Visa fullständig version : Hur mycket light drycker dricker du?
Lillstadspojken
2010-04-11, 16:28
Hade varit kul att veta hur mycket ni dricker och vad ni dricker av dom olika light produkterna.
Två liter cola light i veckan? Ett glas om dagen? Aldrig? Endast lite fun light i kvargen varje morgon?
Själv dricker jag max 3 liter cola zero i månaden och två korkar fun light i kvargen och de känns som jag dricker/ äter väldigt mycket i jämförelse med andra. Har jag rätt eller fel? Den som lever få se. :)
[EDIT]: Lightdrycker* i rubriken...
koffein_beroende
2010-04-11, 16:31
Dricker säkert 1l/dag och dricker julmust/påskmust light när det finns, annars blir det pepsi max eller powerking sugar free.
Man kan ju bara älska lightläsk:thumbup:
Dricker varken juice,mjölk eller läsk.. funlight då och då men annars vatten å vassle ;)
Dricker inget, blandar ner i kesellan dock.
Brukar bli lite mindre än en dl per dag av fun light.
dricker 2-4 liter light läsk/dag.
Inget förutom coca cola zero-smakämne i kvarge.. Äter dock rätt mycket sockerfria kakor med aspartam.
Lillstadspojken
2010-04-11, 16:54
Inget förutom coca cola zero-smakämne i kvarge.. Äter dock rätt mycket sockerfria kakor med aspartam.
Vad för kakor? *popcorn*
Minst 3 st enliters fun light i veckan. MINST!
Dricker 0.00l light i veckan, smakar skit.
Brickhead
2010-04-11, 17:04
Inget light för min del.
Jag dricker alldeles för mycket! Ca 2 liter Pepsi MAX om dagen och ett par 100g FunLight i Kvargen! Skall avgifta mig en vacker dag...
Dricker ca 1 - 2 dl oblandad funlight om dagen, det enda jag dricker i lightväg men ändå för mycket. Behöver det för att smaksätta mitt sojaprotein som smakar förskräckligt, ska däremot lära mig att äta allt protein jag behöver så att jag kan bli fri från sötningsmedel.
hejhopp79
2010-04-11, 18:06
Inga light-drycker alls. Jag tycker inte om artificiella sötningsmedel
Joe Hardgainer
2010-04-11, 18:07
3 flaskor lightsaft i veckan o ev. coke zero om jag e sugen
Vad för kakor? *popcorn*
http://www.vagott.se/produkter1.php?kategori=12
Chocolate Chip Cookies för att vara exakt.
(innehåller sockeralkoholer)
En gång i veckan kanske :) då är det väl en 50cl flaska eller burk
Typ 5liter/vecka i snitt.
Jag dricker alldeles för mycket! Ca 2 liter Pepsi MAX om dagen och ett par 100g FunLight i Kvargen! Skall avgifta mig en vacker dag...
Starkt! :thumbup:
Snittar nog 1,5L/dag (cola light). + Fun light i kvargen och sötningsmedel i kaffet. :$ Cancerrisk?
Ingen aning om vad jag dricker per dag i medel men upp till 2L vissa dagar är absolut inga svårigheter. Dricker dessutom 0.5L multivitamin med en massa sötningsmedel varje dag. Har slutat tugga aspartam-tuggummi iaf x)
Scratch89
2010-04-11, 23:05
En liter om dagen kanske?
Vissa dagar kan det bli både 1,5-2L, men oftast bara Funlighten till kvargen:(
Mer på helgerna än vardagarna, snittar uppskattningsvis 0,5l/dag
MojjMojj
2010-04-12, 11:10
4,5 L/Dag Pepsi Max och/lr Cola Zero. + aspartam till kvargen/keson/gröten
OneManArmy
2010-04-12, 11:57
Blir väl ett par flaskor funlight i månaden i kvargen och kanske 4-5 stycken monster lo-carb
4,5 L/Dag Pepsi Max och/lr Cola Zero. + aspartam till kvargen/keson/gröten
Du måste lägga ner rätt mycket pengar på läsk, alltså.
