Visa fullständig version : Arvikafestivalen 2010!
chrilledude
2010-03-25, 19:08
Hellu!
Vilka ska till Arvikafestivalen i år? :D
Diskutera lite om detta event osv! :]
chrilledude
2010-03-30, 08:18
Bumpar!
Wille005
2010-03-30, 08:21
Var där 07 och 08. Åker jag på festival i år så blir det nog Arvika, inget bestämt än dock.
chrilledude
2010-03-30, 08:27
Var där 07 och 08. Åker jag på festival i år så blir det nog Arvika, inget bestämt än dock.
Okej, kul där? ;)
Sjukt taggad, hoppas det blir lyckat! :hbang:
Wille005
2010-03-30, 08:36
Okej, kul där? ;)
Sjukt taggad, hoppas det blir lyckat! :hbang:
Ja absolut, 07 arvika är den bästa festival jag varit på hittills. Att festivalen är rätt liten (o man kan ju passa på att se hela Arvika då det med är rätt litet, om man vill) gör att det hela får en rätt personlig feeling och alla är mer öppna, känns lite som att man är vän med alla. Man är välkommen att däcka i vilket tält man vill så att säga. Själv åkte jag dit första gången mest för musiken och själva festivalområdet där det spelas är riktigt mysigt. Ett annat plus är att man är granne med en stor skog vilket öppnar en rad möjligheter för toalettbesök och sexlekar. :thumbup:
chrilledude
2010-03-30, 08:41
Ja absolut, 07 arvika är den bästa festival jag varit på hittills. Att festivalen är rätt liten (o man kan ju passa på att se hela Arvika då det med är rätt litet, om man vill) gör att det hela får en rätt personlig feeling och alla är mer öppna, känns lite som att man är vän med alla. Man är välkommen att däcka i vilket tält man vill så att säga. Själv åkte jag dit första gången mest för musiken och själva festivalområdet där det spelas är riktigt mysigt. Ett annat plus är att man är granne med en stor skog vilket öppnar en rad möjligheter för toalettbesök och sexlekar. :thumbup:
Haha, låter ju sjukt awesome!
Bra, då slipper jag konka på tält. Bara att hitta någon brutta istället. :kinky:
Undra vad man behöver med sig? Lite tips kanske? :D
Wille005
2010-03-30, 08:52
Undra vad man behöver med sig? Lite tips kanske? :D
Hehe ja det är väl klassisk festivalpackning som gäller. Har du tänkt att sova är en sovsäck + underlag skönt. Annars är viktiga saker (enligt egen erfarenhet) som kontanter, silvertejp, alkohol (brukar ta med plattor, men då har jag inte varit 20 o kunnat köpa där), underkläder kan vara skönt o byta, dasspapper, något att förvara vatten i (typ petflaska fast de kan man kirra där oftast), resorb till frukost.
Överkurs kan vara en presenning, riktigt soft o kunna dra fram o ligga på när allt blir så skitigt. Bra skor... blir typ alltid lerigt som fan så var beredd på det. Kondomer delas ut där i mängder. Deo att spruta i tältet kan vara bra.
Ta inte med dig airshots och bränn av precis bakom funktionärstälten. Blev nästan utkastad. :D
chrilledude
2010-03-30, 08:58
Hehe ja det är väl klassisk festivalpackning som gäller. Har du tänkt att sova är en sovsäck + underlag skönt. Annars är viktiga saker (enligt egen erfarenhet) som kontanter, silvertejp, alkohol (brukar ta med plattor, men då har jag inte varit 20 o kunnat köpa där), underkläder kan vara skönt o byta, dasspapper, något att förvara vatten i (typ petflaska fast de kan man kirra där oftast), resorb till frukost.
Överkurs kan vara en presenning, riktigt soft o kunna dra fram o ligga på när allt blir så skitigt. Bra skor... blir typ alltid lerigt som fan så var beredd på det. Kondomer delas ut där i mängder. Deo att spruta i tältet kan vara bra.
Ta inte med dig airshots och bränn av precis bakom funktionärstälten. Blev nästan utkastad. :D
HAHAHHA, nej, det hade jag inte tänkt göra. ;)
All right! Jo jag lär däcka efter ~3-4h när jag vart där, dricker alldeles för fort, as usual. Kommer vakna upp i en buske eller något.
Så här långt har jag kommit;
Campingstol
Kalsonger
T-Shirts
Strumpor
Solbrillor
4 flak starköl
Silvertejp
Biljetten (ofc ._.)
