handdator

Visa fullständig version : Sorliga nyheter!

snej
2010-04-13, 06:15
Fick nyss detta email av en polare.

Jag skriver detta med tårar .. Idag är en av de värre dagen i mitt liv ... Jag är känslomässigt ner .. i mina ögon och jag kom ner hit till Edinburgh i Skottland för en kort semester tyvärr var vi överfallen i parken av hotellet där vi bodde, alla kontanter, kreditkort och cell stals bort oss men lyckligtvis för oss har vi fortfarande våra pass med oss.

Vi har varit på ambassaden och den skotska polisen här men de är inte att hjälpa problem alls och vårt flyg blad på mindre än 3 timmar från och med nu men vi har problem att lösa hotell-räkningar och hotellchef kommer inte att låta oss lämnar tills vi lösa räkningar.
Am utflippad och känslomässigt störa fortfarande på chock just nu, men jag måste komma tillbaka till mitt land.

Dennie

*popcorn*

kjell33
2010-04-13, 06:26
Exakt vad är det han ber om??

Ungrim
2010-04-13, 06:28
Är det inte sånna här mail som brukar komma från hackade mailkonton i hopp om att dra ihop lite extra cash

944RS
2010-04-13, 06:36
Är det inte sånna här mail som brukar komma från hackade mailkonton i hopp om att dra ihop lite extra cash

Ja det är det.

TehSaxo
2010-04-13, 06:40
Troll? :D

Halldin
2010-04-13, 06:40
"Am utflippad och känslomässigt störa fortfarande på chock just nu, men jag måste komma tillbaka till mitt land."

Och var är det?

Folke50
2010-04-13, 06:43
Om ni är polare ( bra sådana) så lär han ju ha ditt nummer / du ha hans. Känns lite mer "safe" att fråga vad det handlar om än ett random spam-mail :)

tp_88
2010-04-13, 07:26
Tycker absolut att du ska hjälpa Dennie! Låter som att hon har haft en jäkla otur och behöver all hjälp hon kan få. Om du fick ett kontonummer så för över en slant!

Eriic
2010-04-13, 07:27
Bara jag som hittar väldigt mkt fel i svenskan, eller så kanske han/hon är riktigt kass på svenska? :o
Och komma tillbaka till mitt land? kunde han inte bara skriva jag vill komma tillbaka till sverige eller var denne person nu kommer ifrån?
Jag är känslomässigt ner
men de är inte att hjälpa problem alls och vårt flyg blad på mindre än 3 timmar
Am utflippad och känslomässigt störa fortfarande på chock just nu

LoTiX
2010-04-13, 07:43
Bara jag som hittar väldigt mkt fel i svenskan, eller så kanske han/hon är riktigt kass på svenska? :o
Och komma tillbaka till mitt land? kunde han inte bara skriva jag vill komma tillbaka till sverige eller var denne person nu kommer ifrån?

Bra iaktagelse Eriic nu har vi något på spåren!! :thumbup:

Apjavel
2010-04-13, 07:46
haha, dom är för roliga dom där bedragarna.

Bite
2010-04-13, 07:50
Borde finnas gott om vittnen om man blir överfallen av ett hotell.

Eriic
2010-04-13, 08:01
Bra iaktagelse Eriic nu har vi något på spåren!! :thumbup:

Kolla alla som använt google translate den senaste veckan? :smash:

LoTiX
2010-04-13, 08:09
Kolla alla som använt google translate den senaste veckan? :smash:

Om vi länkar IP från alla som kört google-sökningar mot facebook kan vi få fram vad varje person har sökt på!

rooz
2010-04-13, 08:11
I'll set up a killingsquad, let's get this motherfucker

TO DA CHOPPHAAAAAAAAAAAAAAAA

snej
2010-04-13, 08:43
Haha det är ju asroligt. Men hade översättningen bara varit bättre så hade jag faktiskt kunnat gå på det, för att personen det kom ifrån har varit lite upp och ner. Garvade rätt gott när jag läste det dock :D