Stoppar aldrig i mig sötningsmedel, kan vara rent påhitt men tycker mig få orolig sömn ifall jag gör.
Är inte så förtjust i söta saker så har aldrig något behov av det heller. En fet sås kan jag däremot äta med sked. :D
http://www.vagott.se/produkter1.php?kategori=12
Chocolate Chip Cookies för att vara exakt.
(innehåller sockeralkoholer)
jordnöts kakorna e sjukt goa :D
Joe Hardgainer
2010-04-12, 16:44
Just dragit i mig dagens andra flaska med pepsi max! :D
1-2 burkar runt helgen, det är WT med läsk sådär till vardags är min bestämda åsikt!:)
Dricker inget, blandar ner i kesellan dock.
Brukar bli lite mindre än en dl per dag av fun light.
Blandar du ner fun light i kesellan?
Blandar du ner fun light i kesellan?
Ja, vem gör inte det?
Du måste lägga ner rätt mycket pengar på läsk, alltså.
Soda stream? :D
Blandar du ner fun light i kesellan?Japp, fun light jordgubb i kesellan = Yoghurt.
Soda stream? :D
Hah jo, eventuellt :) Men den är inte gratis, den drar ström och smakerna är nog inte så billiga i längden heller - å andra sidan.
internethjälten
2010-04-13, 19:34
inget alls, dricker vatten RAW ;)
Hah jo, eventuellt :) Men den är inte gratis, den drar ström och smakerna är nog inte så billiga i längden heller - å andra sidan.
Drar ström? Trodde de bara brukade ha en kolsyrepatron och en ventil :P
De "officiella" essanser är skitdyra, och patronen är vad jag förstått inte helt gratis att byta heller (100 kr hörde jag någonstans för ett byte som ska räck till typ 60L).
Tror man hamnar på nästan samma literpris som "riktig" läsk om man köper den riktiga i någon vettig affär dvs.
Jag personligen tycker att smaken är jävligt mycket sämre dessutom.
Ingen lightläsk eller andra lightdrycker numera.
Ingen lightläsk eller andra lightdrycker numera.
Bara blivit så eller finns det en baktanke till varför du slutat ?:)
Drar ström? Trodde de bara brukade ha en kolsyrepatron och en ventil :P
Du har så rätt så, my bad! :)
JakeShaft
2010-04-13, 23:01
1-2 burkcolor i månaden kanske, jag är inte antilight. Men jag tror att de mer naturliga råvarorna är både godare och nyttigare. Har jag valmöjlighet väler jag alltid naturellt vatten.
Mr.Sarkastisk
2010-04-13, 23:32
Pepsi MAX ÄGER!!
Kim Jong Il
2010-04-13, 23:59
Alldeles för mycket nu under deff. De senaste veckor har jag kanske snittat 2l/dag.
Bara blivit så eller finns det en baktanke till varför du slutat ?:)
Känner att jag inte har något behov av det. Vatten är ju gott och mjölk likaså :)
Mega_man1000
2010-04-14, 10:06
oftast 4 l Light läsk och en flaska fun light per månad kanske bör minsla på detta :confused:
Kravmaga
2010-04-14, 12:46
...dricker julmust/påskmust light när det finns....
Blev riktigt sugen på must nu, undrar om någon affär fortfarande har kvar påskmust?
OnT: Lite Fun Light i kvargen samt någon enstaka flaska Cola Light emellanåt.
Känner att jag inte har något behov av det. Vatten är ju gott och mjölk likaså :)
Mjölk och lightläsk hamnar väl inte riktigt i samma kategori dock xD
3proteindrinkar per dag som då blir det huvudsakliga intaget av sötningsmedel
Och ibland lightdryck utöver det max en flaska koncentrat i månaden
annars socker ftw
Alfred Nobel
2010-04-14, 14:57
Sällan under vardagar men på helger blir det 3L lightläsk eller mer. Nästan 1.5L pepsi max fredag och lördag samt en och annan proteindrink utöver det.
