handdator

Visa fullständig version : Tjejproblem

tdaman
2010-03-28, 18:28
Tjena kolozzeum. Ville bara skriva av mig lite så hittade jag detta forum, vet inte om det var rätt men var tvungen att skriva av mig någonstans.

Det hela började med att min tjejkompis hade med sig en kompis till henne på stan för ca 7-8 månader sedan. Vi möttes snackade osv, tyckte hon var trevlig. Vi har snackat länge på datan och hon har tjatat om att ses. Jag som är en kille som gärna kommer på ursäkter har självklart tackat nej och kommit på massa dumma ursökter till varje gång hon har frågat.

Men nu för två månader sedan bestämde jag mig för att träffa henne och fika på stan, hon ser verkligen bra ut och är trevlig. Så fråga mig inte varför jag har tvekat. Jag började gilla henne mer och mer och kände verkligen att det var förhållande-matrial. Så har vi varit sedan dess och haft väldigt kul.

Det enda är att när hon är på topp i mina ögon, lika fort sjunker hon. Vi var inne på ett samtal vad vi har gjort förut innan vi träffades osv. Jag som är en ordentlig kille som egentligen inte gjort allt för många tabbar fick istället höra alla hennes. Och det var inget kul. Men som sagt det hon har gjort spelar väl ingen större roll så länge det inte stör mig på det sättet.

Lite senare fick jag höra att hon haft en "killkompis" som hon var bra vän med. Så för drygt 3 veckor sedan så hade vi en paus som varade i 5 dagar ungefär pga tjaffs osv. Ingen bra början. Men under dom dagarna funderade jag på allt och beslöt mig att hon verkligen är det jag söker trots allt. Men under dom dagarna hade hon visst haft kul med sin "killkompis" och jag fick aldrig veta exakt hur det slutade.

Vad ska jag göra, står i ett dilemma, har förlåtit henne för paustillfället då hon "hånglade" med killen. Borde jag ha gjort det?
Snackar lite med henne i telefon nu och mötte henne på staden för ett tag sen, men hon verkar inte intresserad längre. Nu är det jag som tjatar på henne att ses. Snälla ge mig svar och tips! skulle uppskattas.

chrilledude
2010-03-28, 18:31
Dumpa direkt, imo.

Jagärsvag
2010-03-28, 18:31
Vad har hon gjort för "tabbar?"

fiskebulle
2010-03-28, 18:32
Nae fan, släpp det där, lika bra att avsluta så fort som möjligt.

von huff
2010-03-28, 18:32
Verkar lite som om du haft din chans men inte tagit den, hon hade knappast nån lust att vänta heller.Fråga av henne om hon vill träffas eller ej, det lär väl inte vara nån ide att tjata heller om hon har bestämt sig

tdaman
2010-03-28, 18:34
Grejen är att hon vill ses igen. Men märker att det tar i när hon säger det till mig, precis som inte menar det, och när man kommer över till den biten om vi ska fortsätta eller inte blir hon mer och mer fundersam, får aldrig något riktigt svar på frågan.

TommyBoy
2010-03-28, 18:35
Ignorera henne!
Finns det ett intresse hos henne kommer det att vakna, finns det inte så kommer hon att inte heller höra av sig och det blir lättare för dig att komma över henne.

Alla har en historia, det som hänt utanför ett förhållande kan man inte påverka eller låta sig påverkas av. Se det positiva i situationen. Har hon haft mycket sex kommer hon ju att använda all den här erfarenheten på dig!

von huff
2010-03-28, 18:37
Kanske hon har dåligt samvete och säger att hon vill ses fastän hon inte är intresserad?

mattilainen
2010-03-28, 18:37
nog dags att inse att det inte blir bättre. Tycker du ska skita i det.

Tigerkotten
2010-03-28, 18:39
Eh när blev ni tillsammans ens? Du pratade om att ni sågs för 2månader sen för fika osv, när blev ni tillsammans? Killkompis = KK?

Hur snabbt tog ni paus egentligen i förhållandet? Har ni paus, får den andra göra precis vad han/hon känner för. Tydligen så verkar det ej vara några starka känslor från hennes sida. Då hon hånglar runt med en annan.

