Visa fullständig version : Psykiska utbrott
shut teh face
2010-04-29, 10:57
Brukar ni göra saker som man verkligen inte bör? Det värsta är ju om man till exempel tänker; jag borde inte kissa på min kollega, men så gör man det. Men jag menar enklare saker, som; jag borde inte dra ut den här knappen på kavajen, då kan jag inte knäppa den och ser mongo ut, sen kliar det i fingrarna, och så drar man sönder den. Sen efteråt så får man ångest..
Diskutera
fiskebulle
2010-04-29, 10:58
Du är onormal.
hahavaffan
2010-04-29, 10:58
Ibland, lite. T.ex. när jag blir förbannad när jag diskar, så känner jag så jävla mycket för att krossa ett glas, men tänker att det kommer ge mig ångest sen när jag måste städa upp skiten... men så krossar jag det ändå, och får ångest.
Nej, har inget sånt för mig.
Du är onormal som fiskbulle säger.
Du klagar tydligen också på att tjejer skickar porr till dig. Ännu mera onormalt såvida det inte är tyskdubbad dvärgporr det är frågan om.
Ja, det händer. Håller en alert genom livet att inte vara så förutsägbar för sig själv ;)
Jag måste alltid känna om bajskorven är hård eller mjuk efter jag har uträttat mina behov. Får alltid ångest efter det, handen blir ju så blöt.
fiskebulle
2010-04-29, 11:09
Det kanske är jag som är onormal i min normalitet...
Edit: Skitsamma, ni är fan konstiga.
L Johnsson
Rätt sjukt men ja, det händer mig ganska ofta till och med. Senast huttade jag iväg min mobil in i väggen på impuls, fortfarande ångrar jag den sekunden som jag gjorde det trots att det var bara korkat :smash:
Fatalist
Jag håller med Stoltz, man vill inte bli förutsägbar precis.
jag måste alltid känna om bajskorven är hård eller mjuk efter jag har uträttat mina behov. Får alltid ångest efter det, handen blir ju så blöt.
WAT?!
Alltså, stoppa pressarna, är det här på riktigt? Det är ju helt underbart onormalt!
http://images5.cafepress.com/product/188397745v6_350x350_Front.jpg
JohnVoid
2010-04-29, 11:27
Waaay too often!
Den här tråden har potential.
Stoltz: Om du tar något feyin säger på allvar får du skylla dig själv ;)
shut teh face: Jag har tänkt på det här själv rätt länge. En grej jag gjorde var att jag hade precis ett glas mjölk kvar i sista litern, var törstig men tänkte ändå vad jävligt det skulle vara om jag bara hällde ut det, då jag VET att det inte fanns mer för tillfället. Så efter en stunds tänkande häller jag ut det och tänker sen "varför FAN gjorde jag sådär för?" sedan är det glömt efter ett tag, jag köper ny mjölk och allt är sig likt igen.
Jag har detta problem.
Jag har bra grepp, men så fort någon ber mig hålla något viktigt, typ en vas, eller liknande bräcklig sak, så släpper mina händer bara. Dom blir helt lam. Samma sak ifall jag håller telefonen och går över typ en gles bro eller en kaj, så händer samma sak. Då jag absolut inte får tappa greppet så lossnar det bara.
shut teh face
2010-04-29, 13:24
Jag har också funderat på att böja headset-kopplingen när den sitter kopplad i iphonen, det skulle ju förstöra uttaget helt.. men jag har ej vågat än, då jag använder iphonen rätt mkt..
Jag har också funderat på att böja headset-kopplingen när den sitter kopplad i iphonen, det skulle ju förstöra uttaget helt.. men jag har ej vågat än, då jag använder iphonen rätt mkt..
Haha igårkväll låg jag just och vickade min fram och tillbaka lite. Dessbättre har jag normal impulskontroll.
Kan bara komma på en sak i skrivande stund, hände när jag var runt 10år. Var hemma hos en kompis och vi fick saft ur fina sköra vinglas. Tänkte... "hm detta glas kan man nog bita sönder" så bet jag. Det roliga var att jag sen försökte låtsas som inget hade hänt, men min kompis mamma såg att det saknades glas från vinglaset och frågade.... där sitter jag och låtsas som ingenting fullt med glasbitar i munnen. :em:
Ibland när jag typ går över en bro så måste jag typ hålla mobilen eller något utanför så risken finns ju att jag tappar mobilen ner i vattnet. Riktigt sjukt asså.
