Visa fullständig version : Restaurang i Göteborg?
Ska besöka Göteborg nästa helg! Kommer ner i middagstid och undrar var man kan tänka sig att äta en god middag i området kring centralstationen.
Tips? Allt är av intresse.
Finns många bra restauranger. Nära ullevi (300m från centralen) ligger La Vacca, dem har riktigt fin oxfilé bland annat. En polare är kock där. :)
Kanske inte nära centralen men fyfan va gott, hur stor buffe som helst!!!!!!!!!!!
Dom har A L L T: MR johanssons Resturang. Hisingsbacka.
Fond, Basement, thörnströms eller Swedish taste är nice!
Finns inte så mkt bra kring centralen tyvärr, eller? Rätta mig om jag har fel :)
Kika på GöteborgsPostens "Krubbkollen" (http://www.gp.se/matdryck/krog/1.253395-krubbkollen-hela-listan)
Kanske kombinerat med ett Koloträningspass?
Tack för svar hittills! Har bara tänkt mig något enkelt, ska kolla närmare på era förslag.
Kika på GöteborgsPostens "Krubbkollen" (http://www.gp.se/matdryck/krog/1.253395-krubbkollen-hela-listan)
Kanske kombinerat med ett Koloträningspass?
Jag har ganska tajt schema men det hade varit skoj. Kanske går att klämma in!
Se hur det verkar, alltid kul med långväga Kolo-besök.
Tråden för oss som tränar i Göteborg eller funderar på att göra det! (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=147110)
På Östra Larmgatan har Steinbrenner & Nyberg en Soppa och dessertbuffé för 95kr. Öppet lördag 11-16. Ät så mycket du orkar och du kan rulla tillbaka till centralstationen på 5 minuter. (ligger väldigt nära) :Virro
JENSEN!!! *cupid**drool*
Äcklig gott kött.
...om man har gott om tid.
Lawgivah
2010-04-22, 10:07
Finns en hel del goda restauranger i vasa, ca 5 minuter ifrån centralstationen.
Rosa pantern, Jensen, Texas Thai, Mio, Vasa köket, Pita, Greenwich, Sushi finns massa fler, men detta är dom jag brukar äta på lunchrasterna.
Alltid när jag varit där har vi fått både bord och maten fort..
gott om tid och en liten aptit :)
JENSEN!!! *cupid**drool*
Äcklig gott kött.
Jensen som i Jensens bofhus?
I Stockholm är det vidrigt dåligt, taskigt kött sällan cooked on order, smaklösa tillbehör och taskig service*gah!*
Antar att vi inte pratar om samma :)
TyskenGBG
2010-04-26, 20:16
Kanske inte nära centralen men fyfan va gott, hur stor buffe som helst!!!!!!!!!!!
Dom har A L L T: MR johanssons Resturang. Hisingsbacka.
Om det är stigcenter du menar så :hbang:
3 varianter av kyckling nästan varje gång man är där , helt underbart !
Finns många bra restauranger. Nära ullevi (300m från centralen) ligger La Vacca, dem har riktigt fin oxfilé bland annat. En polare är kock där. :)
Har hört från mkt säkra källor att La Vacca har stora problem med kvalitetssäkringen. Det är ju inte en gång det varit stängt direkt...
Bumpar den här tråden. Ska till Göteborg över helgen med en vän och behöver lite tips. Har vart där en gång tidigare så jag känner knappt till staden.
BRA restauranger? Trevliga uteställen? Eller nåt annat kul som händer i helgen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.