Visa fullständig version : Mission: rippad kropp
andreaswho91
2010-04-14, 22:51
Hoj!
Har bestämmt mig för att få en så rippad kropp som möjligt till sommarlovets början, vill säga juni någongång.
Här har ni en bild på min rygg lol :
http://data.fuskbugg.se/skalman01/P103051123.jpg
Gymmat till och från i 3 månader, käkat creatine tabs och whey 80!
samt Super gainer som hjälpte mig upp från 62 till 70kg, väger 74kg nu.
Hur ska jag lägga upp kost samt träning? samt planera ut "löpar" dagarna om man säger så.
Kommer försöka dissa godis/chips nu, lär bli svårt men ska försöka.
Tack i förhand!
Hur du ska lägga upp kost samt träning? Ptja, man äter vad man vill och man tränar hur man vill. Det som passar dig bäst är det du kan tänka dig syssla med. Är det styrketräning 2 gånger/veckan, är det bra. Är det styrketräning 4 gånger/veckan och konditionsträning 2 gånger/veckan, är det bra. Det finns bra styrketräningsprogram i träningsforumet som du kan följa.
Vad för kosttillskott du använt är helt irrelevant. På tre månader klarar man sig bra utan kosttillskott, eller bättre (man behåller sina pengar) - då är det främst läge för att få in teknik och nöta rörelser.
Och jag vet inte vad en bild på din rygg skulle göra för skillnad :)
Och ät chips och godis, om du trivs med det.
andreaswho91
2010-04-14, 23:06
No offence Johan P, men inget av vad du skrev hjälpte mig :P
No offence Johan P, men inget av vad du skrev hjälpte mig :P
Om du skriver vad du vill ha hjälp med, är det lättare för oss att ge dig råd och tips.
andreaswho91
2010-04-14, 23:11
Det jag ville ha hjälp med var:
Vad jag ska äta, hur jag ska ligga på s.k kaloriunderskott osv.
Hur jag ska träna för att förlora underhudsfettet osv.
Kanske var otydlig med detta, my bad.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Läs igenom denna för väldigt mycket matnyttigt!
Vad jag ska äta, hur jag ska ligga på s.k kaloriunderskott osv.
Vanlig blandkost - med grönsaker, mjölkprodukter o.s.v. - är perfekt. Det är en bra förenkling.
Hur jag ska träna för att förlora underhudsfettet osv.
Ska man minska på underhudsfett är det kalorirestriktion (äta mindre) eller att röra sig mer, som gäller. Man måste alltså göra av med mer energi än vad man sätter i sig (kaloriunderskott).
andreaswho91
2010-04-15, 00:31
Johan P, tack!
men, I still don't get this " kaloriunderskott " thingie.. Från början, hur vet jag hur mycket energi jag har, och hur mycket jag måste förbränna..?
chrilledude
2010-04-15, 00:52
Johan P, tack!
men, I still don't get this " kaloriunderskott " thingie.. Från början, hur vet jag hur mycket energi jag har, och hur mycket jag måste förbränna..?
Räkna ut på nån hemsida? Läs deffguiden så ser du..
Om vi säger att din kaloriförbrukning är 2000kcal, så ät 1500kcal istället. 500kcal minus per dag = 0,5kg ner i veckan, snabbare än så så är det större risk för att tappa muskelmassa. Ät mycket protein också, lycka till.
Du måste nog sänka ditt kaloriintag drastiskt. Har du gått upp 12kg på 3 mån betyder det alltså att du gått upp 4kg i mån och det mesta utav det är fett, tyvärr. Läs deffguiden och lägg dig på kaloriunderskott och se efter om du uppnår dina mål.
BobaFett
2010-04-15, 08:37
Du måste nog sänka ditt kaloriintag drastiskt. Har du gått upp 12kg på 3 mån betyder det alltså att du gått upp 4kg i mån och det mesta utav det är fett, tyvärr. Läs deffguiden och lägg dig på kaloriunderskott och se efter om du uppnår dina mål.
Ptja, det behöver inte bara vara fett. Om han aldrig har varit fet innan så kan en viktuppgång bestå av upp till 60% muskler, utan att träna.
Träna lika tungt eller tyngre än när du bulkade, eventuellt inte lika många set/övningar som under bulken.
Det du ska äta är havregrynsgröt med vatten och några proteinshakar om dagen :D
Läs deffguiden. Sen en gång till. Sen hänger du i kost & näring och diet & fettminskning varje dag fram till sommaren. Starta en journal om det hjälper att hålla progress.
Arne Persson
2010-04-15, 08:58
Intressant, en sann nybörjare som tränat TILL OCH FRÅN i hela TRE MÅNADER???
Du skall träna rena nybörjarprogram såklart. Du kan nog dra ner lite på kosttillskotten och glömma sommardesperationsdeffen.
Ta det lite lugnt istället och börja med att träna upp dig ordentligt först under några år och därefter kan du börja fundera på din kära deff.
