Logga in

Visa fullständig version : Väga pasta?

JohanC
2010-04-06, 20:53
Hur väger ni era makaroner? Lägger ni på makaronerna direkt på matvågen? (min våg är väldigt liten, det är svårt att ösa på) Eller använder ni något fat på vågen och sedan öser på makaronerna?

Jag får olika mått hela tiden när jag exempelvis kör med fat eller inte.

Hur gör ni?

Tack på förhand :)

King Grub
2010-04-06, 20:59

Fatet väger också...

Spelar väl ingen roll hur man väger. Nollställ vågen innan du häller på makaroner, med eller utan fat.

F.W.Y.H
2010-04-06, 21:00
April april?

SAV
2010-04-06, 21:02
Om du inte orkar ösa på ett halvt kg makaroner på vågen och inte lyckas använda skål (wtf) så kan du ju alltid väga upp en dl och sedan utgå från det.

Kravmaga
2010-04-06, 21:02
Ny tråd för varje maträtt du ska väga?

Ställ ett fat/skål/burk/glas/mugg/platspåse på vågen, återställ (med vilken knapp du nu har, finns det bara en knapp, tryck på den en gång och det kommer stå noll i displayen), lägg nu på makaronerna, voila!

(Skulle du ha en våg från 1700-talet som du inte kan återställa så kolla hur mycket fatet väger och dra av det från den totala vikten med dina makaroner).

BobaFett
2010-04-06, 21:07
Hur väger ni era makaroner? Lägger ni på makaronerna direkt på matvågen? (min våg är väldigt liten, det är svårt att ösa på) Eller använder ni något fat på vågen och sedan öser på makaronerna?

Hur gör ni?

Tack på förhand :)

Jag gör som du, utan fat/skål och väger varje makaron, en och en :D

TehSaxo
2010-04-06, 21:20
Jag gör som du, utan fat/skål och väger varje makaron, en och en :D

Me too! :)

Rickard
2010-04-06, 21:25
(Skulle du ha en våg från 1700-talet som du inte kan återställa så kolla hur mycket fatet väger och dra av det från den totala vikten med dina makaroner).

Och då får vi en tråd om hur man drar bort vikten av skålen från den totala vikten? *rolleyes*

mtlca
2010-04-06, 21:33
jag brukar väga mig själv. sen äter jag den kokta pastan sen väger jag mig igen. Jag tar då den "nya vikten" - "gamla vikten" och tar sedan mellanskillnaden och dividerar det med 2. Då brukar jag få fram ungefär hur mycket rå pasta jag fått i mig......

Seriöst, måste du starta en ny tråd för varje litet matvågsproblem du har?

TehSaxo
2010-04-06, 22:36
jag brukar väga mig själv. sen äter jag den kokta pastan sen väger jag mig igen. Jag tar då den "nya vikten" - "gamla vikten" och tar sedan mellanskillnaden och dividerar det med 2. Då brukar jag få fram ungefär hur mycket rå pasta jag fått i mig......

Seriöst, måste du starta en ny tråd för varje litet matvågsproblem du har?

Vad händer om du råkat äta för mycket? :D

Nej, nu känns det som mobbning. :X

Använd sök-funktionen :)

Dreas
2010-04-06, 22:57

Hur gör ni?

Tack på förhand :)Kokar pastan, ställer tallriken på vågen. Startar vågen, vågen står då på noll. Häller på pastan, ser vad det står, går till den fina Excelmallen jag hämtat här på kolo och letar reda på kokt pasta. Slår in antalet gram jag lagt på tallriken och wiiie, antalet g protein, fett och kolhydrat kommer fram.