handdator

Visa fullständig version : Ett gratis program likt Audacity, för att spela in audio output

Bahir
2010-04-04, 21:26
Tjenixen,

Vad finns det för program likt Audacity, som man kan använda för att spela in det som hörs i högtalarna från datorn? Audacity funkar ej längre på min laptop av någon anledning - datorn fryser sig och jag måste stänga av den.

Det behöver inte vara något avancerat - jag vill bara kunna spela in ljuden som hörs "i datorn", och spara filerna som mp3. Syftet är att få ned några låtar från myspace - men varken Music Zilla eller Orbit Downloader verkar funka för mig.

Tack på förhand

Lelle Pelle
2010-04-04, 21:30
Replay Music 3 fungerar bra när man ska rippa från spotify, prova det.

Degpekka
2010-04-04, 22:01
Replay music 3 håller jag med om är bra. Vill du ha enkelt och utan krångel finns det en funktion i movie maker som heter "berättarröst" som spelar in allt som hörs på datorn, har dock för mig att det inte riktigt funkar med alla ljudkort, men värt att testa iaf.

Mora spöket
2010-04-04, 23:27
Som ovanstående redan har sagt så funkar Replay Music 3 bra. Och jag har testat att spela in med Movie maker men jag skulle rekommendera dig Replay Music istället. Enda nackdelen är väl att låtarna inte blir automatiskt döpta som tanken är.

jocke12
2010-04-04, 23:31
http://www.file2hd.com/ funkade bra förr iaf

Numse
2010-04-04, 23:35
Adobe Audition