Visa fullständig version : iPhone 4, hos Gizmodo
nxbHCR-W8zc
http://gizmodo.com/5520164/
Ett reklam-trix från apple eller faktiskt den nya modellen?
Ser väldigt fräsh ut och frontkameran är helt klart efterlängtad. Och större batteri. Och blixt. Och....... ;)
Oooh, borde inte vara ett försenat aprilskämt iallafall, eller? ^^
Edit: Fast vänta nu, ofta de slänger in micro-simkort i nya iPhone också? De kan ju inte vara seriösa? Hur tänkte man där :(
Jag ska iallafall ha den nya iphone som komma skall :D
Läs tråden på flashback så klarnar det hela.
Mjahaja. Aja, då får vi väl se vad som händer i framtiden då, hoppas eländet släpps i sommar iaf, då blir det brassestol kl 05!
http://gizmodo.com/5520164/this-is-apples-next-iphone
Lasse Kongo
2010-04-19, 17:14
Day1!
Om man nu kan säga så, för det lär väl dröja som vanligt innan man får den, fast nu kanske marknaden är lite mer mättad eftersom så många skaffat 3gs =)
Alla kanske inte orkar nörda loss och uppgradera sig.
Vore grymt om det är riktiga modellen med glas eller keramisk baksida av iphonen. Då slipper vi all plast, yay!
Mer bevis här: http://www.engadget.com/2010/04/18/iphone-4g-proof/
Engadget har tydligen haft bilder på den sedan pre-ipad, utan att veta om det! :thumbup:
Day1!
Om man nu kan säga så, för det lär väl dröja som vanligt innan man får den, fast nu kanske marknaden är lite mer mättad eftersom så många skaffat 3gs =)
Alla kanske inte orkar nörda loss och uppgradera sig.
Men de flesta som skaffade en 3G för 2 år sen lär ju vara lagom peppa på en ny ;) Å andra sidan lär det väl vara fler än Telia som har den tillgänglig denna release (lite ovist dock iom. micro-simkortet?!).
Lasse Kongo
2010-04-19, 17:29
Men de flesta som skaffade en 3G för 2 år sen lär ju vara lagom peppa på en ny ;) Å andra sidan lär det väl vara fler än Telia som har den tillgänglig denna release (lite ovist dock iom. micro-simkortet?!).
Sant, men känns lite som att den slog igenom på allvar när 3gs kom, men det är nog många som varit lite bittra att de skaffat 3g och tjurade när 3gs kom, men nu blir de glada och uppgraderar till iP4 =)
fy fan. nu kommer jag plågas tills release. ojojoj vad jag ska köpa.
tyckte dock inte om den platta baksidan, tycker den nuvarande avrundade formen är sjukt skön både i handen och i fickan.
Nice får hoppas det kommer lagom till nästa sommar när det blir dags att förnya sig... :)
hahavaffan
2010-04-19, 17:58
Nice får hoppas det kommer lagom till nästa sommar när det blir dags att förnya sig... :)Haha ellerhur. Har bundit mig med min 3GS till sommaren 2011 så det vore perfekt :D
Den platta baksidan är ful imho.
Har haft en 3g sen den kom ut så ja är taggad nu. Eller ja det beror ju på hur mycket som skiljer den nya mot de tidigare, tyckte det va pinsam liten skillnad mellan 3g och 3gs.
Tycker den ser ut mer som en telefon och mindre som en tvål nu, men den designen kommer knappast vara kvar till slutprodukten.
Räkna med att en hel del ändras till release.
Har haft en 3g sen den kom ut så ja är taggad nu. Eller ja det beror ju på hur mycket som skiljer den nya mot de tidigare, tyckte det va pinsam liten skillnad mellan 3g och 3gs.
+1, visst är 3GS duktigt mkt snabbade side by side, men inget man som 3G-användare lider av direkt, imho.
Tycker den ser ut mer som en telefon och mindre som en tvål nu, men den designen kommer knappast vara kvar till slutprodukten.
Räkna med att en hel del ändras till release.
Jag hoppas den blir S-formad!!!
+1, visst är 3GS duktigt mkt snabbade side by side, men inget man som 3G-användare lider av direkt, imho.
Mja, den är allt rätt seg. Framför allt lider man väl av det iom att Steve Jobs ljuger och säger att 3Gn inte klarar multitasking. Man får väl jailbreaka antar jag..
Jag har svårt att se varför man skulle vilja köpa en iPhone nu när HTC/androidtelefonerna finns.
Civilrätt
2010-04-19, 20:34
inte en chans att man uppgraderar från 3gs:en, inte närmaste månaderna iaf :D
Mja, den är allt rätt seg. Framför allt lider man väl av det iom att Steve Jobs ljuger och säger att 3Gn inte klarar multitasking. Man får väl jailbreaka antar jag..
