Visa fullständig version : Bara äta nyttigt :O?
Har lite ostbollar å lite annat skräp som jag ska kasta idag.
Tänkte prova å bara äta nyttig mat och hålla mig borta från skråvmål å godis å sånt å köra så i kanske nån månad om man klarar det?:P
Jag borde väl kunna tappa nåt kg fett av de? Någon som har gått på en sån "diet" nångång?
chrilledude
2010-04-04, 12:16
Typ.. ALLA som dietar skiter i skräpmat/godis?
Ja om du äter sånt ofta så lär du säkert gå ner i vikt av att skita i det, testa.
Jävlar vad många "å" du lyckades klämma in här: "från skråvmål å godis å sånt å köra så i nån månad"
Lycka till! :thumbup:
Det är ungefär vad jag har gjort nu i någon månad, ätit väldigt mycket mindre godis, fika etc, mindre portioner i allmänhet, större andel protein, mer grönsaker(typ broccoli) istället för kolhydratkällor etc. Tappar vikt i en stadig takt och mår bättre än nånsin! :)
Det är ungefär vad jag har gjort nu i någon månad, ätit väldigt mycket mindre godis, fika etc, mindre portioner i allmänhet, större andel protein, mer grönsaker(typ broccoli) istället för kolhydratkällor etc. Tappar vikt i en stadig takt och mår bättre än nånsin! :)
Härligt! Det var så jag hade tänkt, blir mer som en sundare livsstil än en riktig "diet" för mig.
Ja om du äter sånt ofta så lär du säkert gå ner i vikt av att skita i det, testa.
Jävlar vad många "å" du lyckades klämma in här: "från skråvmål å godis å sånt å köra så i nån månad"
Tack! jo såg det nu, vad duktig jag är .
BobaFett
2010-04-05, 12:07
Har lite ostbollar å lite annat skräp som jag ska kasta idag.
Tänkte prova å bara äta nyttig mat och hålla mig borta från skråvmål å godis å sånt å köra så i kanske nån månad om man klarar det?:P
Jag borde väl kunna tappa nåt kg fett av de? Någon som har gått på en sån "diet" nångång?
Varför plåga dig på det här sättet? Ät allt men väg skiten och räkna ut kalorierna. Efter ett tag så lär du dig utan att väga ;) Sen kan du äta vad fan du vill så länge du inte överskrider ditt dagsintag ;)
...fast i för sig så resulterar det oftast till att man tar bort skräp ändå då du kan äta mycket mer av vanlig mat än motsvarande mängd skräp.
tigerofsweden
2010-04-05, 12:37
Varför plåga dig på det här sättet? Ät allt men väg skiten och räkna ut kalorierna. Efter ett tag så lär du dig utan att väga ;) Sen kan du äta vad fan du vill så länge du inte överskrider ditt dagsintag ;)
...fast i för sig så resulterar det oftast till att man tar bort skräp ändå då du kan äta mycket mer av vanlig mat än motsvarande mängd skräp.
Sen är det kanske inte så vettigt att basera sitt intag på massa skräp, även om det går att gå ner i vikt på en diet baserad på hallonbåtar.
Lär dig äta vettig mat så kommer din kropp tacka dig :)
pedersen1980
2010-04-05, 13:22
Snabba carbs efter träning is the shit!
Väg upp skiten så de e 1gram carbs per kg kroppsvikt o lägg i påsar :o)
Man kastar inte mat.
Ps. Jag har MASSA plastpåsar i träningsbagen med leftover påsk-godis :o)
Mr.Sarkastisk
2010-04-05, 13:26
Nej.
pedersen1980
2010-04-05, 13:31
Nej?
Utveckla :o)
chrilledude
2010-04-05, 13:40
Nej.
"TYP"..
Alltså det flesta struntar i att pressa i sig godis på en deff, men okej det är inte så då.
Mr.Sarkastisk
2010-04-05, 14:11
"TYP"..
Alltså det flesta struntar i att pressa i sig godis på en deff, men okej det är inte så då.
Många använder sig utav ätardagar exempelvis, då man äter mycket skräp.
chrilledude
2010-04-05, 14:12
Många använder sig utav ätardagar exempelvis, då man äter mycket skräp.
Jo men du förstår vad jag menar, inte så att man har med "Frukost: 500g chips och 45kg kladdkaka"
Det är ju lättare att bara skita i allt det där. Blev dock lite osäker när jag såg ditt nick.
Mr.Sarkastisk
2010-04-05, 14:18
Jo men du förstår vad jag menar, inte så att man har med "Frukost: 500g chips och 45kg kladdkaka"
Det är ju lättare att bara skita i allt det där. Blev dock lite osäker när jag såg ditt nick.
Varför äta massa skräp till frukost? Det är dock lättare i längden att hålla en diet om man klämmer in lite "ätardagar" då och då.
chrilledude
2010-04-05, 14:26
Varför äta massa skräp till frukost? Det är dock lättare i längden att hålla en diet om man klämmer in lite "ätardagar" då och då.