JimmyJoe
2010-04-14, 16:00
Dricker.. 1 liter läsk/år. Är nog en bra uppskattning.
ÖL DOCK! Det ska vi inte prata om.
ÖL DOCK! Det ska vi inte prata om.
... Light?
Pripps Pure och Spendrups Bright eller? :D
väldigt mycket. Snittar kanske 2l funlight om dagen nu.
Dricker säkert 1l/dag och dricker julmust/påskmust light när det finns, annars blir det pepsi max eller powerking sugar free.
Man kan ju bara älska lightläsk:thumbup:
Lidls nya light energidryck är helt underbar! Den måste du prova!
Eddie Vedder
2010-04-14, 16:44
Mjölk och lightläsk hamnar väl inte riktigt i samma kategori dock xD
Nej just därför svarade han ju nej. Han konsumerar ingen lightläsk utan föredrar vatten och mjölk som dryck.
malfunction
2010-04-14, 16:51
Jag har faktiskt nästan helt slutat med sötningsmedel. Inte direkt planerat och ibland klämmer jag en pepsi max, jag letar efter vanilla coke zero men hittar tji (om någon vet var det finns i Stockholm så berätta gärna). Jag snittar nog 1 burk i veckan, inget av mina kosttillskott är sötade.
JimmyJoe
2010-04-14, 16:53
Lightöl, är den god?
Önskar att det fanns lightwhiskey.
Nej just därför svarade han ju nej. Han konsumerar ingen lightläsk utan föredrar vatten och mjölk som dryck.
Ja, jag menade bara att det inte direkt går att jämföra. Även om han tycker att mjölk "ju" är gott så handlar det fortfarande om drycker med bland annat extremt olika energiinnehåll. Energiinnehållet ser åtminstone jag som den huvudsakliga poängen snarare än smaken med att diskutera light-läsk/dryck specifikt. Apples and oranges^2.
Lightöl, är den god?
Smakar mer vatten än öl imho. Men en kall Pripps Pure på sommaren när man grillar är inte helt fel.
:cheers:
Lightöl, är den god?
Jag tycker den är grymt god! Smakar inte så stor skillnad...
Den är lättdrucken iaf, mao min sorts öl :)
Dricker inga lightdrycker.
JimmyJoe
2010-04-14, 21:51
Den prippsölen tycker jag också är skitgod :)
Den lightöl (Carlsberg) jag smakat ungefär som motsvarande med alkohol. Men inget går upp mot en fin ale ibland :thumbup:
Christyle
2010-04-15, 00:14
Fun Light
1½ liter cola zero i veckan och lite funlight i lättyoghurten alt. lätt kesella.
Flexipop
2010-04-16, 09:56
1,5 - 3 liter lightläsk per dag.
The Draf
2010-04-16, 12:00
jordnöts kakorna e sjukt goa :D
Du är medveten om att dom bytt ut socker mot fruktos och att kakorna förmodligen inte är bättre än kakor gjorda på vanligt socker?
karlingen
2010-04-16, 12:45
Pepsi max dagligen.. Åhh älskar pepsi max :$
wild baobab flavor är oxå riktigt god
Whistler
2010-04-16, 13:03
Runt 1-1,5 liter Cola Zero om dagen, samt ca en 0,5-1 liter Fun Light i veckan.
Plus alla proteindrinkar.
karlingen
2010-04-16, 13:07
fast.. Proteindrycker klassas ju inte som "light"-drycker :D
Whistler
2010-04-16, 13:23
Eftersom tråden antagligen syftar till att veta hur mycket sötningsmedel (t ex aspartam) vi drar i oss så tycker jag det är rimligt att ta med, eftersom det är dryck sötat med aspartam för att slippa ha med socker. För mig är det just det som är definitionen på "light".
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.