Dexterity
2010-04-29, 17:03
Ibland när jag typ går över en bro så måste jag typ hålla mobilen eller något utanför så risken finns ju att jag tappar mobilen ner i vattnet. Riktigt sjukt asså.
livin' on the edge.
Andy.da.wohoo
2010-04-29, 17:03
Vafan?
johanhej
2010-04-29, 17:05
Jag har en grej för att säga saker, som man absolut inte bör. Mitt i ett samtal, i stundens hetta, så kommer man att tänka på någon sån där jättekonstig sak som man absolut inte inte får säga. Så tänker man, "shit det där kan man verkligen säga, eller går det egentligen? Man kanske borde prova och se!". Så säger man det, vilket resulterar i en sjukt jävla awkward situation. Har säkert påverkat ett par relationer jag haft med folk.
Ibland när jag går på stan och typ ser någon hjälplös vanlig kvinna/dam/kärring går med sin ICA kasse så tänker jag typ,
fyfan va roligt att bara springa fram och ge en sån jävla flykick rakt i ansiktet så kärringen däckar hahah!
ASSÅ så jävla sjuka tankar, aldrig något som jag gjort då men, har tänkt många gånger :D
Och en annan gång när en kärring gnällde på att jag parkerat min cykel dåligt utanför affären så hade jag bara lust att säga
- DU, våga gå in till personalen och säga till då så ska ja tamefan skära halsen av dig och gräva ner dig på stomsjö soptipp fatta du!??!/(
Också en riktigt sjuk grej! Hon hade ju fan stått stum efter det :D
Nu sa jag ju inte så utan sa förlåt och ställde cyklen på ett annat ställe, men hatar sånna tjur kärringar.
Ibland, lite. T.ex. när jag blir förbannad när jag diskar, så känner jag så jävla mycket för att krossa ett glas, men tänker att det kommer ge mig ångest sen när jag måste städa upp skiten... men så krossar jag det ändå, och får ångest.Haha blir du förbannad när du diskar?
Jag har detta problem.
Jag har bra grepp, men så fort någon ber mig hålla något viktigt, typ en vas, eller liknande bräcklig sak, så släpper mina händer bara. Dom blir helt lam. Samma sak ifall jag håller telefonen och går över typ en gles bro eller en kaj, så händer samma sak. Då jag absolut inte får tappa greppet så lossnar det bara.uUoO_YwQRh0
Ibland när jag går på stan och typ ser någon hjälplös vanlig kvinna/dam/kärring går med sin ICA kasse så tänker jag typ,
fyfan va roligt att bara springa fram och ge en sån jävla flykick rakt i ansiktet så kärringen däckar hahah!
ASSÅ så jävla sjuka tankar, aldrig något som jag gjort då men, har tänkt många gånger :D
Och en annan gång när en kärring gnällde på att jag parkerat min cykel dåligt utanför affären så hade jag bara lust att säga
- DU, våga gå in till personalen och säga till då så ska ja tamefan skära halsen av dig och gräva ner dig på stomsjö soptipp fatta du!??!/(
Nu sa jag ju inte så utan sa förlåt och ställde cyklen på ett annat ställe, men hatar sånna tjur kärringar.Haha, överdriver du nu eller är du seriös?
Haha jag förstår vad du menar, när man tillexempel sitter på bussen och bah "tänk om jag skulle göra så...fan va stört jag skulle vara då!"
ett exempel på en sån sak jag gjort var när jag var på en fest i ett båthus i sommras, bryggan är ganska hög och det står en kille och asgarvar någon meter från kanten, det är sent på kvällen och det är mörkt.. i min hjärna kommer det upp "haha fan va kul det skulle vara att putta i han" 3 sekunder senare knuffar jag honom med all kraft så han flyger rakt ner i plurret.. haha :D
Control_61
2010-04-29, 17:35
Nu sa jag ju inte så utan sa förlåt och ställde cyklen på ett annat ställe, men hatar sånna tjur kärringar.