Jag har svårt att se varför man skulle vilja köpa en iPhone nu när HTC/androidtelefonerna finns.
För att Iphones meny system är 100 gånger bättre, finns hundra tusen gånger mer applikationer och för att den äger SÖNDER android operativsystemet...
För att Iphones meny system är 100 gånger bättre
Vad är det som är bättre, anser du? På Android kan du lägga dina favoritwidgets direkt på hemskärmen osv. Jävligt smidigt.
finns hundra tusen gånger mer applikationer
På Android market finns det snart 45000st appar. I App store finns det ~ 185,000st. Visst, det är ganska många fler, men Android market är rätt ny och växer fortfarande med tusentals appar i veckan.
Men allvarligt talat; hur många av de där snart 200k apparna är något att ha?
och för att den äger SÖNDER android operativsystemet...
I beg to differ. Vad är det som är så jävla bra? Man har inte ens multitasking. Det kommer iofs snart, men inte till 3Gn. Man har inte Flash. Android är en öppen plattform, utvecklarna har tillgång till många olika API:er osvosv.
Jag vet att Android är relativt "nytt", och visst är det självklart att mer än 90 % av alla appsen i appstore är skit, men ändå, företag som utvecklar de stora spelen och programmen söker sig främst till appstore före till android telefoner. Ska i och för sig inte säga för mycket då de säkerligen kommer att söka sig till android telefoner också men i dagsläget så är appstore ganska överlägset.
Multitasking som du nämner kommer vid nästa uppdatering, flash lär säkerligen också komma snart. Men varför en Iphone är så överlägsen är dess meny system, allt är så enkelt och smidigt. Var ett tag sen jag testade en Android mobil (cirka 1 år?) men då var skillnaderna enormt stora.
Jag vet att Android är relativt "nytt", och visst är det självklart att mer än 90 % av alla appsen i appstore är skit, men ändå, företag som utvecklar de stora spelen och programmen söker sig främst till appstore före till android telefoner. Ska i och för sig inte säga för mycket då de säkerligen kommer att söka sig till android telefoner också men i dagsläget så är appstore ganska överlägset.
Multitasking som du nämner kommer vid nästa uppdatering, flash lär säkerligen också komma snart. Men varför en Iphone är så överlägsen är dess meny system, allt är så enkelt och smidigt. Var ett tag sen jag testade en Android mobil (cirka 1 år?) men då var skillnaderna enormt stora.Idag har android fördelen, kolla upp HTC Desire, gnnnnnn.
Så fort open GL 2.0 kommer till Android, vilket ska vara innan sommaren så kommer även portningar att bli möjliga, såvitt jag vet finns det redan nu apps som blivit portade.
Men jag är sugen på att se den nya Iphonen, tror dock inte att det är den på bilden. Kanske ångrar man då sitt köp av Nexus One.
Multitasking som du nämner kommer vid nästa uppdatering, flash lär säkerligen också komma snart. Men varför en Iphone är så överlägsen är dess meny system, allt är så enkelt och smidigt. Var ett tag sen jag testade en Android mobil (cirka 1 år?) men då var skillnaderna enormt stora.
iPhone-apparna portas till android.
Prova en androidmobil idag, riktigt, riktigt bra. :)
Att flash inte finns är inte bara ett irriterande faktum, utan dessutom är det så typiskt apple.
iPhone-apparna portas till android.
Prova en androidmobil idag, riktigt, riktigt bra. :)
Att flash inte finns är inte bara ett irriterande faktum, utan dessutom är det så typiskt apple.
Fast tänk om flash blev tillgängligt för utvecklare, appstore skulle ju svämmas över på 2 röda av flashspelsporteringar? ^^
Edit: Jag menar inte att jag inte saknar flash, för det gör jag. Tänker bara högt.
Fast tänk om flash blev tillgängligt för utvecklare, appstore skulle ju svämmas över på 2 röda av flashspelsporteringar? ^^
Edit: Jag menar inte att jag inte saknar flash, för det gör jag. Tänker bara högt.Har en polare som först köpte en Iphone, sedan en Macbook, nu har han följt i Jobs spår och hatar även Flash :D Apple-skadad kan man tydligen bli ganska lätt.
Inte för att den hade något med ditt inlägg att göra, men men.
Har en polare som först köpte en Iphone, sedan en Macbook, nu har han följt i Jobs spår och hatar även Flash :D Apple-skadad kan man tydligen bli ganska lätt.
Inte för att den hade något med ditt inlägg att göra, men men.
Ja, det är ju ofta svart-eller-vitt-mentalitet när Mac vs. Pc / Apple vs. Allt annat kommer upp tyvärr. Men det är väl bara mänskligt.
