Visa fullständig version : Nästa träningsfluga ViPR - WTF??!!?
Nitrometan
2010-04-22, 19:39
Jag vet inte ens vad jag ska säga... :(
http://www.vipr-fit.com/
What a sensational way to challenge the body in all three planes of motion. Using ViPR is one of the best – if not the best – workouts I have ever performed
Givetvis är det funktionellt...
Ja herregud... såg ju... intressant ut?
Nitrometan
2010-04-22, 19:42
Snart i ett gym nära dig. :eek:
Hahahha. Fan va skönt nu kan jag skippa gymmet, bara att komma in på ett sommarjobb jag hade som snorunge, skotta jord och sånt, ser ju ut att vara ungefär samma moves.
Ja herregud... såg ju... intressant ut?
Ja, särskilt "bazooka"-posen :hbang:
Eddie Vedder
2010-04-22, 19:49
Vore kul att se honom försöka sälja in den där i Draknästet.:D
Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Det får nog bli ett skratt :D
Wille005
2010-04-22, 20:12
Bra musik!
Bra musik!
Sanning! Något lyckades de med i alla fall :thumbup:
tntballe
2010-04-22, 20:24
Bra marklyftsvariant
htviBtM0CXI
Gubben som är "PT on the net"
http://blogs.warwick.ac.uk/images/lblackwell/2005/04/15/dont_worry_maam.jpg
clinteastwood
2010-04-22, 20:45
Till och med sauna belt är bättre än den här skiten!
Alter ego
2010-04-22, 20:45
Det var för lite Lou Ferrigno. Inget köp!
Använd en riktig strongman stock i stället, det vore i alla fall lite badass. :D Visserligen kan ju tomvikten på dem variera lite, men säg minimum 50kg olastad.
"PT on the net"? En ihålig plastbit som verkar väga 2 kg? Är det vad man är om man kommenterar typ videos på youtube ibland?
Använd en riktig strongman stock i stället, det vore i alla fall lite badass. :D Visserligen kan ju tomvikten på dem variera lite, men säg minimum 50kg olastad.
De i videon verkar visserligen gilla stock men frågan är om de kan hantera en på 50kg :D
Verkar ju vara ett bra gympaprogram antar jag för folk som vill komma igång och röra sig. Många trevliga rörelser hade dom fått med. Fattar dock inte va de hade det där röret till.
Fattar dock inte va de hade det där röret till.
Tjäna pengar såklart! ;)
Haha fy fan vad löjliga rörelser - bäst var när han steppade på den :laugh:
Jag kunde bara tänka på gladiatorerna, ser den inte precis ut som "röret" de slåss med i en av grenarna?
All träning är bättre än ingen träning.
Det är nog därifrån ni får utgå när ni ser på denna produkten.
All träning är bättre än ingen träning.
Det är nog därifrån ni får utgå när ni ser på denna produkten.
Men kommer detta föremålet få någon som inte tränar att börja träna? Det tror inte jag iaf.
All träning är bättre än ingen träning.Det råkar inte vara så att du skamset nog äger en VIPR själv?!
Nitrometan
2010-04-23, 11:37
Det råkar inte vara så att du skamset nog äger en VIPR själv?!
Pirre är Sveriges första licensierade ViPR instructor & motivator. Passa sig när miljonerna börja rinna in (i röret).
Vi hade en strongmanstock på klubben innan och den vägde lite över 40 kg olastad.
Degpekka
2010-04-23, 11:45
Vi hade en strongmanstock på klubben innan och den vägde lite över 40 kg olastad.
Frågan är om den gick att "steppa" på? skulle inte tro det... eftersom ni hade en innan antar jag att den nu är utbytt mot en VIPR?! :)
Nitrometan
2010-04-23, 11:46
eftersom ni hade en innan antar jag att den nu är utbytt mot en VIPR?! :)
Inga kommentarer.
Degpekka
2010-04-23, 12:04
Vipr!:hbang:
Är det bara jag som har problem att veta om dessa grejjer är parodier eller äkta? Vet aldrig om det är meningen att jag ska skratta eller inte.
Joe Hardgainer
2010-04-23, 12:59
I'm Out.......
Degpekka
2010-04-23, 13:02
Förstår ditt problem Rimmon, men åt denna så lovar jag att du får skratta oavsett tillverkarens tanke med produkten. ;)
chrilledude
2010-04-23, 13:05
AHHHAAHHAHHAHAAHHA, fan vilken skit, ta ett jävla ihoprullat liggunderlag istället, fyfan.