HAhahahahahahahhahaha, du är fan riktigt otäck :D
Men era n00bs, ni pratar ju om lite tankar som vilken tönt som helst kan få, t.ex. att man skulle vrida nacken av den där jobbiga ungen framför en och sedan fortsätta läsa sin bok på bussen, men man gör ju ingenting av det här, om man inte är psykiskt sjuk.
Detta handlar ju om de dumma grejerna man faktiskt gör, istället för att stoppa sig själv som man normalt gör.
Sparka en jobbig gnällig människa i huvudet är ju vardagsmat inom serviceyrken. Det intressanta/sjuka är ju när det faktiskt händer!
OBS: Jag uppmuntrar ingen att göra sådana här saker.
Det där med att hålla i telefonen utanför en bro är bra, riktigt bra. Så gör jag med ibland, eller säg att jag tex håller i mycket pengar i kontanter över en eld, så löst som möjligt och nära som möjligt PRECIS när det egentligen ska ta eld i alla pengar drar man undan och stoppar dem i fickan/plånboken igen och flinar gott och fnissar med näsan samtidigt som man ser sig om ifall någon såg vad man gjorde, ifall det skulle se dumt ut eller så. Sedan blir det en kort konstig, men inte pinsam, tystnad sedan är allt som vanligt igen.
Haha blir du förbannad när du diskar?
Hur lyckas man inte bli förbannad när man diskar?
Hur lyckas man inte bli förbannad när man diskar?
Man har kvinna alt. diskmaskin :)
Scratch89
2010-04-29, 20:43
Man har kvinna alt. diskmaskin :)
Same same, different name.
Scratch89
2010-04-29, 20:43
Sen får vi som bekant inte blanda ihop det här med tvångstankar eller konstiga beteendemönster.
Hur lyckas man inte bli förbannad när man diskar?Hur funkar det? Står man och diskar och blir gradvis mer och mer arg och röd i ansiktet ju mer jobb man genomför? Bara jag som tycker det är harmoniskt och lugnande att diska eller göra andra saker? Man står och visslar, eller filosoferar för sig själv och gör något hjärndött arbete. Såvida jag inte tappar något av klumpighet eller skadar mig själv (vilket å andra sidan händer väldigt ofta) så behåller jag lugnet. Efterhand som diskberget (ja, det är i regel berg) krymper så känns allt mycket lättare.
Hur funkar det? Står man och diskar och blir gradvis mer och mer arg och röd i ansiktet ju mer jobb man genomför?
Ungefär så ja, fast lägg till svordomar och små löften om att aldrig äta mat igen. I bland lägger jag till och med av efter bara ett par glas för att jag blir så förbannad på skiten. Då får det vara till någon annan dag.
Bara jag som tycker det är harmoniskt och lugnande att diska eller göra andra saker?
Förmodligen inte, men ni är ett märkligt släkte.
Degpekka
2010-04-29, 21:57
Om ni inte odlar diskberg blir ni nog inte lika irriterade när ni ska diska. :)
Rockhard
2010-04-29, 22:03
Njae inte så mkt aggresiva tankar eller utbrott. Däremot häromdagen när jag satte mig framför dator så blev jag sjukt sugen på att höra "hit me baby one more time" med britney spears. Så då letar jag upp den på spotify och lyssnar. Det var lite konstigt.
händer väl att jag gör saker på impuls som man inte tänkt igenom så mycket utan bara gör.
Som tur är gör jag inte sakerna som jag får upp i huvudet ibland. Tex när jag åker färja så vill jag luta mig så mycket över kanten så mycket jag kan utan att jag ramlar i.
Jag har ett sjukt behov av att slita sönder saker när jag blir arg eller måste slå något hårt, är världens lugnaste gladaste skit annars. Men blir jag irriterad/arg (krävs en del för att blir det) så måste jag t.ex slita sönder tröjan jag har på mig, har gett mycket ångest tyvärr...Eller att man brassar in näven i betongsväggen och sen inte kan träna en vecka eller två för att den är trasig. Inget jag är stolt över direkt..
