handdator

Visa fullständig version : Kondis försämring efter

anytime
2010-04-14, 12:29
Är det vanligt att konditionen är sämre när man har (kronisk bronkit)

, eller någon annan långvarig hosta?

För idag så bestämde jag mig att tan en joggtur i skogan, och ja det kändes ovanligt tyngre att springa än när jag inte hade någon hosta alls.

btw har hostat snart i 5 månader, efter rekommendation av grapefruktkärnextrakt så har jag börjat få slemhosta, så jag hoppas att jag snart kan springa som innan utan att bli lika snabbt trött.

LoveMachine
2010-04-14, 12:49
Jag ådrog mig kronisk bronkit efter en förkylning, eller rättare sagt drar på mig det efter var och var annan förkylning jag ådrog mig under en dykresa i Norge. Man ska inte ha våtdräkt då det är 2 grader i vattnet och minusgrader i luften. Mitt personbästa ligger på 8 månader med hosta efter den riktigt fina förkylningen. För mig så brukar det innebära en rejäl försämring av min redan ärkekassa kondition. Dels så kan jag inte träna så mycket och dels så känns det som att lungorna är fulla med skit. Det ironiska är att jag ofta hostar mindre direkt efter jag tränat. Det känns som att ansträngningen så att säga fått bort skiten som ligger i luftrören.

Pjotor
2010-04-14, 13:36
Hostan i sig har inte så stor effekt på konditionen, däremot infektionen som kroppen måste brottas mot.