Glöm inte, att de som var med i videon sa att det var roligt!
Är det bara jag som har problem att veta om dessa grejjer är parodier eller äkta? Vet aldrig om det är meningen att jag ska skratta eller inte.
Någon variant av Poe's Law (http://rationalwiki.com/wiki/Poe%27s_Law). Personligen trodde jag att nyhetsläsaren från The Onion skulle komma in på slutet och tipsa om något annat inslag.
Nitrometan
2010-04-23, 13:08
Glöm inte, att de som var med i videon sa att det var roligt!
Ja, det ser man ju. Jag som bara tittar på dem skrattar ju. :laugh: Då måste ju de ha jättekul.
Tror jag fortsätter att hålla mig till Euro-training, varje gång jag kör ett set stannar hela gymmet upp för att beundra mig. Ett flertal har blivit så överväldigade av min aura av awesomeness att dom får ett anfall som som pga. auran tar ett helt varv runt och återkommer till skratt.
Som Pirre sade, så är den enda intelligenta handlingen är att hoppas på att all träning är bättre än ingen träning.
Dock så ser jag det filosofiska dilemmat med begreppet träning och dess vara och icke vara när jag ser den här videon.
Det råkar inte vara så att du skamset nog äger en VIPR själv?!
Nej nej nej.
Jag håller på att designa min eget Über redskap som jag skall sälja på TV shop och blir stenrik.
Vänta och se, jag kommer kalla den "The wallmaster".
Således ett verikalt redskap man väggmonterar.
Tillbehör säljes separat.
Alter ego
2010-04-23, 21:33
Nej nej nej.
Jag håller på att designa min eget Über redskap som jag skall sälja på TV shop och blir stenrik.
Vänta och se, jag kommer kalla den "The wallmaster".
Således ett verikalt redskap man väggmonterar.
Tillbehör säljes separat.
Kommer jag med detta redskap få samma fysik som dig på, låt oss säga, tre månader?
Frågan är om argumentet all träning är bättre träning håller.
Vi kan nog alla vara överens om att detta är ett av de sämre redskapen att träna med. Vad vi sett av de filmer de ger ut handlar det om en mycket lätt kombination av kondition och styrka alternativt, som vi sett i vissa videor, enbart om att träna styrka med vad som då framstår som patetiskt låga vikter.
All träning är bättre än ingen träning, då gäller det för denna produkt att den lockar personer som inte tränar alls. För om den snor åt sig personer som nyttjar någon annan form av träning så går de antagligen från en mer effektiv till en mindre effektiv träningsmetod.
Längre än så kan jag inte komma, jag vet inte vilka som kommer skaffa den här produkten. Men låt oss då hoppas att det verkligen är de ultimata soffliggarna som köper ViPR.
Men låt oss då hoppas att det verkligen är de ultimata soffliggarna som köper ViPR.
Min gissning är att det snarare blir de ultimata TV-shop-shopparna. Som redan har Sauna Belt & co. undanslängda i garderoben.
Uppenbart att målgruppen är folk som gillar lite "edgy" träning men insett att gjutjärnskullor, crossfit och dylikt faktiskt är hårt arbete. Här har vi något ännu mer obskyrt helt befriat från ansträngande kroppsarbete. Lysande!
Va hardcore ni e grabbar! Tur man får läsa lite vettiga träningteorier ibland...
Gick precis VipR-utbildningen tillsammans med ett gäng MMA-fighters och lärare på ett idrottgymnasium. Samtliga köpte med sig VipR till klubbarna... Men ni kör förmodligen både hårdare och bättre träning än de gubbarna =) Givetvis vet ni bättre där! Holy crap...
Va hardcore ni e grabbar! Tur man får läsa lite vettiga träningteorier ibland...
Gick precis VipR-utbildningen tillsammans med ett gäng MMA-fighters och lärare på ett idrottgymnasium. Samtliga köpte med sig VipR till klubbarna... Men ni kör förmodligen både hårdare och bättre träning än de gubbarna =) Givetvis vet ni bättre där! Holy crap...
Lyoto Machida dricker sitt eget piss varje morgon, kanske borde prova det också eftersom allt MMA-fighters gör är bra? ;)
Bj Penn slickar av blodet på handskarna efter en fight, prova det också? ;)
Jag lämnar pisset och blodet till er träningsgurus och testar lite nya sätt att träna på istället ;)
Ni e så goa... Man vill bara nypa er i kinden och skaka om! :laugh:
Jag lämnar pisset och blodet till er träningsgurus och testar lite nya sätt att träna på istället ;)
Jomensåatt...
