handdator

Visa fullständig version : Hamstrings dangen efter stångrodd

JoeyP
2010-04-06, 16:20
Är det dåligt?

Hamstrings jobbar ju statiskt i stångrodd om man inte gungar för mkt.

Kan ha träningsvärk i baksida lår ibland efter stångroddar.

edit: dagen efter.

JoeyP
2010-04-06, 16:26
Jag menar musklerna är ju till för att användas varje dag.

Likaså typ mage efter frontböj, eller cablecrunches dagen efter biceps osv.

Dakke
2010-04-06, 16:28
vad betyder dangen? edit: ah dagen... :em:

Pjotor
2010-04-06, 16:47
Jag reser mig inte så mycket i mina stångrodd, så det är inga problem för mina hamstrings del. Det är besvärligare med nedre ryggen.

Sheogorath
2010-04-06, 16:48
Jag menar musklerna är ju till för att användas varje dag.

Likaså typ mage efter frontböj, eller cablecrunches dagen efter biceps osv.

Jag hade planerat det annorlunda, för precis som du säger så får du ju med hamstrings till betydande del. Om muskelgruppen är en väldigt stark länk i din kedja kanske den inte utmanas fullt ut av roddar och då kan du kanske kötta på dagen efter, men för mig hade det inte gått alls. Jag försöker "tänka" roddar som övning för rygg, biceps, baksida axlar och hamstrings för att den ska hamna rätt i splitten.

JoeyP
2010-04-06, 20:24
Jag hade planerat det annorlunda, för precis som du säger så får du ju med hamstrings till betydande del. Om muskelgruppen är en väldigt stark länk i din kedja kanske den inte utmanas fullt ut av roddar och då kan du kanske kötta på dagen efter, men för mig hade det inte gått alls. Jag försöker "tänka" roddar som övning för rygg, biceps, baksida axlar och hamstrings för att den ska hamna rätt i splitten.

Aaa sant, tänker med så! Skippade hamstrings och kör en dag vila istället.

Där emot körde jag shrugs idag, dagen efter roddar, då övre trapsen inte aktiveras speciellt mkt i roddar? Enligt Martin löwgrens beskrivningar och övningsbanken, har jag för mig.