Logga in

Visa fullständig version : Glasögon bågar, vad skall man ha?

emi23j
2010-04-01, 11:44
Jag kommer under nästa vecka skaffa glasögon och linser, har haft kass syn ett tag så det är verkligen på tiden.

hur som helst, har börjat fundera lite smått på vad man ska skaffa för typ av glasögon. Vad tycker ni?

Själv funderar jag lite i dessa banor, de är som smått ironiskt och lite "poppigt":

http://i339.photobucket.com/albums/n452/kimandra/sebastian/DSC00150aend.jpg

http://mediapawnshop.com/CMSuploads/Jamie%20Lidell.jpg

http://thexfactor.org/wp-content/uploads/2009/11/41249156.jpg

Hur som helst, posta gärna tips och idéer för jag har egentligen ingen som helst koll på sånt hära. Men sen spelar väl säkert ansiktets typ/form också en stor roll för vilka glasögon man passar i.

emi23j
2010-04-01, 11:45
obs detta är inget april-skämt så skulle vara roligt med någorlunda användbara tips=)

Pirko
2010-04-01, 11:46
Haha, april april!

MasterChief
2010-04-01, 11:47
Nr 1 och 3 är så fula att jag vill misshandla bärare av sådana glasögon. Jag gör det inte, men jag vill.

MasterChief
2010-04-01, 11:48
För övrigt är valet rätt beroende på hur du ser ut. Så en bild eller förklaring vore på sin plats. Hårfärg, ansiktsform osv.

hahavaffan
2010-04-01, 11:51
1 och 3 var otroligt gräsliga, precis som MästerChefen sa.

tp_88
2010-04-01, 11:55
Som sagt, hur kan du tycka om alt. 1 och 3?

stafh
2010-04-01, 12:07
Själv funderar jag lite i dessa banor, de är som smått ironiskt och lite "poppigt":

Oj som jag rageade innan jag insåg vilket datum det är idag. :)

emi23j
2010-04-01, 12:16
För övrigt är valet rätt beroende på hur du ser ut. Så en bild eller förklaring vore på sin plats. Hårfärg, ansiktsform osv.

Som sagt, hur kan du tycka om alt. 1 och 3?

Ska ladda kameran och ta en bild. Annars har jag nog ganska litet ansikte, det är nog lite ägg format på skallen. Härfärg vet jag inte om det är så relevant men har ljusbrunt hår, men oftast brukar jag dock inte ha något hår (just nu har jag typ 7-8 cm lång torrfrilla)

Jag tycker inte att de är direkt snygga. Anledningen att jag gillar dem är för att de är måttligt ironiska. Tänker på steve-urkel när jag ser dem vilket gör det hela roligt=)

O_Wao
2010-04-01, 12:18
Generellt sett kan folk hos optikern hjälpa dig, och be dina vänner som känner dig om hjälp. Hjälp här kanske blir lite missriktat.

z_bumbi
2010-04-01, 12:33
Så länge de är i titan så funkar det mesta. Det är det överlägset bästa materialet jag har haft i ett par bågar och då har jag provat en del under 30 års tid.

Super_Johan
2010-04-01, 12:54
hmm?

EVcyNANK5cY

Loke
2010-04-01, 12:57
Nr 1 och 3 är så fula att jag vill misshandla bärare av sådana glasögon. Jag gör det inte, men jag vill.

Det är inne med sådana glasögon.

Edit: Det har faktiskt varit inne såpass länge att jag undrar om det inte börjar bli lite ute i innekretsar.

Larsson
2010-04-01, 15:34
Du bör även tänka på att du ska ha dina glasögon några år. Så något som sticker ut väldigt mycket idag kanske inte är så roligt om nåt år. Som sagts tidigare be om hjälp hos optikern, då ett par bågar du tycker är snygga kanske inte alls passar på dig. Själva bågen ska även vara bekväm att bära.

emi23j
2010-04-01, 15:38
Det är inne med sådana glasögon.

Edit: Det har faktiskt varit inne såpass länge att jag undrar om det inte börjar bli lite ute i innekretsar.

Du bör även tänka på att du ska ha dina glasögon några år. Så något som sticker ut väldigt mycket idag kanske inte är så roligt om nåt år. Som sagts tidigare be om hjälp hos optikern, då ett par bågar du tycker är snygga kanske inte alls passar på dig. Själva bågen ska även vara bekväm att bära.

Jo exakt. kanske inte är så kul om några år=)

svårt att välja faktiskt vad man ska ha när ekonomin inte är obegränsad.

The Swedish Oak
2010-04-01, 15:47
Sen får man ta hänsyn till hur dom är att använda också, inte så smidigt med gigantiska/tunga bågar när du har dom på dig hela dagarna. Även om du gillar de större så är mindre glasögon med smalare bågar lättare att vänja sig vid och använda.

emi23j
2010-04-01, 16:08
Sen får man ta hänsyn till hur dom är att använda också, inte så smidigt med gigantiska/tunga bågar när du har dom på dig hela dagarna. Även om du gillar de större så är mindre glasögon med smalare bågar lättare att vänja sig vid och använda.

Stämmer säkert också. även fast jag tror att jag mestadels kommer att använda linser. Känns som smidigast! Men det är ändå viktigt att ha ett par glasögon som man kan ha när man inte pallar att dra på linserna.

Larsson
2010-04-01, 16:25
Stämmer säkert också. även fast jag tror att jag mestadels kommer att använda linser. Känns som smidigast! Men det är ändå viktigt att ha ett par glasögon som man kan ha när man inte pallar att dra på linserna.

Gå till optikern och be om hjälp. Man brukar även få låna hem 3-5 par så man kan pröva dem i lugn och ro.

Three pigs
2010-04-01, 17:25
Du behöver inte köpa några skämtglasögon, gå till optikern och prova ut vad som känns bra helt enkelt. Svårare än så är det inte, man behöver inte ens starta en forumtråd.

Jockefoten
2010-04-01, 17:49
Köpte ett par Michael Kors glasögon igår. Rätt snygga.

emi23j
2010-04-01, 17:49
Du behöver inte köpa några skämtglasögon, gå till optikern och prova ut vad som känns bra helt enkelt. Svårare än så är det inte, man behöver inte ens starta en forumtråd.

Näe sant.

Tänkte bara höra åsikter på kolo om vad man tycker är snyggt/fult gällande glasögon.