsson85
2010-05-01, 13:18
Låten suger, däremot började jag tänka att om detta hade varit en trailer så hade jag blivit sugen på att se filmen.
Faan va sämst låt. Vad vill dom med videon? Att rödtottar är mobbade är ingen nyhet.
gingers have no souls? :whipped:
Skätm åsido :) får hålla med om att vidoen bara är sjuk, och låten va ju inte den bästa...
Verbatim
2010-05-01, 13:18
Jag har väldigt svårt att bli upprörd, jag ser mer våldsamma saker än såhär i hälften av filmerna jag slår på. Hon har ett politiskt budskap som vanligt, denna gången tog hon till en våldsam video för att försöka få ut det.
Musiken i sig är totalt ointressant. Men visst är det lustigt att folk blir upprörda, det tar inte lång stund att ta reda på hennes politiska intressen och vad hon försöker sprida information om, och i ljuset av det så är videon knappast hemsk.
Jag har väldigt svårt att bli upprörd, jag ser mer våldsamma saker än såhär i hälften av filmerna jag slår på. Hon har ett politiskt budskap som vanligt, denna gången tog hon till en våldsam video för att försöka få ut det.
Musiken i sig är totalt ointressant. Men visst är det lustigt att folk blir upprörda, det tar inte lång stund att ta reda på hennes politiska intressen och vad hon försöker sprida information om, och i ljuset av det så är videon knappast hemsk.
Upplys oss?
Var det tuttarna som var det kontroversiella eller? Youtube har iaf lagt upp den igen men med 18-årsgräns.
Edit* och ja, vad budskapet var var väl inte jättesvårt att lista ut.
Det är smått fantastiskt att en del av er blir upprörda av det grafiska innehållet, och ännu mer fantastiskt att en del av er inte verkar förstå budskapet.
Ingen MTV pop video direkt. Det de vill framföra är någon slags dystopia. Låten var kass samma sak med videon.
Jag förstår ärligt talat inte budskapet, men iofs är jag rödhårig så det kanske beror på att jag inte har någon själ
David Brent
2010-05-01, 14:50
Ingen vidare bra låt, videon vet jag inte om den kändes särskilt provocerance direkt.
Scratch89
2010-05-01, 15:13
Om det är inte är provocerande när man samlar ihop oskyldiga människor som får springa över minfält, och där man skjuter de som överlever, undrar jag vad som är provocerande. Upplys mig.
Någon som har någon idé om vad budskapet bakom videon kan vara?
snälla..onödigt att haka upp sig på att alla är gingers, det var säkert bara av en slump alla passande skådespelare för rollerna var rödhåriga och dom gick ju in i staden för att plocka alla dom där personerna, för att dom hade gjort något. Den där tavlan där det stod "our time will come" och så var det 3 rödhåriga killar i militär-outfit, det var också slumpmässigt att just dom där tre ledarna var rödhåriga...
Det är inte så troligt att sånt kommer ske eller någon vill att sånt skulle ske som sker i videon. Men, amerikanska militären har makt och om man skulle missbruka makten, så skulle det kunne se ut så där, i det värsta tänkbara scenariot. Det är en hemsk bild av en overklighet, som skulle kunna vara verkligt om världen blev knäpp. Likt dystopia.
Tycker att det som sker i videon är verkligen likt det som hände under nazitiden med judarna. På något sätt tycker jag andå att videon har gjorts på ett hemskt men med på ett fiffigt sätt.
Jag har absolut ingenting emot folk med tanke på hudfärg, religion, ras, hårfärg, så fatta inte mitt inlägg fel.
Det är inte så troligt att sånt kommer ske eller någon vill att sånt skulle ske som sker i videon. Men, amerikanska militären har makt och om man skulle missbruka makten, så skulle det kunne se ut så där, i det värsta tänkbara scenariot. Det är en hemsk bild av en overklighet, som skulle kunna vara verkligt om världen blev knäpp. Likt dystopia.
Tycker att det som sker i videon är verkligen likt det som hände under nazitiden med judarna. På något sätt tycker jag andå att videon har gjorts på ett hemskt men med på ett fiffigt sätt.
Jag har absolut ingenting emot folk med tanke på hudfärg, religion, ras, hårfärg, så fatta inte mitt inlägg fel.
Utgör inte så kallade rednecks en ganska stor del av Amerikanerna? Eller har jag fått det helt om bakfoten?
Utgör inte så kallade rednecks en ganska stor del av Amerikanerna? Eller har jag fått det helt om bakfoten?
