Logga in

Visa fullständig version : frukost innan/efter tidigt konditionspass

viggah
2010-04-20, 16:48
Befinner mig i thailand där jag tränar thaiboxning varje morgon kl 8-10.
har för avsikt att gå ner några kilo, 4-5 kanske. Tycker ni då att jag ska börja morgonen med en stadig frukost innan thai-passet? eller dricka proteindrink innan passet och frullen efter?
Styrketränar också ett par gånger i veckan och vill inte förlora allt för mycket muskelmassa.
MVH

trulsa
2010-04-20, 18:13
om du har tillräckligt mycket energi utan frukost för att palla med thaipasset hade jag tagit frukosten efter tillsammans med en proteindryck :hbang:

Denniss
2010-04-20, 20:57
Befinner mig i thailand där jag tränar thaiboxning varje morgon kl 8-10.
har för avsikt att gå ner några kilo, 4-5 kanske. Tycker ni då att jag ska börja morgonen med en stadig frukost innan thai-passet? eller dricka proteindrink innan passet och frullen efter?
Styrketränar också ett par gånger i veckan och vill inte förlora allt för mycket muskelmassa.
MVH

Gärna några snabba kolhydrater i samband med proteindrinken.

Skrollovicz
2010-05-31, 07:33
Laddar du ordentligt kvällen innan så finns det ingen anledning att äta frukost innan träningen, om du inte vill. Dygnsproteinbalansen verkar bli bättre av att konditionsträna fastande, enligt en studie som King Grub har postat. Sök och du skall finna.

Salus
2010-06-02, 02:22
protte innan passet, stadig frulle efter :)

prOtotype
2010-06-02, 06:43
Berkhan hade just en uppdatering på leangains där han skriver om ganska stora fördelar med att träna fastad. Bland annat ökad muskelglykogeninlagring.
Jag skulle köra eaa/bcaa och pwo innan och protein + mat efter.

Vincent Vega
2010-06-05, 15:31
Skulle innan passet ha kört EAA eller vassle om det är lättare att få tag på. Är det i förstahand ur fettförbränningssyfte skulle jag skippat snabba carbs till passet annars om du prioriterar själva träningen skulle jag kört snabba carbs innan alt. efter också beroende på om du kommer ha ett gym pass senare under samma dag.