handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig med ort

1684_
2010-04-04, 09:26
Hej alla glada :cool:

Jag tar min student i Juni och efter det planerar jag för att lämna Borås och helst västra götaland. Jag e trött på detta samhälle, har bott här i 18år och vill bara härifrån nu!

Om man nu ska flytta kan de vara bra att börja planera redan nu, lägenheter, jobb mm. Jag e egentligen ifrån Gävle och gävle e faktiskt en vääldigt lockande plats att bo på, dels så har dom en vädligt bra kraftsportklubb där och Josefin Brander finns där (en väldigt bra stöttande person)
Men samtidigt e jag villig på andra ställen att placera mig på, helst skulle jag vilja bo nära havet. Allt mellan Gävle och ner till Trelleborg e intressant.

De roligaste skulle vara om staden hade bra gym och kanske eventuellt en bra framtida coach eller liknande människor som mig eftersom jag VILL satsa på bodybuildning ( behöver dock hjälp emellanåt ).

Har ni några tips eller förslag? :what:

Deceiver85
2010-04-04, 10:42
The one and only Örebro...

ante
2010-04-04, 10:48
Helsingborg verkar trevligt.

Tunroth
2010-04-04, 13:01
Häng på mig ner till Jönköping *cupid*

Jagärsvag
2010-04-04, 13:04
Hur man kan välja något annat än Göteborg förstår jag inte.

emi23j
2010-04-04, 13:11
Malmö
Göteborg
Stockholm
Kalmar (dock ganska liten stad. men KAK är uppskattat och härlig känsla sommartid)
Helsingborg
Halmstad

är väl ganska bra alternativ? har dock ingen aning om hur tillgången på jobb är.

Eriic
2010-04-04, 13:16
Stockholm? vad är det som inte finns där? :o

feyin
2010-04-04, 13:20
Skulle kunna tänka mig att en mindre ort skulle passa dig bra. Visst finns det många kunniga i sthlm, göteborg osv men även många som behöver hjälp därav tror jag att de som är riktigt kunniga inte orkar lyssna på alla som ber om hjälp ständigt hela tiden varje dag. Bara en fundering!

Scratch89
2010-04-04, 13:58
Först får du väl bestämma dig om du ska plugga eller jobba. Vart finns de utbildningar/jobb som du vill ha? Att bara flytta på måfå till en ny stad utan några långsiktiga planer är ett bra sätt att få socialbidrag.

1684_
2010-04-04, 14:28
Jag kommer ut med lastbils kort och tungt släpt, dvs CE och har även truckkort. Jobbet blir nog inget problem, lastbilsschaufförer söker dom mycket av och alla som gårr ut transport har jobb. Jag har redan kontakter runt om i Sverige.

I slutändan får de bli något som lockar mest. Har funderat på Malmö, stockholm, Helsingborg, Karlstad, Gävle, Lund och GBG ( lite även om de ligger i västragötaland ) åå någon liten ort vill jag dock inte ha,
ja de skulle väl vara en motsvarighet till Kinna ( ca 15 000 människor )

nim
2010-04-04, 14:45
Stockholm? vad är det som inte finns där? :o

Boende som en ung har råd med?;)