Intressant, en sann nybörjare som tränat TILL OCH FRÅN i hela TRE MÅNADER???
Du skall träna rena nybörjarprogram såklart. Du kan nog dra ner lite på kosttillskotten och glömma sommardesperationsdeffen.
Ta det lite lugnt istället och börja med att träna upp dig ordentligt först under några år och därefter kan du börja fundera på din kära deff.
+1, lyssna på Arne:thumbup:
King Grub
2010-04-15, 09:30
Men han kanske vill se bra ut på stranden 2010, inte 2015?
Tips: sluta extrem bulka. Kommer bli ett helvete sen när du ska gå ner skiten. Vet inte hur din grundfysik är men tror knappast att det är så mkt muskler du gått upp på 3 månader utan mest fett.
Vill du verkligen gå ner till sommaren igen så lägg dig på ett underskott på 500 kcla
Visst som nybörjare kan du kanske fortfarande öka i muskler.
Annat tips är att fortsätta bygga i ett år till och lägga dig på 500 kcla överskott och ta deffen till nästa sommar.
JimmyJoe
2010-04-15, 10:19
Träna tungt, ligg på 500 kaloriunderskott, tänk bort fettet.
Andra alternativ.. fettsugning? lär vara kö men du kan ju alltid bygga ihop en maskin själv.
Om du väljer alt 2. Hör av dig med hur det går, bilder osv.
Men han kanske vill se bra ut på stranden 2010, inte 2015?
I så fall skulle han tänkt på det innan han bestämde sig för att fetta till sig 12kg på 3 månader, utan att ens träna ordentligt under tiden. För om han behållt formen han hade på 62kg hade han sluppit gå ner sina 12kg fett, bara för att se exakt likadan ut i kroppen som innan. 3 månaders träning ger knappast mer än marginellt synbara resultat.
hejhopp79
2010-04-15, 11:19
Hoj!
Har bestämmt mig för att få en så rippad kropp som möjligt till sommarlovets början, vill säga juni någongång.
Här har ni en bild på min rygg lol :
http://data.fuskbugg.se/skalman01/P103051123.jpg
Gymmat till och från i 3 månader, käkat creatine tabs och whey 80!
samt Super gainer som hjälpte mig upp från 62 till 70kg, väger 74kg nu.
Hur ska jag lägga upp kost samt träning? samt planera ut "löpar" dagarna om man säger så.
Kommer försöka dissa godis/chips nu, lär bli svårt men ska försöka.
Tack i förhand!
Seriöst?
Läs defftråden. Du vet it's a såndär tråd thingie in the kostforum xD LOL
andreaswho91
2010-04-15, 21:45
Hejhopp79 din svenengelska är pinsam, gått ur grundskolan?
Fin entré du gör här på Kolo.
Läs deffguiden. Om du sen har frågor, läs den igen. Och igen. Du kan sluta läsa den när du vet hur du ska göra, för helt ärligt så står med stor sannolikhet allt du behöver veta i den.
Du ser inte hans poäng eller hur?
Jag ska göra det enkelt för dig. Du kan äta exakt vad du vill och ändå gå ner i vikt så länge du håller dig på kaloriunderskott, d.v.s. förbrukar mer energi än du stoppar i dig.
Läs King Grubs "Deff - en guide" i Deff-sektionen på forumet så kommer det nog klarna lite för dig. Och försök att inte tokbulka sådär nästa gång.
Svengelska*, och för övrigt imiterade han dig lol, undrar vem som är korkad här...
edit: no offence, men den som gräver en grop åt andra...
Vill du gå ner i vikt väldigt fort?
Att ligga på stort underskott av kcal innebär även stor förlust av muskler.
Vill du dock gå ner i vikt väldigt mycket under en kort tid(till juni) så kanske du skall ta en titt på måltidsersättnings produkter?
Nutrilett t.ex 25pack för 170kr på willys. 6 st "pack" om dagen.
/r3mp
Ryggbilder är det oftast svårast att avgöra i vilken form man ligger inne på. Du lär iaf inte vara tjock.
Vill du bli så "rippad som möjligt" så kommer det nog bli en förutsättning att du räknar kalorier. Läser du deffguiden så får du förklarat där hur allt funkar.
När du har koll på vad som är kaloriintag och vad du kan tänkas förbruka kan du göra upp en plan för hur du ska äta.
Jag rekommenderar stort fokus på kött/fisk/fågel som proteinrika matkällor. rotfrukter, kålgrönsaker, och i viss mån potatis, havregryn, frukt och bär som kolhydratskällor. Utöver det så bör man ha med fettkällor av olika slag, fisk och kött innehåller redan varierande mängder men annars kan man göra såser på t ex raps- eller olivolja, mjölk och grädde. Ost, ägg och nötter är också exempel på mat med fetter som kan vara nyttiga och som samtidigt innehåller protein av varierande grad och kvalité.
Allt detta givetvis förutsatt att du hamnar på ett lagom stort kaloriunderskott.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.