handdator

Visa fullständig version : Kreatin i resväskan?

tosson85
2010-04-24, 21:26
God kväll gott folk, tänkte ställa en ganska dum fråga nu:)

Ska resa bort några dagar nu till italien, och självklart vill jag ha med mig lite kosttillskott, Fast kreatinburken var så stor så jag hällde ett par skopor i en liten glasflaska. Så till min fråga tror nån att det kan bli problem i tullen när dom hittar en kryddburk med något vittpulver i? Eller är jag bara extremt nojig nu.....

Tacksam för snabba svar drar imorrnbitti:cool:

young_george
2010-04-24, 21:36
Antagligen blir det problem i tullen om dom hittar en kryddburk med vitt puder i.

Det betyder inte att det är olagligt med kreatin, eller att du kommer åka dit på det, men nog fan kommer dom ha frågor om det.

ceejay
2010-04-24, 21:38
inget bagage då?

chrilledude
2010-04-24, 21:38
Dem lär kolla vad det är.

tomccc
2010-04-24, 21:40
Inga problem alls. Kanske att de skulle fråga vid en stickprovskontroll men mer än så är väldigt långsökt.

Om man åker till typ Indonesien är det en annan sak, pga korruption.

Rahf
2010-04-24, 21:41
Har man inte originalförpackningen så kommer tullen förmodligen vilja reda ut saker och ting. Gör deras jobb så enkelt som möjligt. Du kan t.ex. sätta en lapp där det tydligt står "creatine, dietary supplement" på burken, samt ha den på ett lättillgängligt ställe i väskan. Har du burken i handbagaget så är nog risken större för att du blir kvarhållen. Ligger det i den incheckade väskan så kommer de förmodligen bara att ta ett prov, om de ens bryr sig att göra något alls.

Med det sagt så ska det inte vara några problem att frakta det, men du får ha i åtanke att tullen kan vilja prata med dig.

Vezzlan
2010-04-24, 21:42
Ska resa bort några dagar nu till italien, och självklart vill jag ha med mig lite kosttillskott

Hur många dagar rör det sig om?

Bahir
2010-04-24, 21:46
Varför är det självklart att du ska ta med dit kosttillskott? Kommer du torska Mr O om du inte gör det? Går planerna för beach 2010 i stöpet? Förlorar livet sin mening?

tomccc
2010-04-24, 21:51
Kom in i matchen nu, det är inte olagligt att ha med sig vitt pulver när man är ute och reser. Innocent until proven guilty, det är ett europaland killen ska till.

Alter ego
2010-04-24, 21:52
Visst ser han lite tunnhårig ut?

(förlåt)

tosson85
2010-04-24, 21:55
Har man inte originalförpackningen så kommer tullen förmodligen vilja reda ut saker och ting. Gör deras jobb så enkelt som möjligt. Du kan t.ex. sätta en lapp där det tydligt står "creatine, dietary supplement" på burken, samt ha den på ett lättillgängligt ställe i väskan. Har du burken i handbagaget så är nog risken större för att du blir kvarhållen. Ligger det i den incheckade väskan så kommer de förmodligen bara att ta ett prov, om de ens bryr sig att göra något alls.

Med det sagt så ska det inte vara några problem att frakta det, men du får ha i åtanke att tullen kan vilja prata med dig.

Stort tack, Precis vad jag ville veta:)

Hur många dagar rör det sig om?

5 dagar

Varför är det självklart att du ska ta med dit kosttillskott? Kommer du torska Mr O om du inte gör det? Går planerna för beach 2010 i stöpet? Förlorar livet sin mening?

Ja risken finns ju att jag förlorar mr o:laugh: Men min fråga var just om man kan ha med sig kreatin, utan att räkna med strul, sen om jag kan vara utan det är en helt annan sak....

Jorgen
2010-04-24, 22:01
Köp kreatin på plats annars?

panzerpig
2010-04-24, 22:02
5 dagar är så kort tid, skippa kreatinet så är ju risken för strul borta..

oTure
2010-04-25, 07:30
jag har haft med mig Vassle i en termos så det är nog inga problem

mtlca
2010-04-25, 08:07
Jag hade skippat att ta med kreatin. Det hinner ju knappt gå ur kroppen på 5 dagar ändå.