För min del är nästan köpet nästan avgjort om Apple flänger in duktigt fin optik egentligen, multitask (som tydligen fungerar sådär atm men det lär väl åtgärdas kan man hoppas) samt det något kraftfullare batteriet = win. Att appstoreprogram är "lättillgängliga" är en stor orsak också antar jag.
Annars blir det väl att kolla åt Desire eller något annat nytt från HTC närmare sommaren.
Ja, det är ju ofta svart-eller-vitt-mentalitet när Mac vs. Pc / Apple vs. Allt annat kommer upp tyvärr. Men det är väl bara mänskligt.
För min del är nästan köpet nästan avgjort om Apple flänger in duktigt fin optik egentligen, multitask (som tydligen fungerar sådär atm men det lär väl åtgärdas kan man hoppas) samt det något kraftfullare batteriet = win. Att appstoreprogram är "lättillgängliga" är en stor orsak också antar jag.
Annars blir det väl att kolla åt Desire eller något annat nytt från HTC närmare sommaren.Ja, folk blir lätt ensidiga, vare sig det rör Iphone eller andra mobiler. Men man väljer ju t.ex. android av en anledning, så då får man väl argumentera för det också då antar jag.
Japp, jag tror den nya Iphonen kommer bli trevlig, de har stor press på sig. Misslyckas de med den nya (troligen helt omöjligt med tanke på Apples utveckling på senare tid) så ser framtiden för android extremt ljus ut. Vi får se hur mycket av marknaden apple orkar sno av android när den kommer :)
Now, sleep.
Haha!
Det finns ju iofs ~200k appar nu, så app store är ju "översvämmat", men med topplister och så funkar det ju bra ändå. :)
Haha!
Det finns ju iofs ~200k appar nu, så app store är ju "översvämmat", men med topplister och så funkar det ju bra ändå. :)
Haha jo absolut, det är lite som wiimarknaden och wiiwarespel osv, tokigt mycket skit rent ut sagt. Men det hadej u blivit 4x så mycket med flash i leken också :P
hahavaffan
2010-04-20, 09:24
Men när flash flyter halvtaskigt på en bärbar dator med C2D på typ 2Ghz och 4GB ram undrar man hur kul det hade varit att ha i dagens smartphones. Snapdragon eller ej. Jag saknar mycket sällan flash i mobilen... bara i de fall där en webbsida är uppbyggd helt kring flash, dvs idioterna som gjort den har inte tagit nån som helst hänsyn till de som inte har flash.
Håller dock med om att jag inte ser någon större anledning till att välja en iPhone "4", än mindre 3GS, när det finns HTC-lurar som Desire. PÅ PAPPRET. Givetvis är det precis som på marknaden för bärbara datorer, och i detta fallet får HTC med Android representera bärbara PCs. På pappret är de hästlängder före Apples diton, men ändå vill man ha en Macbook av vissa enkla men fundamentala anledningar. Nu får jag väl ducka rejält för alla fanb0i-pajer som lär komma flygande.
Men när flash flyter halvtaskigt på en bärbar dator med C2D på typ 2Ghz och 4GB ram undrar man hur kul det hade varit att ha i dagens smartphones. Snapdragon eller ej. Jag saknar mycket sällan flash i mobilen... bara i de fall där en webbsida är uppbyggd helt kring flash, dvs idioterna som gjort den har inte tagit nån som helst hänsyn till de som inte har flash.
Håller dock med om att jag inte ser någon större anledning till att välja en iPhone "4", än mindre 3GS, när det finns HTC-lurar som Desire. PÅ PAPPRET. Givetvis är det precis som på marknaden för bärbara datorer, och i detta fallet får HTC med Android representera bärbara PCs. På pappret är de hästlängder före Apples diton, men ändå vill man ha en Macbook av vissa enkla men fundamentala anledningar. Nu får jag väl ducka rejält för alla fanb0i-pajer som lär komma flygande.Ja och nej. HTC är Asus UL30VT Iphone är Macbook. Börja själv och jämför.
Men Desire är ju mer än bra på pappret.
Fniss: Appleanställd tappade nya Iphone på krogen (http://di.se/Default.aspx?tr=270812&rlt=1&pid=204569__ArticlePageProvider)
hahavaffan
2010-04-20, 12:49
Ja och nej. HTC är Asus UL30VT Iphone är Macbook. Börja själv och jämför.
Men Desire är ju mer än bra på pappret.Ja man får ju såklart räkna HTC som de bättre PCna :) Tvivlar inte heller en sekund på att Desire är riktigt skön, jag valde länge mellan Hero och 3GS, och hade det stått mellan Desire och 3GS hade jag lätt tagit Desire. Men idag när jag använt 3GS ett tag, så vet i fan hur jag hade valt. Hade velat testa en Desire i nån månad typ.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.