Vit samt svart penna.
Kondomer (kanske inte behövs eftersom att det delas ut där, men w/e)
Tält (Eller är det lätt att hitta 'annat boende' om man säger så? :))
Liggunderlag
Det där har jag kommit på just nu, lär väl poppa ut lite nya saker senare.
Wille005
2010-03-30, 09:04
Campingstol är skönt att ha men är inget måste, var beredd på att den kommer bli snodd om du inte gömmer den i tältet varje gång du går ifrån. För mkt kläder är onödigt, tshirt o underkläder är bra. Spritpennor är kul att klottra på tält med, rätt inställning. Kan lova att du kommer få en "amen lol" stämpel när du inser hur mkt kondomer det finns där redan. Din lista ser bra ut... för mkt blir bara jobbigt och kommer inte användas.
Lås till tältet kan man ta med, visst att vill nån verkligen in i ditt tält har dom med sig kniv men får nån för sig att rota igenom stoppar låset dom. Lämna dock aldrig värdesaker där.
chrilledude
2010-03-30, 09:06
Campingstol är skönt att ha men är inget måste, var beredd på att den kommer bli snodd om du inte gömmer den i tältet varje gång du går ifrån. För mkt kläder är onödigt, tshirt o underkläder är bra. Spritpennor är kul att klottra på tält med, rätt inställning. Kan lova att du kommer få en "amen lol" stämpel när du inser hur mkt kondomer det finns där redan. Din lista ser bra ut... för mkt blir bara jobbigt och kommer inte användas.
Lås till tältet kan man ta med, visst att vill nån verkligen in i ditt tält har dom med sig kniv men får nån för sig att rota igenom stoppar låset dom. Lämna dock aldrig värdesaker där.
Yes! Tackar.
Jo, bomba ner tält samt folks ansikten när dem däckar med tags sitter ju aldrig fel! :hbang:
En kort festival och det är inte så långt in till Arvika så man behöver inte ha med sig enorma mängder med grejer.
Tält
Sovsäck
Liggunderlag
Mat, tänker man laga mat så kök av någon typ annars tuber och mackor etc.
Dryck, välj själv.
Skippa festvalpaketet med partytält mm då det i alla fall sällan överlever första dagen.
Sätt inte upp tältet vid staketet. Staket = toalett
Dela upp pengarna mellan tält, bil och dig själv. Några hundra på varje ställe gör att du i alla fall kan få mat även om resten försvinner.
Huvudvärkstabletter och solskydd
Ett extra ombyte kläder i bilen kan också vara bra.
Får se, risken finns att man drar dit, Rallycross-EM i Höljes står dock först på listan. Skulle vilja se IF igen, det är enda bandet som drar nämnvärt.
chrilledude
2010-03-30, 09:41
En kort festival och det är inte så långt in till Arvika så man behöver inte ha med sig enorma mängder med grejer.
Tält
Sovsäck
Liggunderlag
Mat, tänker man laga mat så kök av någon typ annars tuber och mackor etc.
Dryck, välj själv.
Skippa festvalpaketet med partytält mm då det i alla fall sällan överlever första dagen.
Sätt inte upp tältet vid staketet. Staket = toalett
Dela upp pengarna mellan tält, bil och dig själv. Några hundra på varje ställe gör att du i alla fall kan få mat även om resten försvinner.
Huvudvärkstabletter och solskydd
Ett extra ombyte kläder i bilen kan också vara bra.
Tackar! Åker dock tåget.. :/
Får se, risken finns att man drar dit, Rallycross-EM i Höljes står dock först på listan. Skulle vilja se IF igen, det är enda bandet som drar nämnvärt.
Jo, var inte så jätte många band som lockade direkt, men tycker det är kul ändå. :)
-
Glömde såklart en av de viktigaste; NIKOTIN!
Jag och polarna kommer komma dit ungefär 2 dagar tidigare, och då lär man ju dricka då med. Så därför undrar jag om 4 flak ens räcker? Bör inte vara så svårt att få tag i alkohol där dock.