Om du vill få henne tebax så är det en helt annan sak, men vad jag kan läsa verkar det bara som du e väldigt osäker. Vill du att Ni ska bli tillsammans igen, kommer du absolut behöva ändra dig.

Men nu vet jag såklart ej hela historian, men du verkar väldigt needy.

Dav0d
2010-03-28, 18:39
Släpp det, tyvärr är det absolut ingenting att fortsätta på. Om du inte vill bara göka med någon billig brud.

tsp
2010-03-28, 18:51
Släpp henne, talar av egen erfarenhet.

stevebc
2010-03-28, 19:05
Jag hade släppt henne och gått vidare (eftersom det handlar om flickvänsmaterial), men det beror väl på hur mycket man tolererar (nu talar jag inte i första hand om hur stor toffel man är, utan hur liberal syn man har på otrohet).

En paus på 5 dagar är ingenting och att hon hånglar med en kille då säger en hel del om hennes syn på ett förhållande. Om du har den syn på otrohet som jag tror du har, så bör du inte acceptera det här då det går emot dina principer, och det är det viktigaste du har. Som du säger mot slutet verkar hon dessutom ointresserad, vilket inte är så oväntat.

http://www.tribal-x.se/wp-content/uploads/2007/02/sverker_ny1.jpg

Snobbe
2010-03-28, 19:13
Datorn heter det!

Dock förstår jag inte har ni varit tillsammans i 2månader lr tog ni bara en fika? Om ni var tillsammans så vet jag inte varför man tar en pause i nån dag bara för man tjaffsar så förstår inte riktigt vad hon gjort som är fel. Om ni var tillsammans är det såklart fel.

Numse
2010-03-28, 19:14
Att hon strulade runt med en kille under en kort paus i ert förhållande säger väl allt.

Dissa bruden.

G_lund
2010-03-28, 19:17
glöm henne

mini
2010-03-28, 20:51
Vad fan är det här med att ta paus? Antingen är man tillsammans eller ej. Låter inte så stabilt direkt.

Christyle
2010-03-28, 22:28
Som alla har sagt gå vidare jag har varit i den sitsen själv o vet hur kasst det där är det förstör en stor del av din vardag försök t.ex. att innte höra av dig mer och ringer hon dig så märker du ju själv om hon vill vara mer än bara vänner etc..

http://www.zmescience.com/wp-content/uploads/2007/10/homer-sleep1.gif

jebu
2010-03-29, 02:08
Sätt dig och se filmen Chasing Amy av Kevin Smith, så får du se fler som har samma problem, det får dig säkert att må bra eller sämre.....

Defqon
2010-03-29, 02:33
Det tipset som jag har att säga är att vara ärlig. Nu är det bära eller brista, så se vad hon igentligen vill.. Fråga det du känner för och säg vad du vill ha sagt, nu har ni träffats ett tag och för att bryta isen ytterliggare så skulle jag personligen agerat på det sättet så jag får reda på ifall det är värt det och om hon är med på samma noter, det vill säga ifall hon vill träffas något mer och se ifall det tar er nånvart..

Det låter ju inte allt för kul när hon enligt din utsago beter sig motvillig att träffas, so go big or go home :)

xlucasx
2010-03-29, 04:25
Jag skulle ha brutit kontakten och struntat att höra av mig igen, låter inte som bra material till flickvän om man säger så. Och på tal om det där hon gjort förr, ränderna går aldrig ur har jag själv fått erfara.

Muskelbyggaren
2010-03-29, 07:24
Inget vidare bra gjort av henne. Men samtidigt låter du som en jädra velpelle och kanske skulle se din roll i att det slutade såhär, folk väntar inte hur länge som helst.

mangs
2010-03-29, 08:04
Grejen är att hon vill ses igen. Men märker att det tar i när hon säger det till mig, precis som inte menar det, och när man kommer över till den biten om vi ska fortsätta eller inte blir hon mer och mer fundersam, får aldrig något riktigt svar på frågan.

Jag tycker det fetstilta i din egen text ovan borde öppna upp dina ögon. Du får nog inse att det inte finns mer att hämta där, tyvärr.

regus
2010-03-29, 12:24
Vad fan är det här med att ta paus? Antingen är man tillsammans eller ej. Låter inte så stabilt direkt.

Jag håller med.