MMA-fighters har väldigt varierande nivåer..
Lite ledsen för att vipr blev dissat? :) (om du nu inte trollar)
Berätta vad som är unikt och speciellt effektivt med det här till en som inte är insatt?
Du får ursäkta, men jag tror att det är lika revolutionerande som alla dessa andra fantastiska nya manicker som lovar guld, gröna skogar och knivhårt mejslade abs.
Parachutes
2011-04-04, 11:43
Hade inte vipr i princip kunnat ersättas av ett skohorn?
Nitrometan
2011-04-04, 11:47
Hade inte vipr i princip kunnat ersättas av ett skohorn?
Endast med rätt reklamkampanj och ett högt pris.
ShuHorrn - for the horny athlete!
Parachutes
2011-04-04, 11:50
Och om du ringer inom 10,9,8,7.... så betalar du inte 2000.. inte 1500... utan 1499:- prova den nu! Bäst i test! 3.9p i testfaktas oberoende test!
filmjölk
2011-04-04, 12:15
Vad är det för fel på den? ett tungt stycke metall med paralella grepp som man kan köra olika övningar med. Det är ju nästan som en skivstång. jag tror att den är helt ok.
Deceiver85
2011-04-04, 13:24
Not sold in regular stores, because it's a piece of crap!
http://www.prisklipp.se/wp-content/uploads/2010/05/pablo_francisco.jpg
Grazzafukkinrazzi
2011-04-04, 13:26
Vad är det för fel på den? ett tungt stycke metall med paralella grepp som man kan köra olika övningar med. Det är ju nästan som en skivstång. jag tror att den är helt ok.
Nä? är väl ett stycke gummi på 5kg eller något
Lite nya sätt att träna = helt vanliga övningar fast med ett dyrt, ihåligt gummirör?
Tror jag överlever :)
Vill man ha allsidig träning kan man istället dra till ett gym o köra högreps @ marklyft, skulle aldrig låta pengar gå till den där skiten, inte ens om det var någon annans pengar.
kallepee
2011-04-05, 10:38
Jag kan garantera att på 30 min så kör jag slut på er med ViPR så ni knappt kan sitta dagen efter. Å då menar jag inte genom att penetrera er med själva ViPRen.
Skulle tipsa er att läsa på lite om kroppens funktioner och rörelsescheman?
Fråga 1. kan en muskel både töjas och spännas samtidigt?
Nordenator
2011-04-05, 11:04
Jag kan garantera att på 30 min så kör jag slut på er med ViPR så ni knappt kan sitta dagen efter. Å då menar jag inte genom att penetrera er med själva ViPRen.
Men snälla någon. Jag kan köra slut dig på 20 minuter med en stock också, men det betyder ju inte att det är värt att pröjsa dyra pengar för stocken. Allt man kan göra med ViPR kan man göra utan ViPR - och bra mycket billigare.
På 20min i ett vanligt gym kan jag köra mitt pass på 20min, och knappt stå dagen efter. Vad är så häftig med denna sak? Allt jag ser är en gummistock med handtag?
Nitrometan
2011-04-05, 11:10
På 20min i ett vanligt gym kan jag köra mitt pass på 20min, och knappt stå dagen efter. Vad är så häftig med denna sak? Allt jag ser är en gummistock med handtag?
Det är bara för att du inte har sett ljuset än.
När du har blivit upplyst, eller ska jag kanske säga illuminerad, kommer du att fatta att Vipper är grejen.
Alla certifikat och utbildningar inom träning börjar bli löjligt nu.
Så nu kan jag inte längre göra turkiska get-ups utan att ha gått en kurs i det, och framför allt inte med hantel. Okej. Jag tyckte det gick så bra innan.
Nästa steg: VipR. En jävla stålbit som ska lyftas på ett sätt sanktionerat av VipR-högskolan (TM). Okej. Kostar den 100 spänn eller vad är den rimligen värd jämfört med andra föremål i samma viktklass och storlek?
edit: tja helt ok pris iofs. 1000-2000 kr ungefär. Blir billigare om man köper en avloppsledning i PVC med samma diameter och sågar itu, fyller med lite sand kanske.
Nitrometan
2011-04-05, 11:15
Du måste gå en grundkurs i turkiska först.
