Visa fullständig version : Billigt "green tea" skräp?
Morsan köpte grönt på Ö och B, 100påsar 10kr. QUEEN GOLD GREEN TEE tror jag det stod på.
Skräp eller? Läst att de finns många olika märken. Likaså märken som innehåller rester av grönt te och det kan tom vara riktigt farligt.
Drack en kopp med 2 påsar i. Smakade helt ok med sötningsmedel i. Blev lite varm i huvudet med känner jag.
Kanske funkar?
Jag blir då aldrig varm i huvudet då jag dricker grönt te, aldrig hört om någon som blir det för den delen. Tvivlar på att det är ett tecken på att det "fungerar", vad det nu är du vill ska fungera. Har druckit vitt och grönt te regelbundet de senaste 3 åren och det är inget magiskt med det vad jag vet bortsett från att det innehåller en del saker som är bra för kroppen och smakar utomordentligt gott.
Varm i huvudet kanske beror på att teet var varmt? :D
Nitrometan
2010-04-13, 18:10
Bililgt te brukar vara det skräp som blir kvar på sorteringsbord och golv efter dagens arbete.
"Morsan köpte grönt på Ö och B, 100påsar 10kr." :D
ska du ha i dig effektiva doser för "fettförbränning" så krävs det antagligen några liter te. om man ser till de andra verksamma ämnena utöver koffein(tein)
Anton Fräs
2010-04-13, 18:42
ska du ha i dig effektiva doser för "fettförbränning" så krävs det antagligen några liter te. om man ser till de andra verksamma ämnena utöver koffein(tein)
What he said.
Hjälper även många med mättnadskänslor, att dricka mängder med te alltså :)
Toby Asp
2010-04-13, 19:09
Skrattade lite granna där ja :)
Om du vill ha billigt kvalitetsté så köp i lösvikt istället. Hittade, tror det var 500 g grönt, häromdagen för 50 kronor tror jag det var. En tepåse innehåller 2 gram och färdiga påsar kostar i snitt 1 kr/st i en vanlig mataffär. Med lösvikt så blir det bara 20 öre per påse, och då lär det inte vara den skitkvaliteten det är på ÖB. Har de lagt i sötningsmedel i påsarna med? Vad fan håller de på med?
Skrattade lite granna där ja :)
Skulle ju kunna förklara varför han blev lite varm i huvudet ;)
hejhopp79
2010-04-13, 22:11
Jag blir då aldrig varm i huvudet då jag dricker grönt te, aldrig hört om någon som blir det för den delen. Tvivlar på att det är ett tecken på att det "fungerar", vad det nu är du vill ska fungera. Har druckit vitt och grönt te regelbundet de senaste 3 åren och det är inget magiskt med det vad jag vet bortsett från att det innehåller en del saker som är bra för kroppen och smakar utomordentligt gott.
Du menar bortsett från att grönt te har ergogena effekter, vilket kan förklara värmen. Jag brukar nämligen också känna mig lite varm i huvudet av te. Dessutom är theanine lugnande och utövar en högst reell effekt på kroppen.
Dessutom är grönt te som bäst i lösvikt från någon bra affär. Att dricka grönt te köpt på Ö och B med sötningsmedel känns nästan som hädelse :D
Du menar bortsett från att grönt te har ergogena effekter, vilket kan förklara värmen. Jag brukar nämligen också känna mig lite varm i huvudet av te. Dessutom är theanine lugnande och utövar en högst reell effekt på kroppen.
Dessutom är grönt te som bäst i lösvikt från någon bra affär. Att dricka grönt te köpt på Ö och B med sötningsmedel känns nästan som hädelse :D
Intressant, måste testa att känna efter extra noga nästa gång eller så fungerar det inte så för mig bara. Lät faktiskt riktigt mysigt att bli lite varm i huvudet av te.
