Visa fullständig version : Hjälp wanted - 1a deffen - åikter?
sannossi
2010-04-16, 11:12
Hej
Styrketränat i ca 1½år och börjar bli ganska nöjd. Nu skulle jag vilja testa att deffa för första gången och skulle behöva lite råd av någon som kan. :) Jag har försökt att köra som nedan men det händer absolut ingenting.. :/
Träningschema just nu:
Rullande, tränar en muskelgrupp varje dag:
Axlar
Rygg
Biceps
Triceps
Bröst
Ben/rumpa
Varannan dag lägger jag till Mage.
Efter varje styrketräningspass kör jag förbränning. Varierar lite, löpning, spinning, cross. Ca 45 min i snitt.
Tränar alla dagar i veckan förutom fredagar.
Kost:
Frukost
2 del lättyoghurt
100g fryst mango
1 skopa protein
1 tsk linfröolja
Kcal: 355
Mellis 2 ggr dag, 10.00 samt 15.00
1 litet äpple och 3-4 msk lättkeso och kanel.
Lunch
Nyttigt, typ 1 kycklingfilé, 1 dl ris eller bulgur samt massa broccoli.
Middag
samma som lunch, lax, bulgur o grönisar.
Efter träning
1 proteindrink
1 tsk L-Glutamin
Är jag ute och cyklar?
Mvh Sanna
WHITEFOLKS
2010-04-16, 11:17
Ser väl inte jätteilla ut kostmässigt, lite väl fettsnålt är väl det man skulle kunna anmärka på. Du kan skippa glutaminet också.
Äter du inget mer efter träningspasset?
Prova och se om du gillar vad som sker, jag skulle inte köra så mycket "förbränning" på varje träningspass men det är ju en smaksak.
Potatis och rotfrukter är bra under deffen/viktnedgång tycker jag. De mättar bra och innehåller inte lika mycket kalorier som ris/bulgur. Mer fett, jag gillar avokado som fettkälla, nyttiga fetter som mättar bra. Kanske någon frukt efter träningen också.
sannossi
2010-04-16, 11:30
Ja jag har fått för mig att jag ska ligga på ca 12-1300kcal/dag men det är svårt samt kanske lite väl lite eller?
Varför skippa glutaminet? (Kan inte påstå att jag märkt någon skillnad)
Ibland 2 Finn Crisp med 10% ost på.
WHITEFOLKS
2010-04-16, 11:31
Försök att flytta/lägg till en måltid till efter träningen.
Glutamin har ingen "effekt" men om du redan har den så kan du ju använda upp den, skadar säkert inte. Köp inget nytt dock :)
sannossi
2010-04-16, 11:34
Ibland ätr jag middagen när jag kommer hem men kommer hem vid 22 så det känns lite sent.. ?
Ibland äter jag halva middagen innan och ½a efter.. haha..
WHITEFOLKS
2010-04-16, 13:47
Sent? Det spelar ingen roll. Det är fortfarande bättre att äta mer efter träningen än innan ur återhämtningssynpunkt.
Det är fortfarande kaloribalansen som avgör viktnedgången och du får mer positivt ur att äta efter träningen.
sannossi
2010-04-16, 16:02
Okidoki.. Då blir det middag EFTER träningen i fortsättningen då. :)
Här är en bild på hur läget är nu:
http://gofresh.blogg.se/
Grym förbättring. Det är inte så optimalt att köra förbränning efter träningen. Om det går kör det utspritt hälst en annan dag. Hur länge har du legat i deff ? Man går inte ner konstant det kommer liksom i perioder kanske inte hunnit hända något än.
Jag skulle sluta köra 6-splitten och köra 3 tunga baspass i veckan där du får in benböj, marklyft och bänk. När jag körde "body building splits" hände inte ett skit på gymmet, men när jag bytte till tunga basövningar förändrades allt. Prova och se själv.
sannossi
2010-04-21, 07:23
Jag skulle sluta köra 6-splitten och köra 3 tunga baspass i veckan där du får in benböj, marklyft och bänk. När jag körde "body building splits" hände inte ett skit på gymmet, men när jag bytte till tunga basövningar förändrades allt. Prova och se själv.
Oki doki.. Jag gör om till 3 pass i veckan. Och 3 förbränning..?
Man brukar dra ner på träningen. Men vill du köra cardio så är det ju ingen som hindrar dig =) Många försöker gå, det sliter inte så mycket på kroppen.
Skulle också lägga in lite ägg, gott, enkelt och protein/fett rikt! Min magkänsla säger dock att ska du uppnå 1200kcal (vilket låter lite men har aldrig räknat ut på en tjej, din vikt/längd/ålder?) och på det äta 2dl ris på en dag + lax + file + din frukost så når du ganska högt över det. Min ser ut såhär och då har jag 1900-2100kcal ungefär:
Utan träning:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/matintag.jpg
Med träning:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/matintag%20traningsdag.jpg
karlingen
2010-04-21, 16:09
Efter träning
1 proteindrink
1 tsk L-Glutamin
Är jag ute och cyklar?
det vet bara du. men jag hade iaf inte cyklat efter träning :naughty:
Punisher1
2010-04-22, 00:51
det vet bara du. men jag hade iaf inte cyklat efter träning :naughty: haha gjorde min kväll.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.