Tydligen kan man tjäna pengar på alla dessa certifieringar. Skulle kunna bli en bra affärsidé. ;)
Funkar både inom styrketräning och gruppträning.
Kolla bara på Les Mills, han har stenkoll på sina pass och tjänar stålars på det.
Det enklaste vore väl bara att länka till någon roidande amerikan på T-nation som gillar att svära och kränga kosttillskott.
Jag får be herrarna Jonas och KF att läsa reglerna för forumet (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=6018).
§9. Kolozzeum förbehåller sig rätten att styra innehållet och/eller radera innehåll/inlägg/diskussioner som ämnar att generera monetär vinst för upphovsmannen.
Nyregistrerade nollpostare med eget intresse i en produkt bör vara medvetna om detta.
Med detta sagt - om ni vill argumentera för eller diskutera en form av träning så är det självklart tillåtet. Så till vida detta sker i en givande och konstruktiv form.
Tack.
18tu9O2R7xE
9diS5_x2MSg
får lite den här känslan om än möjligt mer obskyrt.
Nitrometan
2011-04-05, 12:21
Det finns nog ingen tuffare träning än walling. :hbang:
Jag kan garantera att på 30 min så kör jag slut på er med ViPR så ni knappt kan sitta dagen efter
Jag kan troligen få dig att både spy och kollapsa på 15 min med en vanlig skivstång men jag ser inte riktigt vad det har med om en metod är bra eller inte att göra?
MasterChief
2011-04-05, 14:10
Jag kan troligen få dig att både spy och kollapsa på 15 min med en vanlig skivstång men jag ser inte riktigt vad det har med om en metod är bra eller inte att göra?
Jag kan göra det på 5 minuter. Bara låta vederbörande göra snabba djupa knäböjningar så länge det bara går. I högt tempo kanske man pallar i 3 minuter, sen kör man direkt chins med forcerade reps till personen inte orkar hålla sig kvar (tar väl en minut) och sedan direkt avslutar man med armhävningar (tår->knän->sedan supporthjälp med "bröstlyft"). Resultat = kollaps samt brutal träningsvärk. Kostnad = 0 kr.
Gu va bra
Jag kan göra det på 5 minuter. Bara låta vederbörande göra snabba djupa knäböjningar så länge det bara går. I högt tempo kanske man pallar i 3 minuter, sen kör man direkt chins med forcerade reps till personen inte orkar hålla sig kvar (tar väl en minut) och sedan direkt avslutar man med armhävningar (tår->knän->sedan supporthjälp med "bröstlyft"). Resultat = kollaps samt brutal träningsvärk. Kostnad = 0 kr.
Gu va bra
Jo men ViPR är ju tungt på riktigt och det tar ju på alla funktionella muskler inte som cykling eller styrkelyft.
Ni har säkert inte ens prövat ha träningsvärk som efter ett ViPR pass.
"legitimerad ViPR coach"
kallepee
2011-04-05, 15:34
Jag får be herrarna Jonas och KF att läsa reglerna för forumet (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=6018).
Nyregistrerade nollpostare med eget intresse i en produkt bör vara medvetna om detta.
Med detta sagt - om ni vill argumentera för eller diskutera en form av träning så är det självklart tillåtet. Så till vida detta sker i en givande och konstruktiv form.
Tack.
Då jag varken har med generalagenten (läs CONCEPT) eller på någon annat sätt kan tjäna pengar på ViPR finner jag det du säger tämligen konstigt. Dessutom ställde jag en MYCKET konstruktiv fråga som dock ingen här inne orkade besvara som egentligen hela träningsconeptet bygger på kring ViPR="styrka genom rörelse & styrka i rörelse"
MasterChief
2011-04-05, 17:27
Då jag varken har med generalagenten (läs CONCEPT) eller på någon annat sätt kan tjäna pengar på ViPR finner jag det du säger tämligen konstigt. Dessutom ställde jag en MYCKET konstruktiv fråga som dock ingen här inne orkade besvara som egentligen hela träningsconeptet bygger på kring ViPR="styrka genom rörelse & styrka i rörelse"
Du menar den om en muskel kan töjas och spännas samtidigt? Jag brukar kalla det eccentrisk belastning (negativ träning); men vad vet jag. Upplys oss om det revolutionerande i detta.
