Visa fullständig version : Min kost. Tips/råd?
Cribba_86
2010-04-02, 13:38
Tänkte höra vad ni tycker om min dagliga kost, om det är något som kan förbättras eller dylikt ? Äter var 3e timma
Frukost kring 10.00. 1 timme före träning: Havregrynsgröt med mjölk och kanel + ett äpple.
Efter träning: En burk kesella + en banan.
Lunch 30-60 min efter träningen: En burk med tonfisk + 100g keso eller 4st ägg som blir äggröra.
Middag: 200-300g köttfärs, kött, kyckling, fisk + potatis,ris eller pasta
Kvällsfika: Weetabix med mjölk + 2st hårdbröd mackor med smör och ost, ibland 2st kiwi
Cribba_86
2010-04-02, 13:41
Och ditt mål är vad?
Öka i vikt och muskelmassa
Öka i vikt och muskelmassa
Gör du det?
Tycker du om maten du äter?
I så fall skulle jag inte ändra på något.
Cribba_86
2010-04-02, 13:48
Gör du det?
Tycker du om maten du äter?
I så fall skulle jag inte ändra på något.
Ja absolut så tycker jag om maten som jag äter, tänkte bara om det gick att förbättra något eller om något i min kost var lite sämre
Du skulle kunna äta lite grönsaker vid lunchen och middagen. Annars helt ok, ser ut att vara en bra grund. Lax eller annan fet fisk någon gång i veckan brukar rekommenderas.
Sundqvist
2010-04-02, 17:45
pröva dig fram, saker som funkar skit bra för andra, funkar skit kasst för dig, vise versa :)
Cribba_86
2010-04-02, 18:07
Du skulle kunna äta lite grönsaker vid lunchen och middagen. Annars helt ok, ser ut att vara en bra grund. Lax eller annan fet fisk någon gång i veckan brukar rekommenderas.
Händer att det blir lite broccoli till middagen ibland. Lax och torsk brukar jag oftast äta :)
Händer att det blir lite broccoli till middagen ibland. Lax och torsk brukar jag oftast äta :)
Det är bra. Läste visst slarvigt, såg nu att du hade skrivit fisk.
Vet inte om jag är helt om bakfoten, men varför inte klämma in vassleprotein efter träning?
Kvarg/kesella är ju mest bara kasein, vilket gör att det tar längre tid för kroppen att ta upp proteinet.
Och efter träning, ska man helst få i sig snabba produkter ?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.