MEEEN! Jo det vet jag, det är ju klart att man kan ha det, nästan bara positiva saker i att ha det. Det jag menar är att det blir lättare att hålla sitt kcalintag lågt med att skippa att äta skräp.
Eddie Vedder
2010-04-05, 14:27
Att inte äta det till frukost är ju inte direkt något som är explicit för deffare. Personer som helt utesluter allt i form av godis, snabbmat, läsk etc. är nog i stor grad de som även konsumerar minimalt av det i andra lägen också.
Och vice versa tror jag att de som vill gå ner några kg trivselvikt men saom har för vana att äta för mycket fikabröd, för mycket snabbmat och låta fredagsmyset gå överstyr även tar sig en kaka under bantningen. (och sedan står helt oförstående om varför inget händer:D).
Ur ren hälsosaspekt är det ju klokare att tillåta sig lite "skräp" vid underskott än överskott om man bara får i sig alla essentiella näringsämnen i tillräckligt stor mängd.
chrilledude
2010-04-05, 14:49
Att inte äta det till frukost är ju inte direkt något som är explicit för deffare. Personer som helt utesluter allt i form av godis, snabbmat, läsk etc. är nog i stor grad de som även konsumerar minimalt av det i andra lägen också.
Och vice versa tror jag att de som vill gå ner några kg trivselvikt men saom har för vana att äta för mycket fikabröd, för mycket snabbmat och låta fredagsmyset gå överstyr även tar sig en kaka under bantningen. (och sedan står helt oförstående om varför inget händer:D).
Ur ren hälsosaspekt är det ju klokare att tillåta sig lite "skräp" vid underskott än överskott om man bara får i sig alla essentiella näringsämnen i tillräckligt stor mängd.
Jo det var lite så jag menade, förklarar jävligt dåligt haha.
Att ha ätardagar eller dagar då man äter godsaker är ju såklart bra på deff då t4a hormonen skapas(eller vad den heter?) samt att man inte tappar motivationen. Men men, lämnar denna diskussion då jag blir sågad direkt! :D
EDIT: Jag skrev "Ja om du äter sånt ofta så lär du säkert gå ner i vikt av att skita i det, testa."
Så det kan han ju såklart testa. Sen menade jag att dem flesta som deffar sänker eller i vissa fall struntar helt i skräpmat. :)
Eddie Vedder
2010-04-05, 14:59
Sen menade jag att dem flesta som deffar sänker eller i vissa fall struntar helt i skräpmat. :)
Den formuleringen från början hade besparat oss från diskussionen.:D
Lawgivah
2010-04-05, 16:24
Det beror ju helt på, du kan gå ner i vikt på endast godis också.
Kalori ut skall vara högre än in.
Förövrigt så kommer du tappa muskler, och inte bara "ett par kg fett", kombinera träning/motion med en sund kost, håll koll på vad du väger ev titta i spegeln < Detta är förmodligen det lättaste alternativet.
Sen kan du ju gå in till mer avancerade saker som att räkna kalorier, protein mängd, fett o kolhydrater.
Jag äter godis, choklad, läsk eller liknande ungefär varannan dag under deff. Tycker det funkar fint. Att ha en kall läsk i kylen att titta på under dagen gör att jag kan hålla mig undan från allt annat. Och de 150-200kcal det innebär utgör inte ens 10% av mitt dagsintag så det spelar inte särskilt stor roll ur den aspekten.
chrilledude
2010-04-05, 16:29
Den formuleringen från början hade besparat oss från diskussionen.:D
Haha, förlåt då! :D
jag gjorde så att jag bestämde mig för att sluta godis, läsk och liknande helt och hållet. I samband med träning och en del konditions pass så gick jag ner från 95kg till 80kg (195cm lång man) på drygt 6 månader. Under den tiden så åt jag helt som vanligt. Men sen får man tänka om lite ifall man vill gå ner dom sista kilon.
Mr.Sarkastisk
2010-04-05, 23:43
Haha, förlåt då! :D
*slap*
AlmostRipped
2010-04-06, 09:14
Sen är det kanske inte så vettigt att basera sitt intag på massa skräp, även om det går att gå ner i vikt på en diet baserad på hallonbåtar.
Hallonbåtsdieten? :D Kan redan se aftonblaskans rubrik framför mig haha
Hallonbåtsdieten? :D Kan redan se aftonblaskans rubrik framför mig haha
Finns det jordnötssmördiet, äggdiet, Proteinbardiet, så är det ingen wierd med hallonbåtar??
Har druckit en dricka på 3 månader (en päronmer :) ) och ätit glass tre gången (havrebaserad). Annars äter jag inte godis eller dricker annat än vatten eller havrebaserade produkter.
Som svar på din fråga i början av tråden.
Har druckit en dricka på 3 månader (en päronmer :) )
28 mars kl. 16:30.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.