handdator

Visa fullständig version : Tips på hemmagjorda proteindrinkar

Brickhead
2010-04-25, 20:21
Hej!

Jag bulkar och vill få i mig så mycket kalorier som möjligt, så därför brukar jag ofta göra min egna drinkar med hjälp av mixern, lätt och behandligt sätt!

Men nu har jag fått ide-torka på vad jag kan ha i dom, blir trött på det vanliga jag har i som är i stort sett mejeriprodukter, keso, mjölk, grädde och sen banan och havregryn.

Kan ni ge tips på så kaloririka drinkar som möjligt? Vill helst inte använda nötter i dom för det är så otroligt dyrt i längden :cryout:

smaken spelar väl inte så stor roll, bara det inte är som olivolja *spy*

siimon89
2010-04-25, 20:41
Jordnötssmör
Whey
Keso
Oboy
Mjölk

svennebanan
2010-04-25, 20:54
Hej!

Jag bulkar och vill få i mig så mycket kalorier som möjligt, så därför brukar jag ofta göra min egna drinkar med hjälp av mixern, lätt och behandligt sätt!

Men nu har jag fått ide-torka på vad jag kan ha i dom, blir trött på det vanliga jag har i som är i stort sett mejeriprodukter, keso, mjölk, grädde och sen banan och havregryn.

Kan ni ge tips på så kaloririka drinkar som möjligt? Vill helst inte använda nötter i dom för det är så otroligt dyrt i längden :cryout:

smaken spelar väl inte så stor roll, bara det inte är som olivolja *spy*

Billigast är väl att använda pulver skulle jag tro. Varför gör du inte det? Om inte annat skulle du kunna blanda tex grädde i din pulverdrink om det är kcal du är ute efter.

Nils.R
2010-04-25, 20:55
kcal prot kol fett

keselladrink 275 40 25 1
250g kesella 170 30 10 1
3dl minimjölk 105 10 15 0

Du kan även slänga i några isbitar och lite funlight om du vill ha det godare.
och använd fetare mjölk om du vill ha mer kcal.

edit: mellanrummen blev helt åt helvete men det går nog att läsa näringsinnehållet iaf
edit2: glömde säga att det bör köras i mixer för bästa resultat.

Brickhead
2010-04-25, 21:00
Billigast är väl att använda pulver skulle jag tro. Varför gör du inte det? Om inte annat skulle du kunna blanda tex grädde i din pulverdrink om det är kcal du är ute efter.

Pulver är så dyrt, och sedan har jag 2 och en halv påsar gainer här hemma, så jag tror inte mina föräldrar är så förtjusta över att jag köper mer pulver då jag får mycket finnar av gainern

svennebanan
2010-04-25, 21:14
Pulver är så dyrt, och sedan har jag 2 och en halv påsar gainer här hemma, så jag tror inte mina föräldrar är så förtjusta över att jag köper mer pulver då jag får mycket finnar av gainern

Pulver dyrt? Då tror jag du är fel ute. Räkna om du inte tror mig.

Insulinus
2010-04-25, 21:16
Köper du pulvret själv och maten själv upptäcker du ruskigt fort att pulvret (även de dyrare pulvren) är bra mycket billigare än egenkomponerade drinkar med havregryn, banan, kakao, mjölk, keso och allt vad folk har i för att nå samma energiinnehåll som färdiga gainers.

Brickhead
2010-04-26, 16:45
Köper inte mat själv, men jag kommer aldrig att få handla det, min morsa vill till och med att jag ska sluta med min gainer!

jordnöttsmör låter som en bra ide!

HulkH
2010-04-26, 17:28
Är väl bara ta lite allt möjligt gott och mixa ihop :)

Rickard
2010-04-26, 18:02
En burk kokosmjölk, en burk kvarg och kakao efter behag.

Brickhead
2010-04-26, 18:32
jag har hört en del om kokosmjölk, vad är det som är bra med det gemfört med vanlig mjölk?

Rickard
2010-04-26, 19:11
jag har hört en del om kokosmjölk, vad är det som är bra med det gemfört med vanlig mjölk?

Smaken är bättre.
Ingen laktos, om man har problem med det.
Och kokosmjölken håller i alla fall mig mätt längre, men så innehåller ju den också mer än dubbelt så mycket energi.