Arne Persson
2010-03-29, 12:30
Ha ha ha! Välkommen till verkligheten! Förvånande? Knappast!:)

O_Wao
2010-03-29, 12:31
Nu förstår jag inte helt om ni ens har kysst varandra? För det låter inte helt så, fikadejter i två månader hade jag också fetledsnat på och gått vidare.

fiskebulle
2010-03-29, 13:35
so go big or go home :)

Precis! Ta henne i tvåan och sen dumpa henne!

alexa
2010-03-29, 23:12
Varför tar man en paus efter så kort tid pga lite tjafs?

Är hon ångerfull över det inträffade? Varför fick du inte veta hur det slutade? Vad hade ni för uppgörelse i och med denna paus? Att ni fortfarande var tillsammans eller hade ni gjort slut?

Om ni var tillsammans och hon var på det klara med det borde det ju röra sig om någon slags ursäkt från hennes sida samt att hon visar att hon ångrar sig för att ens underväga saken. Men att det är du som får toffla efter henne nu känns ju inte helt okej? Eftersom hon gjort fel borde det vara hon som ska vara på. Jag säger strunta i henne och låt henne komma krypande. Om hon inte gör det så är det sak samma och antagligen för det bästa. I vilket fall borde inte du jaga henne.

BobaFett
2010-03-29, 23:23
Tjena kolozzeum. Ville bara skriva av mig lite så hittade jag detta forum, vet inte om det var rätt men var tvungen att skriva av mig någonstans.

Det hela började med att min tjejkompis hade med sig en kompis till henne på stan för ca 7-8 månader sedan. Vi möttes snackade osv, tyckte hon var trevlig. Vi har snackat länge på datan och hon har tjatat om att ses. Jag som är en kille som gärna kommer på ursäkter har självklart tackat nej och kommit på massa dumma ursökter till varje gång hon har frågat.

Men nu för två månader sedan bestämde jag mig för att träffa henne och fika på stan, hon ser verkligen bra ut och är trevlig. Så fråga mig inte varför jag har tvekat. Jag började gilla henne mer och mer och kände verkligen att det var förhållande-matrial. Så har vi varit sedan dess och haft väldigt kul.

Det enda är att när hon är på topp i mina ögon, lika fort sjunker hon. Vi var inne på ett samtal vad vi har gjort förut innan vi träffades osv. Jag som är en ordentlig kille som egentligen inte gjort allt för många tabbar fick istället höra alla hennes. Och det var inget kul. Men som sagt det hon har gjort spelar väl ingen större roll så länge det inte stör mig på det sättet.

Lite senare fick jag höra att hon haft en "killkompis" som hon var bra vän med. Så för drygt 3 veckor sedan så hade vi en paus som varade i 5 dagar ungefär pga tjaffs osv. Ingen bra början. Men under dom dagarna funderade jag på allt och beslöt mig att hon verkligen är det jag söker trots allt. Men under dom dagarna hade hon visst haft kul med sin "killkompis" och jag fick aldrig veta exakt hur det slutade.

Vad ska jag göra, står i ett dilemma, har förlåtit henne för paustillfället då hon "hånglade" med killen. Borde jag ha gjort det?
Snackar lite med henne i telefon nu och mötte henne på staden för ett tag sen, men hon verkar inte intresserad längre. Nu är det jag som tjatar på henne att ses. Snälla ge mig svar och tips! skulle uppskattas.

Hmmmm, jag känner igen situationen, råkade ut för nåt liknande för några dagar sen... jag känner med dig ;)

Fast i min situation så var det jag som var "kompisen" och i stället för att hångla så satte jag på henne :D

cristian
2010-03-30, 02:33
...Dumpa direkt... anledningen till att hon tvekar med att träffas och snacka om förhållande är antagligen att hon har nån annan på g och vill se hur det går först...

1911
2010-03-30, 02:39
Tips från coachen: Skit i henne. Om hon går och knullar killkompisar när ni har tjafsat och har en paus i erat umgänge så är det ju helt insane. Klarar hon inte av att vara utan stock i några enskilda jävla dagar? Herregud! Vore väl en sak om ni haft en "paus" i 2 år eller nåt.

Fatalist
2010-03-30, 03:21
Träffa fler tjejer och inse att du inte själv vet vad du vill ha. Case closed.