handdator

Visa fullständig version : Hur är Arnold som guvernör egentligen?

hugok
2010-04-06, 20:21
Jag har alltid undrat om Arnold är lika duktig på sitt nuvarande yrke som på de andra han haft. Vad har han gjort bra/dåligt för Kalifornien? Tycker ni att han är bra?

schmecker
2010-04-06, 20:29
vet inte om det är the governators fel men california är i stort sett bankrutt

mulliy
2010-04-06, 20:38
Det är inte hans fel, californien har enormt mkt av usas industrier och dom går dåligt som alla andra nu.

kjell33
2010-04-06, 20:39
Som republikan är han ovanligt eftersom han tar klimatfrågan på allvar. Hans mandattid går ut i år och det ryktas om att han ska försöka bli invald i senaten. Som moderat republikan bör han ha goda chanser.

Brickhead
2010-04-06, 20:40
Har inte han förbjudit transfetter? Och sedan gjorde han väl något bra för miljön? typ installerade massor solceller om jag kommer ihåg rätt

feyin
2010-04-06, 20:45
Finns det någonting han inte lyckas bra med?

BobaFett
2010-04-06, 20:56
Arnold är min idol :D

Han började med bodybuilding, blev bäst i världen på det. Han blev skådis, blev en av världens mest populäraste skådisar. Han blev politiker, blev kaliforniens guvernör.

Stallone drev med Arnie i sin film Demolition Man som utspelar sig i framtiden genom att han i filmen var USAs president och det är inte långt ifrån sanningen, vem vet han kanske blir president :D

U-xm-CEAbgs

feyin
2010-04-06, 21:03
Om Arnold blir president så blir jag skitlycklig. Fyfan vad jag skulle pissa på alla negativa jävlar som bara hittar dåliga saker med allt och tror aldrig att nån kommer lyckas med det dom gör. HOPPAS! :D

Stoltz
2010-04-06, 21:06
Om Arnold blir president så blir jag skitlycklig. Fyfan vad jag skulle pissa på alla negativa jävlar som bara hittar dåliga saker med allt och tror aldrig att nån kommer lyckas med det dom gör. HOPPAS! :D

Tips, kolla kraven på de amerikanska presidenterna och se sedan om du är en positiv jävel :D

omnibus
2010-04-06, 21:10
pDxn0Xfqkgw

Bra alltså.

Timme
2010-04-06, 21:12

+1!

Jag hoppas de gör en liten ändring i lagen så att man inte alls måste ha varit född i USA för att bli president. Vore så grymt skönt med Arnold som president!

I like Arnold :)

feyin
2010-04-06, 21:18
LOL, måste man vara född i usa för att bli president? Vad är det för skit egentligen? Skulle vi införa nåt sånt skulle det bli inbördeskrig FRÄMLINGSFIENTLIGHET!!!!!!11

schmecker
2010-04-06, 21:28
tummen upp för miljötänket

tummen ner för syn på brott och straff
för dödsstraff och motsatte sig starkt en reform av det hiskeliga "three strikes" systemet

EkarN
2010-04-06, 21:42
Arnie som president vore nog den bästa republikanska presidenten på bra länge:)

Men har man inte tjafsat lite om det där, att de första presidenterna tekniskt sett inte var födda i USA? Och dessutom att någon av dem inte ens var född i Nya England.

mulliy
2010-04-06, 21:50
Arnie som president vore nog den bästa republikanska presidenten på bra länge:)

Men har man inte tjafsat lite om det där, att de första presidenterna tekniskt sett inte var födda i USA? Och dessutom att någon av dem inte ens var född i Nya England.

Fast det var dom väl, fast dom var av tidig generation? För i början så slog dom ju bara upp farmer lite var stans, det tog väl ganska många år innan det ens började bli stater, och ännu längre tid tills dom skrev instutionen?

EkarN
2010-04-06, 22:01
Fast det var dom väl, fast dom var av tidig generation? För i början så slog dom ju bara upp farmer lite var stans, det tog väl ganska många år innan det ens började bli stater, och ännu längre tid tills dom skrev instutionen?

Jo men det är det man menar på. När de föddes var inte Nya England USA. Utan Nya England.

kjell33
2010-04-06, 22:02

Konstitutionen skrevs 4 juli 1776.

Lasse Kongo
2010-04-06, 22:15
Det finns en avslöjande intervju med Arnold, från en porrtidning, ska fixa så ni får se.

Bite
2010-04-06, 22:17
det finns en avslöjande intervju med arnold, från en porrtidning, ska fixa så ni får se.

:d

Kek
2010-04-06, 22:50
Skulle vara rätt kul om han blev president. Dock så tror jag det är i princip omöjligt att ändra konstitutionen på just den frågan i dagsläget. Skulle isåfal vara om han får typ 99,9% av rösterna eller något sånt.

Anton Fräs
2010-04-07, 00:17
Han är republikan, säger väl det mesta..

Även om han har vettigare åsikter än många andra republikaner.

stevebc
2010-04-07, 00:21
Snälla, USA ändrar lätt grundlagen för att ge Arnold rätten att kandidera till president. Så bra är han.

dupper
2010-04-07, 00:34
Snälla, USA ändrar lätt grundlagen för att ge Arnold rätten att kandidera till president. Så bra är han.

+1, han har ju faktiskt varit actionhjälte!

tp_88
2010-04-07, 07:40
Så pass bra att han blev omvald med stor marginal, jag vill minnas att han vann med drygt 15 procentenheter över Demokraternas kandidat.

Nitrometan
2010-04-07, 07:40
Det finns en avslöjande intervju med Arnold, från en porrtidning, ska fixa så ni får se.
Ja, vi väntar. Är skannern OK nu?

Ja, kunde Reagan bli president så kan väl Arnold.

Osten80
2010-04-07, 07:53
Tja, hans idol och inspiration till att börja med politik var ju svinet Nixon, så helt frisk i huvudet lär han inte vara.