Visa fullständig version : Förkyld under deff
JimmyJoe
2010-04-06, 10:44
Hej,
Förra veckan så tränade jag mån, tis, ons men se så blev jag sjuk. Detta under min deffperiod. Nu är jag livrädd att tappa massa muskler.. hur orolig bör jag egentligen vara? bör jag sluta deffa under min förkylning?
Och jag har jävligt svårt att bedömma när jag kan träna igen. Har hosta nu och är lite snorig. Varit feberfri sedan två dagar och mår bra. Men om jag gör något pulshöjande smyger hostan fram igen.
// Jimmy, mannen som tycker förkylningar bör avskaffas.
Kanske du kan göra en paus i deffen och ligga på energibalans medans du är sjuk, så imunförsvaret får sig en liten bost
Lägg dig på balans ev. överskott tills du är frisk. :)
JimmyJoe
2010-04-06, 10:54
DOH! önskar att jag gjorde den här tråden för en vecka sedan. Har legat på underskott 6 dagar med förkylning i kroppen nu. Hade tänkt träna idag, men fan, vågar inte. avvaktar tills imorgon.
AlmostRipped
2010-04-06, 12:20
Tycker också förkylningar borde avskaffas!
Hände mig samma sak, men tog ca 2 veckor innan jag var frisk igen... legat på kaloribalans eller litet överskott varje dag, nu är det bara att ge sig på träningen och litet underskott igen!
Hoppas du kan fortsätta deffen snarast möjligt! Och ta det lugnt första passet när du är tillbaka på gymmet sen då man vill mer än kroppen klarar efter man varit sjuk! (Iaf jag)
Helena E
2010-04-06, 12:30
Har oxå en förkylning på G känner jag och det är svårt att bedöma hur man ska göra med träningen.
Hur som helst tänkte jag passa på att lägga in en ätardag idag (har ju skött mig exemplariskt hela Påsken :hbang:) och har ett paket Ben & Jerry´s i frysen som bara väntar på att bli uppätet!!! ;)
JimmyJoe
2010-04-06, 12:36
hehe.. okej.
Tack för alla råd. Jo, förmodligen kommer jag att köra för hårt när jag kommer tillbaka. Men vad gör man inte. Har ju ångest över att man inte tränat på en vecka nu. Ska dock försöka ta det lugnt. Vore jävligt segt att bli sämre igen.
AlmostRipped
2010-04-06, 12:43
hehe.. okej.
Tack för alla råd. Jo, förmodligen kommer jag att köra för hårt när jag kommer tillbaka. Men vad gör man inte. Har ju ångest över att man inte tränat på en vecka nu. Ska dock försöka ta det lugnt. Vore jävligt segt att bli sämre igen.
Japp, hade galen ångest att inte ha tränat på 2 veckor, klen som fan kände man sig också...
Men nu efteråt så känns passet helt ok och vet att det kommer öka och komma tillbaka närsomhelst... Körde på rätt hårt men med lite lättare vikter än vanligt (försökte på vanliga vikterna men sa emot lite)
JimmyJoe
2010-04-07, 13:31
Förstår det. Aja, ska till gymmet nu. Lätt hosta men det får jag fan leva med.
JimmyJoe
2010-04-07, 15:41
GUSH.. fan vad skönt det där var :)
AlmostRipped
2010-04-08, 09:50
GUSH.. fan vad skönt det där var :)
Förstår dig! :) Hade exakt samma känsla efter ett pass när man inte tränat på 2 veckor... Underbart skönt att vara tillbaka! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.