Logga in

Visa fullständig version : Reebok easytone(?)

Foughis
2010-04-20, 15:40
Någon som testat Reeboks nya skor?

Årets nyhet Reebok Easytone gör träningen mer effektiv!
Reebok lanserar en ny sko som ökar muskelaktiviteten och förbränningen. Använd skon som vanligt när du tränar, promenerar eller till vardags på jobbet.

Det nya med skon är inbyggda ”balansbollar” som gör att du måste spänna och aktivera många muskler för varje steg du tar. Musklerna i benen och nedre ryggen får jobba aktivt hela tiden. Fler muskelgrupper måste arbeta och därmed blir träningen mer effektiv och förbränningen ökar. Skon är gjord med SmoothFit-teknologin som gör att det inte finns några skavande sömmar och självklart är sulan heldämpad för skön komfort och minskad belastning på leder och senor.

Vad tyckte ni isf? :confused:

sKedbladh
2010-04-20, 15:43
Låter väl lite som de här MBT(?) skorna med rund botten?
Jag har träffat folk som har haft problem med ryggen, som skaffat MBT skor, och det har hjälpt dem, men de här Easytone har jag nog inte hört något om alls tror jag.

kalle_banan
2010-04-20, 17:11
Det låter som humbug, vi är inte gjorda för att ha skor över huvud taget, så varför skulle det vara bra med skor som tröttar ut fötterna/benen/ryggen snarare än ger bästa möjliga stöd.

Är detta ännu en viral reklamanvändare som den där Samsungsnubben för ett tag sen som frågade om folk kände till internetfunktionen i TV'n?

Pirko
2010-04-20, 17:47
Kanske är någon liten, marginell skillnad. Men tror inte det rör sig om något som verkligen kommer märkas utöver den vanliga träningen.

Tolkia
2010-04-20, 19:05
Efter att ha sett annonserna (som visar väldigt mycket hud och rumpa, och väldigt lite sko) känner jag mig böjd att döma ut skon på förhand. Kan säkert vara en OK träningssko om man gillar den nättare sortens inomhusdojor, men den är garanterat inte magisk. Jag kan köpa att en sko typ MBT skulle kunna ha effekt på stabiliserande muskler och balans, men att någon sko whichsoever skulle "öka förbränningen" på ett märkbart sätt (vilket de iofs inte skriver, så de har väl mätt upp att den ökar med 1 kcal per timme eller något) lär vara tidernas bogus. Undantaget skor som väger så mycket att det blir ett benträningpass att lyfta dem. :D

emi23j
2010-04-20, 19:44
skulle nog hellre satsa på ett par nike pro. (visst heter dem det, skorna som är tänkta att vara ett alternativ till barfota löpning)

Foughis
2010-04-21, 10:29
skulle nog hellre satsa på ett par nike pro. (visst heter dem det, skorna som är tänkta att vara ett alternativ till barfota löpning)

Dom verkar riktigt bra ja =)

Tycker oxå det verkar vara lite väl (easytone). Är dock lite nyfiken ;-)
Inte värt pengarna om man inte vet att de verkligen funkar..

Nitrometan
2010-04-21, 12:26
Efter att ha sett annonserna (som visar väldigt mycket hud och rumpa, och väldigt lite sko) känner jag mig böjd att döma ut skon på förhand.
Jaaaduuu. På slutet kom skorna in. Konstig skoreklam
WCNAlSnYOko

Man funderar ju på målgruppen.

Jag kan köpa att en sko typ MBT skulle kunna ha effekt på stabiliserande muskler och balans, men att någon sko whichsoever skulle "öka förbränningen" på ett märkbart sätt (vilket de iofs inte skriver, så de har väl mätt upp att den ökar med 1 kcal per timme eller något) lär vara tidernas bogus.
28% tror jag de säger. *screwy*

ceejay
2010-04-21, 12:29
skön reklam, fler borde vara som den. :)

O_Wao
2010-04-21, 14:08
Jaaaduuu. På slutet kom skorna in. Konstig skoreklam
WCNAlSnYOko

Man funderar ju på målgruppen.

28% tror jag de säger. *screwy*

Det där är troligtvis den amerikanska versionen. Den jag sett på tv i sverige är inte lika fokuserad på T&A även om det förekommer väldigt mycket ben och rumpa där med, dock i marginellt mer påklätt format (shorts istället för underkläder).

WHITEFOLKS
2010-04-21, 14:18

Nike Free tror jag du menar.

Nike Pro är mer en hel linje med saker.