Då jag varken har med generalagenten (läs CONCEPT) eller på någon annat sätt kan tjäna pengar på ViPR finner jag det du säger tämligen konstigt. Dessutom ställde jag en MYCKET konstruktiv fråga som dock ingen här inne orkade besvara som egentligen hela träningsconeptet bygger på kring ViPR="styrka genom rörelse & styrka i rörelse"Nu är frågan besvarad av Masterchief (ja). Vad är din poäng?
hejhopp79
2011-04-05, 17:48
Äsch, det är ju bara lite kul med en stor variation på träningsformer, fastän en del förefaller lite fåniga eller onödiga. Det kan ju dock ha en funktion för funktionell träning eftersom man kan hålla vikt i händerna som kanske inte är lika otympligt som hantlar och skivstång om man ska göra lite mer krävande rörelser. Styrka i rörelse kan ju vara bra av den anledningen att folk kanske lär sig att använda bukmuskulaturen för att stabilisera upp kroppen om du har en vikt i händerna.
Jag skulle gärna testa för skojs skull ibland, men skulle aldrig palla hålla på med det där regelbundet. För mycket finlir
Ser för övrigt mest ut som en mindre version av stockarna som strongmen bär.
MasterChief
2011-04-05, 17:52
Äsch, det är ju bara lite kul med en stor variation på träningsformer, fastän en del förefaller lite fåniga eller onödiga. Det kan ju dock ha en funktion för funktionell träning eftersom man kan hålla vikt i händerna som kanske inte är lika otympligt som hantlar och skivstång om man ska göra lite mer krävande rörelser. Styrka i rörelse kan ju vara bra av den anledningen att folk kanske lär sig att använda bukmuskulaturen för att stabilisera upp kroppen om du har en vikt i händerna.
Ser för övrigt mest ut som en mindre version av stockarna som strongmen bär.
Jovisst, men varför måste det framställas som det bästa sedan uppfinningen av skivat bröd?
hejhopp79
2011-04-05, 17:54
Jovisst, men varför måste det framställas som det bästa sedan uppfinningen av skivat bröd?
Ja, de vill väl sälja dem antar jag ;)
Sen verkar folk lite sega när det gäller träning som verkar det minsta tråkig eller jobbig och det här säljs ju som ytterligare ett kul och "funktionellt" redskap, som inte tråkar ut alla stackars motionärer.
MasterChief
2011-04-05, 17:59
Ja, de vill väl sälja dem antar jag ;)
Sen verkar folk lite sega när det gäller träning som verkar det minsta tråkig eller jobbig och det här säljs ju som ytterligare ett kul och "funktionellt" redskap, som inte tråkar ut alla stackars motionärer.
ViprprprRp tror jag de allra flesta kommer uppfatta som lika tråkigt som allt annat. Om inte ännu tråkigare (inte ens några häftiga maskiner utan bara ett platsrör).
hejhopp79
2011-04-05, 18:11
ViprprprRp tror jag de allra flesta kommer uppfatta som lika tråkigt som allt annat. Om inte ännu tråkigare (inte ens några häftiga maskiner utan bara ett platsrör).
Visserligen.
Då kanske det bara blir ett sporadiskt träningsverktyg för idrottare.
får lite den här känslan om än möjligt mer obskyrt.
Haha, första gången jag fick se videon om chinners trodde jag den var på riktigt (insåg inte ens att det var första april första gången nån visade mig den *gah!*)
Undrar lite granna vad tanken är med VipR överhuvudtaget? Såg ju inte ens halvjobbigt ut det de gjorde
Haha, första gången jag fick se videon om chinners trodde jag den var på riktigt (insåg inte ens att det var första april första gången nån visade mig den *gah!*)
Undrar lite granna vad tanken är med VipR överhuvudtaget? Såg ju inte ens halvjobbigt ut det de gjorde
trodde dom var seriösa. "chinnarna" alltså :D
trodde dom var seriösa. "chinnarna" alltså :D
Eller hur? Filmen är ju seriöst gjord :D och konstigare grejer har man ju sett!
Eller hur? Filmen är ju seriöst gjord :D och konstigare grejer har man ju sett!
Seriöst vet jag inte men det är en reklambyrå som skulle jobba mot doping som ligger bakom, reklambyråns största insats var när de spammade varenda forum på nätet med filmen men så fort de fick några frågor om filmen så försvann de.
MasterChief
2011-04-08, 12:27
Du menar den om en muskel kan töjas och spännas samtidigt? Jag brukar kalla det eccentrisk belastning (negativ träning); men vad vet jag. Upplys oss om det revolutionerande i detta.
Bump (till kallepee)!
Skulle gärna vilja veta mer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.