Visa fullständig version : Nu e det fan dags!!
Hej!!
Hittade pricis detta utomordentliga forum!! Jag har just börjat träna igen efter 2 års slappande och pizza ätande. Tränar nu 4 gånger i veckan gym och går 30min på bandet efter varje pass. Jag är 180cm lång och väger 90 panner. Utav dessa 90 kilon så är nog ca 27% fett!! :cryout:
Jag skall åka utomlands om 6 veckor och tänkte jag skulle lägga in en spurt nu och tappa 6-8 kilo. Jag hade tänkt mig bara äta pulver,bananer och mjölk.. Hade tänkt mig att ligga på ca 2000 kalorier per dag uppdelat på 5-6 gånger. Har som sagt just börjat träna igen och bryr mig inte så mycket om jag skulle tappa muskler. Viktigaste är att jag tappar fett och det fort!! Nu undrar jag följande:
Vilket protein/kolhydrat/fett intag skall jag ligga på?
Är det någon här som har dietat på detta sett och kan ge mig tips?
E tacksam för alla tips!!
Mvh Dimdim
bara pulver, bananer och mjölk??:confused:
Du kommer va en hungrig man när du kommer ner till solen och värmen. Ät ordentlig mat istället och kör mer förbränning.
Gammelyxan!
2003-10-03, 06:52
2000kcal är nog för lite...
Försök att mer protein och mindra kolisar , fett från fisk och gärna olivolja/linfröloja
Läs på mer , finns massa info här !
Men lycka till!
Originally posted by DimDim
Hej!!
Hittade pricis detta utomordentliga forum!! Jag har just börjat träna igen efter 2 års slappande och pizza ätande.
Det låter bra! Kör hårt! :thumbup:
Jag hade tänkt mig bara äta pulver,bananer och mjölk..
Det låter INTE bra! :smash:
Har som sagt just börjat träna igen och bryr mig inte så mycket om jag skulle tappa muskler.
Det låter riktigt idiotiskt! :smash: :smash:
shirunai
2003-10-03, 07:46
Låt han förbränna det han har, kan vara nyttigt att börja på en ny kaka efter utlandsresan med lite fett och börja från scratch.
Du kan ju börja ligga på 2000-2500kcal och träna 3ggr i veckan styrketräning, du kanske behöver 3000-3500kcal för att ligga +-0
när du tränar.
Börja äta ca 1000kcal mindre än du gör av mig du kan ju börja med 2500 som sagt händer det inte nåt på en vecka chocksänk till 2000 sen trappar du nedåt, ät fettsnålt sen dricker du linfrö/olivolja för att fylla ut fettbehovet
Ät spagetti/ris/potatis/ och kött/fisk/fågel
gröt på morgonen, drick mjölk, ät grovtbröd det är bättre än bananer och pulver
riktmärke jag skulle ha är ca 1kg veckan
Försök se långsiktigt på träningen och se till att det blir en fast rutin i din vardag...
Tror inte att en "crash-diet"´kommer ge så mycket, bättre att acceptera den kropp du har under semestern och jobba på den inför framtida resor istället!! 6 veckor kommer du ändå inte hinna komma ner på några stora skillnader i bf% på, då e d bättre att bara skippa den där ångesten du antagligen har nu o bestämma dig för att ta tag i träningen inför beach 2004, då har du lite tid att jobba med!!
Mvh
Ja det kanske inte är det bästa sättet. Känner inte att jag har lust att komma ner till solen lönnfet!!! Jag skall vara borta i ca 6månader så jag antar att jag kommer att tappa en del under tiden på beachen. Just nu så äter jag ca 4 protein och bulk drinkar om dagen + en måltid. Har inte direkt tappat något fett under dessa tre veckorna sen jag började träna igen men hoppas börja göra det snart! Tänkte ligga på ca 2000kcal om dagen med cirka 200 gram protein och ca 10gram fett.
Vi får la sen hur det blir men jag e tacksam för alla tips!!
Ibland så måste man lida pin för att vara fin!:kickass:
tycker 2000 kcl låter alldeles för lite o problemet me att "chocksänka" kaloriintaget är ju att man då oxå chocksänker förbränningen..
10 gram fett?? det låter väldigt lite!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.