Kan inte göra annat än att instämma med grönt te från Ö och B, ska man dricka te så tycker jag att man kan kosta på sig ett riktigt gott te. Grönt te skall icke sötas, vissa sorter gör sig bra smaksatt med några droppar citron men för det mesta är det som godast naturell. :thumbup:
Har även läst någonstans att citron och grönt te ska gå bra ihop, gjorde en sökning på google och fick fram det här: http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2111
Vet inte hur mycket den sidan är att hänga i granen, men är övertygad om att jag har läst det från mer pålitliga källor än så innan så det ligger nog något i det.
Jag kan rekommendera grönt thé sorten "Gunpowder" som är från Kina. Brukar gå att köpa på de flesta thé shoppar i lösvikt. Jag har nog druckit detta thé varje dag i 3 år och tycker fortfarande det är oerhört gott. 2hg (räcker 1-2 månader) kostar 59,-
Nitrometan
2010-04-14, 07:42
Å fan. Räknas "gunpowder" som grönt te?
Det har man ju druckit en del av genom åren. :thumbup:
Jag hittade på en egen blandning för några år sen som jag har köpt/gjort ibland. Helt enkelt lika delar "gunpowder" och "Lapsang Souchong". Jag tycker de smakerna blir jättebra tillsammans.
Lapsang Souchong
Bland de rökta teerna är Lapsang Souchong det mest kända. För att framställa detta te används tredje eller fjärde bladet på teplantans skott, de så kallade souchongbladen.
Processen påbörjas på samma sätt som när man framställer vanligt svart te och sedan röks bladen hängande i bambukorgar över tallvedseldar. För den som gillar rökiga smaker är teet fantastiskt.
Om du vill ha billigt kvalitetsté så köp i lösvikt istället.Tänkte precis på varför ingen nämnde lösviktste. Det är liksom det enda som gäller numera om man ska dricka te. :cool:
hejhopp79
2010-04-14, 11:41
Gunpowder är grönt te ja, ett av de kändaste kinesiska gröne teerna. Det ska finnas några goda koreanska tesorter men de verkar vara svåra att hitta...
Grönt te är verkligen suveränt, massa antioxidanter, fettförbrännande, rogivande, men ändå lite koffein för sakens skull.
Jag blir då aldrig varm i huvudet.
Jag blir alltid riktigt varm i huvdet efter typ kaffe. Och kaffe funkar ju bra för att bli pigg tycker jag.
Varm i huvudet kanske beror på att teet var varmt? :D
Jo kanske :D
Bililgt te brukar vara det skräp som blir kvar på sorteringsbord och golv efter dagens arbete.
Japp läst det med. Och det kan tom vara farligt.
Hahah oj skrev lite fel där :D:D
Jasså är de så? Trodde grönt te var effektivt för fett förbränning.
Förutom fettförbränningen då? Grönt te ska enligt allt jag läst vara super bra för kroppen! Massa vitaminer antioxidanter, skydda mot cancer och fan vet allt.
I japan / kina dricker befolkningen runt 10 koppar om dagen det är som en "tradition" där nere att dricka te. Och enligt vissa studier så har livslängden ökat och massa sjukdomar minskat.
Så fettförbrännande piller med koffein, green tee, synefrin osv osv är inget och ha då?
I nya body ska ju grönt tee och koffein vara bra för att hålla vikten.
4 koppar kaffe ska ju typ öka förbränningen med 100kcal, för yttligare dos så krävs ännu mer mg koffein. Runt 400mg för 250kcal?
Fanns massa trådar om grönt tee och det i kombination med kaffe ska ge en ökad förbränning över dygnet med 4%.
Ö o B är väl billigt för att de säljer det som det finns ett överskott av, inte för att kvalitén är sämre (generellt)?
Jag vet inte om det stämmer, men har hört att det är vanligare med hälsovådliga bekämpningsmedel i Kina vid te-framställningen än vad det är i Indien.
Således köper jag bara grönt té som kommer från Indien. Sen om det stämmer vet jag inte. Det går säkert inte att generalisera så.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.