Visa fullständig version : Mat innan träning
Om man som jag går raka vägen till löpspåret eller spinniglokalen efter jobbat (alltså innan jag äter middag) vad bör man då äta innan? Jag äter lunch vid tolv och tränar ofta vid 17-18-tiden så det blir ju rätt lång tid mellan...
Hur lång tid innan träningen är lagom att äta nåt mellanmål eller nåt....?
Ett mellanmål en till två timmar innan träningen är rimligt, du går väl förövrigt inte så lång tid utan att äta de dagar du inte tränar heller ?
Vad du bör äta: Långsamma kolhydrater, protein och fett som de flesta mål under dagen.
Keso och en grov smörgås, kycklingsallas, köttfärsås och pasta, välj något som du tycker är bra helt enkelt.
Om jag inte tränar efter jobbet kommer jag hem vid 17 och äter middag då direkt och då brukar jag inte ha ätit något sedan jag åt lunch...
Jag brukar inte vara så hungrig på eftermiddagarna, bara det att det ju känns lite mindre bra med ett löppass eller nåt efter att inte ha ätit på massor med timmar...
King Grub
2003-10-05, 19:50
Själv måste jag ha ett ordentligt mål mat i magen innan jag tränar, 1 timme innan om det är styrketräning, 2 om det är enbart kondition. I och för sig händer det sällan att jag kör kondis separat, men när det händer måste maten ha hunnit sjunka undan, annars blir det inte roligt.
Jag misstänker att det inte skulle skada med ett mellanmål även om du inte ska träna, kroppen gillar att få i sig någon näring med jämna mellanrum.
Det behöver ju inte vara en fullständig måltid med vit bordsduk och tända ljus utan en smörgås och/eller en frukt ger ju kroppen en dos energi.
Tack för svaren :)
Kan nog stämma att kroppen skulle bli glad över ett mellanmål iaf...
Men det blir så lätt att jag inte har med nåt att äta, inte hinner äta eller nåt annat dumt...så då blir det inte av...
Men tänkte iaf försöka göra nåt åt det dom dagarna jag tränar innan jag äter middag för det känns ju inte så bra att gå hungrig till träningen. Känns rätt meningslöst faktiskt :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.