Haha, men herregud. Det ska väl inte vara så svårt att trycka in några bokstäver på Google.
Lägg till Irak, burma och random krigsområde i afrika.
Wille005
2010-05-01, 15:55
Underbart.
Alltså videon, inte att den är bannad.
Låten har gjorts för en ny lag som införts i Arizona.
Jag gillar den.
Redneck betyder inte rödhårig...
Haha, men herregud. Det ska väl inte vara så svårt att trycka in några bokstäver på Google.
Och det hade varit ännu lättare för dig att skriva vad det handlade om i första inlägget, istället för att dryga dig i 2. Men det är rätt coolt att veta och inte dela med sig.
Redneck betyder inte rödhårig...
Kan vara en sån där metafår.
Och det hade varit ännu lättare för dig att skriva vad det handlade om i första inlägget, istället för att dryga dig i 2. Men det är rätt coolt att veta och inte dela med sig.
Ja, det är sjukt coolt att kunna googla. Skriver jag vad det handlar om får personen ändå söka sig vidare för att läsa på.
Make love not war:
Necro - Who's Ya Daddy?
Den låten är dock riktigt jävla kass.
Låten har gjorts för en ny lag som införts i Arizona.
Jag gillar den.
Vad är det för ny lag?
L Johnsson
2010-05-01, 16:38
Nog den värdelösaste låten jag hört på mycket länge*spy*
''I USA har guvernören i Arizona beslutat att införa en ny omstridd lag riktad mot illegal invandring. Beslutet leder till upprörda protester och till hård kritik från president Barack Obama.
Hård kritik mot ny lag
– Vi kan inte vänta, den illegala invandringen är ohållbar och leder till ökad brottslighet , sa Arizonas guvernör, republikanen Jan Brewer när hon skrev under den nya lagen.
Lagen är den hårdaste hittills i USA när det gäller att stoppa olaglig invandring.
Samtidigt protesterade tusentals runtom i Arizona.
– Alla vi som ser latinamerikanska ut kommer bli utsatta, sa en kvinna till CNN.
Den nya lagen i Arizona, som gränsar till Mexico, innebär att polisen ska kräva att få se id-kort eller annan dokumentation, från alla som kan misstänkas vara i landet illegalt.
Kritikerna säger att det kommer leda till diskriminering, och trakasserier av alla invandrare.
Och president Barack Obama kallar Arizonas guvernör för oansvarig.
– Om vi inte gör något på federal nivå, så är risken att fler delstater agerar oansvarigt på egen hand, sa Obama.
Arizonas beslut gör att pressen nu ökar på Vita Huset och kongressen att agera när det gäller den inflammerade invandringsfrågan.''
Doctor Snuggles
2010-05-01, 16:44
Om det är inte är provocerande när man samlar ihop oskyldiga människor som får springa över minfält, och där man skjuter de som överlever, undrar jag vad som är provocerande. Upplys mig.
Gulliga kattungar på youtube.
Ja, det är sjukt coolt att kunna googla. Skriver jag vad det handlar om får personen ändå söka sig vidare för att läsa på.
Och? Det kan ju iaf väcka intresse.. Och om man nu ändå vet, varför inte tillföra det till diskussionen istället.
Gabriel174
2010-05-01, 17:08
Jag förstår ärligt talat inte budskapet, men iofs är jag rödhårig så det kanske beror på att jag inte har någon själ
Blir en ny signatur *kissass*
En väldigt stor human centipide beståendes av rövhåriga som ska kravla över ett minfält.
rajjan_dammit
2010-05-01, 17:34
Det jag undrar är varför minorna som sprängs i förgrunden, i närheten av de som springer, inte är lika kraftfulla som de i bakgrunden där man inte kan se några människor... hmm.
Skumt. En kompis länkade den här på facebook för några dagar sen men den togs bort efter några minuter. Trodde det hade att göra med upphovsrätt. Han sa att jag måste se den för att den var så häftig. Gillar M.I.A. som artist men håller med om att låten är sjukt dålig. Synd att detta överskuggar hennes musik.
Blir inte så provocerad av det här direkt. Blir mer illamående av grejer som händer i verkligheten än skådespelare i en musikvideo.
edit: AHAHahaahah!!! Nu fattar jag varför han var så ivrig med att jag skulle se den. Han postade länken på en rödhårig snubbes facebook-wall. Är rent ut sagt ett krig mellan de rödhåriga och några andra i klassen :D.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.