Vad klassas det jag skrev i mitt tidigare inlägg som? "psykiskt utbrott" eller något helt annat?
Som någon tidigare nämnt har man saftat knytnäven genom några dörrar etc, spottat på mattan på golvet när man sitter framför datorn bara för att etc ;p
Degpekka
2010-04-29, 22:12
Njae inte så mkt aggresiva tankar eller utbrott. Däremot häromdagen när jag satte mig framför dator så blev jag sjukt sugen på att höra "hit me baby one more time" med britney spears. Så då letar jag upp den på spotify och lyssnar. Det var lite konstigt.
Du tog väl bort "visa vad jag lyssnar på" från msn? ;)
Jag vet inte om jag blir orolig eller road av att läsa denna tråden? Att man i aggression ibland gör något ogenomtänkt som att kasta iväg verktyg må vara hänt men när man får en fix/sjuk idé som man faktiskt genomför.
Det närmsta jag kommit är väl snarare att jag vet med mig att jag inte skall riva av en sårskorpa men så börjar man pilla och rätt som det är faller den av. Då blir jag irriterad på mig själv och går ut på gatan med hagelbössan och leker rövare. Grannarna var väldigt beskedliga den dagen.
Alter ego
2010-04-30, 03:29
Jag brukar göra saker "bara för att". Käka en hamburgare i Åmsele? Ja, varför inte? Och så drar jag dit (det var stängt och det blev över 50 mil på mätaren). Det senaste var att testa ifall jag kunde slå upp ett dagsgammalt pimpelhål som frusit igen. Det gick men jag skar upp handen så att det blödde rätt rejält. Far hade rätt hela tiden - is är verkligen vasst som glas. :em:
Edit: Det allra senaste var visst när jag sa upp mig från jobbet. Såhär i efterhand så ångar jag mig lite. Det är ändå rätt nice med en inkomstbringande anställning dessa tider. Jobben växer inte på träd precis. Men men, det blir nog bra. :)
När jag är lite tveksam till ifall det verkligen är en så bra idé så säger jag bara till någon att jag ska göra det. Då måste jag. Mitt ord är skottsäkert. :)
Det är ju sjukt på riktigt. :bow:
Sheogorath
2010-04-30, 04:07
Om ni inte odlar diskberg blir ni nog inte lika irriterade när ni ska diska. :)
Och om man pluggar en liten stund varje dag så behöver man inte panikplugga och ha ångest inför en tenta. Vaddå? Det är bara att göra det, eller? Vet man vad som är rätt så är det ju bara göra det, right?
Doctor Snuggles
2010-04-30, 05:12
Och om man pluggar en liten stund varje dag så behöver man inte panikplugga och ha ångest inför en tenta. Vaddå? Det är bara att göra det, eller? Vet man vad som är rätt så är det ju bara göra det, right?
Ryck upp dig.
shut teh face
2010-04-30, 06:34
En annan jobbig sak är att jag leker med tanken att verkligen förnedra folk. Jag är alltid snäll annars. Jag pratar med kompisen i telefon och så berättar han något känsligt, min tjej lämnade mig etc, då har jag lust att bara; Men asså SYND för dig, haha!! och sen lägga på luren. Detta är det absolut sista jag skulle säga till kompisen, därför är det frestande!
shut teh face
2010-04-30, 06:36
Men era n00bs, ni pratar ju om lite tankar som vilken tönt som helst kan få, t.ex. att man skulle vrida nacken av den där jobbiga ungen framför en och sedan fortsätta läsa sin bok på bussen, men man gör ju ingenting av det här, om man inte är psykiskt sjuk.
Detta handlar ju om de dumma grejerna man faktiskt gör, istället för att stoppa sig själv som man normalt gör.
Sparka en jobbig gnällig människa i huvudet är ju vardagsmat inom serviceyrken. Det intressanta/sjuka är ju när det faktiskt händer!
OBS: Jag uppmuntrar ingen att göra sådana här saker.
Det handlar mest om att göra konstiga saker utan anledning, eller vara dum mot de man inte normalt sett skulle vara dumma mot. Att slå folk som är jobbiga faller inte in under denna kategori som tråden är ämnad för. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.