Vart är det bäst att förvara pengar? Till e.x. på nyår så tappade jag 500kr och en oöppnad snusdosa (fick f.ö. mina 500kr precis innan jag drog ut..), så vart är det bäst att förvara det om man inte har bil? Tältet är ju inte smart, men inte på sig heller då jag tappar saker.. :/
Wille005
2010-03-30, 09:55
4 flak bör räcka, definitivt om det är 50cl vi talar om. Ja röker ni så plocka med en limpa. Försök kirra byxor med bra fickor där du kan ha pengar, dragkedja är ett plus. Inte så kul att tappa plånboken mitt i en festival. Jag skulle iaf inte lämna den i tältet om det inte var nödfall, typ om man får för sig att springa o bada i sjön mitt i natten.
chrilledude
2010-03-30, 11:02
4 flak bör räcka, definitivt om det är 50cl vi talar om. Ja röker ni så plocka med en limpa. Försök kirra byxor med bra fickor där du kan ha pengar, dragkedja är ett plus. Inte så kul att tappa plånboken mitt i en festival. Jag skulle iaf inte lämna den i tältet om det inte var nödfall, typ om man får för sig att springa o bada i sjön mitt i natten.
Nja. Rökte förr, nu feströker jag bara, nästan. Snusar dock, så får bli ett par paket och dosor. :)
Jo precis, inte kul att tappa den där.
chrilledude
2010-03-31, 17:08
Bumpar med en fråga.
Vart ska man lägga all alkohol medan man går iväg och kollar artisterna osv, så det inte blir stulet?
chrilledude
2010-03-31, 17:51
I tältet.
Inte direkt "safe".
Iförsig så går väl i princip ALLA till konserten, men.
David Brent
2010-03-31, 17:53
Inte direkt "safe".
Iförsig så går väl i princip ALLA till konserten, men.
Ryggsäck.
chrilledude
2010-03-31, 18:10
Ryggsäck.
Jo jag vill gå runt med 4 flak i ryggsäcken! :hbang:
Wille005
2010-03-31, 19:08
Lägg det i tältet, finns ingen bättre lösning.
Jag har alltid haft hänglås och det har funkat, aldrig fått något stulet. (Förutom campingstolar som man glömt utanför)
David Brent
2010-03-31, 19:32
Jo jag vill gå runt med 4 flak i ryggsäcken! :hbang:
Vill man dricka mycket och inte vill få det stulet får man väl vara beredd att kämpa lite ;)
Folk som för första gången åker på festival é alltid nojiga för inbrott & dyligt, dock sker det faktiskt inte så ofta.
Placera dig brebvid ett bra grannskap & lär känna dem direkt & du kan oftast räkna med att dom hjälper till att hålla koll & viceversa.
Sprit kan man alltid ha i tältet, dock så ska du kanske se upp med att visa upp allt ditt dricka för alla på campingen för att va på den säkra sidan.
För min egen del blir det inget Arvika men det blir varjefall Sweden Rock samt Roskilde som alla andra år :hbang:
Kondomer (kanske inte behövs eftersom att det delas ut där, men w/e)
Jag vet inte riktigt hur ni känner för det här med festivalsex men gör det för helvete första dagen i så fall. Konstigt nog blir tjejer även dom svettiga och äckliga efter ett dygn i solsken eller lera :)
Richthofen
2010-03-31, 20:08
jag var där 05,06 och 07
det får nog räcka.
chrilledude
2010-04-01, 15:32
Lägg det i tältet, finns ingen bättre lösning.
Jag har alltid haft hänglås och det har funkat, aldrig fått något stulet. (Förutom campingstolar som man glömt utanför)
Okej, tack!
Vill man dricka mycket och inte vill få det stulet får man väl vara beredd att kämpa lite ;)
Haha! ;)
Folk som för första gången åker på festival é alltid nojiga för inbrott & dyligt, dock sker det faktiskt inte så ofta.
Placera dig brebvid ett bra grannskap & lär känna dem direkt & du kan oftast räkna med att dom hjälper till att hålla koll & viceversa.
Sprit kan man alltid ha i tältet, dock så ska du kanske se upp med att visa upp allt ditt dricka för alla på campingen för att va på den säkra sidan.
För min egen del blir det inget Arvika men det blir varjefall Sweden Rock samt Roskilde som alla andra år :hbang:
Jo sant, tackar! ;D
Jag vet inte riktigt hur ni känner för det här med festivalsex men gör det för helvete första dagen i så fall. Konstigt nog blir tjejer även dom svettiga och äckliga efter ett dygn i solsken eller lera :)
Ähhh, kör bara! :)
Ikväll smäller det, In Flames! :hbang::hbang::hbang:
Nån mer från Kolo som är där/ska dit?
Nitrometan
2010-07-16, 09:18
Jo. Är det negativt menar du?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.