handdator

Visa fullständig version : Hjelp, skadat gods på posten

G_lund
2010-04-26, 16:01
Hämtade ut en tavla på posten förut. (eller i en mataffär rättare sagt)

Dum i huvudet som man är så öppnade jag inte paketet förrens jag var hemma.
Märkte att det är en reva i tavlan, måste legat mot något vasst hörn under transporten eller i affären..
Kan jag gå tillbaks med det här o klaga eller är det försent?

*cry*

robztr14
2010-04-26, 16:10
Hur då försent menar du? Du kan väl inte på allvar mena att du själv tycker att du borde förutspått repan? Det tror jag inte dom heller tänker sig.

Ang. om du kan skicka tillbaka vet jag inte, det står på sidan där du köpte tavlan? Borde stå något om skadat gods? Köpte du den av en privatperson har jag inte en aning

Mental
2010-04-26, 16:12
Dolt fel anmäler du till posten så snart du bara kan.

G_lund
2010-04-26, 16:17
Nej inte förutse skadan, men de skulle ju kunna hävda att jag gjort skadan på vägen hem eller när jag packade upp den.

Har pratat med mataffären nu o jag åker dit så får vi se vad de säger.

emi23j
2010-04-26, 16:23
Jag brukar kontakta återförsäljaren och det har alltid fungerat hitills.

Nu vet jag ju inte var du fått/köpt din tavla från.

David Brent
2010-04-26, 16:36
Det är väl ingen som står i affären och packar upp sina paket?

vicarious
2010-04-26, 16:37

Jodå, är man taggad så :D

MilkmaN
2010-04-26, 17:12
Säljaren står risken för varan fram tills att du faktiskt har den i din hand när det gäller konsumentköp. Köpte du den ifrån ett företag så är du med andra ord lugn. Det bör inte vara några större problem med att visa att felet ifråga är ursprungligt.

Hör av dig till återförsäljaren.

wo0ord
2010-04-26, 17:25
Du får inte ens öppna paketet innan du skrivit på, och även om du snabbar dig och öppna efter du skrivit på och ser att det är skadat, är det inget chauffören/mataffären/företagscenter kan göra åt saken. Du får helt enkelt ringa till avsändaren och reklamera det som uppackningsskada (dold ).

G_lund
2010-04-26, 17:31
Men det är ju knappast säljarens fel att den gått sönder under transport?
Har vart nere o reklamerat den nu, säljaren hade skickat den om rek. så då borde den ju transporterats lite barmhärtigare.

Får se vad det hela mynnar ut i, tråkigt för konstnären som lagt ner en helvetes massa energi och tid på den. :(

wo0ord
2010-04-26, 17:39
Nej, det är inte avsändarens fel, men dem måste ju lokalisera vart godset blivit skadat på vägen, och vem som ska stå för kostnaden, därav ska man som kund alltid kontakta avsändaren när det är skadat/saknat gods osv. Mataffären har ju inget med det och göra, är ju bara ett utlämningsställe.

Kek
2010-04-26, 18:11

Jag brukar alltid smygtitta lite :em:

hugok
2010-04-26, 20:04
Jag beställde kolhydrater från ett företag som inte får nämnas vid namn, och när jag hämtade paketet rann det ner kolhydrater på golvet så jag reklamerade till posten, fick nåt nummer etc. När jag sedan ringde till posten svarade någon tjurig kärring som förmodligen jobbat där de senaste 40 åren och var ganska trött på sitt jobb. Tyckte mer eller mindre sett att det var mitt fel, hon avbryter en i telefon och jag blir tvungen att höja rösten. I alla fall får jag hjälp på okq8-macken där jag hämtade paketet och de sa at tposten skulle återkomma till mej inom en vecka eller nåt. En månad senare ringer jag posten igen för att se hur det gått. Gissa vem jag får prata med? Just det, kärringfan igen så jag avslutar det hela tidigt för jag vet att jag inte får ut något av det. Ringer sedan igen och en annan trevlig själ svarar tack och lov. Jag får lite hjälp men det leder ändå inte direkt någon vart, alla skyller ifrån sig på diverse andra postkontor etc. Därefter ringer jag leverantören och de säger direkt att de skickar nya grejer till mej och sköter resten själva:D

Så med andra ord: Man kan inte ha med posten att göra!!

stevebc
2010-04-26, 21:21
Själv har jag faktiskt inget emot skadat gods :)

http://i4.ytimg.com/vi/sCjCAcwYjHQ/default.jpg