GreenDragon
2010-03-27, 11:34
Jag har funderingar kring det är med "ätardagar" under deff. Som jag gör nu är det ok i min planering att äta precis vad jag vill en hel dag plus kvällen före (efter 20.00). Då äter jag verkligen precis vad jag vill, och jag vill äta allt och mycket. En massa god mat, godis i stora lass, juice och mjölk räknas i liter under denna dagen osv.. Fråga mig inte hur jag får ner allt men det är i alla fall inga problem för mig.
Läst på forumet att det verkar vara en hel del som har koll och fortfarande håller sig under en speciell kcal-gräns även under ätardagen. Spelar det någon roll? Trodde att kroppen i alla fall inte han med att ta upp all energi på en dag? Eller, hur funkar det? Är det för mycket med en dag och en kväll som ätartillfälle? Borde jag bara ha dagen? Om jag helt tar bort ätardagen, är det i så fall det mest effektiva alternativet? Trodde kroppen behövde gå upp lite i kcal för att inte fastna på sparlåga...?
Hur fungerar det? Och hur ska man lägga upp sin ätardag?
(Jag försökt söka på forumet men lyckades inte hitta någon som svarar på just detta)
*popcorn*
Läst på forumet att det verkar vara en hel del som har koll och fortfarande håller sig under en speciell kcal-gräns även under ätardagen. Spelar det någon roll? Trodde att kroppen i alla fall inte han med att ta upp all energi på en dag? Eller, hur funkar det? Är det för mycket med en dag och en kväll som ätartillfälle? Borde jag bara ha dagen? Om jag helt tar bort ätardagen, är det i så fall det mest effektiva alternativet? Trodde kroppen behövde gå upp lite i kcal för att inte fastna på sparlåga...?
Hur fungerar det? Och hur ska man lägga upp sin ätardag?
(Jag försökt söka på forumet men lyckades inte hitta någon som svarar på just detta)
*popcorn*