Visa fullständig version : muskel ökning/massa???
hej har gymmat ett bra tag nu, kör på ett schema här ifrån.
de e så att jag känner som om inga resultat märks eller syns. känns som jag har tagit samma vikt hur länge som helst, försöker öka men pallar det inte helt enkelt. samma med själva massan tycker inte att jag har ökat i massa.
visst kör jag tyngre än när jag började men inte något märkvärdigt. så nu börjar man tappa suget på o träna. så jag undrar om ni har några tips på hur jag kan öka både i massa och i styrka och få mitt sug till träningen tillbaka.
siimon89
2010-03-24, 20:43
Först och främst, hur ser tiden utanför gymmet ut? Hur är sömnen? Äter du ordentligt och bra med mat? Proteinintaget?
hej har gymmat ett bra tag nu, kör på ett schema här ifrån.
de e så att jag känner som om inga resultat märks eller syns. känns som jag har tagit samma vikt hur länge som helst, försöker öka men pallar det inte helt enkelt. samma med själva massan tycker inte att jag har ökat i massa.
visst kör jag tyngre än när jag började men inte något märkvärdigt. så nu börjar man tappa suget på o träna. så jag undrar om ni har några tips på hur jag kan öka både i massa och i styrka och få mitt sug till träningen tillbaka.
Ät rätt, lär dig mer om träning via forum alternativt be en instruktör om hjälp.
Motivation för träningen kan vara att börja föra journal och sätta mål som du vill uppnå. Pressa dig själv och tävla med dig själv.
Träna rätt, sov ordentligt och ät rätt= Volym o Styrka
Hur ser ditt schema, kost och sömn ut i dagsläget?
Finns massor med trådar som är precis som denna, sök och se svaren i de trådarna om du känner att du vill ha lite mer kött på benen.
hej har gymmat ett bra tag nu, kör på ett schema här ifrån. .
Vad innebär ett bra tag?? 3v 3mån 3år??
Welander
2010-03-24, 22:41
Vad innebär ett bra tag?? 3v 3mån 3år??
jag har gymmat i 2½ vecka, kört igenom kroppen 7 ggr. sovit cirkus 3 timmar per natt pga mitt WOW spelande. min arm har minskat med 2 cm i omkrets och jag har gått upp 5kg, kan det bero på all påskmust som finns tillgänglig nu?
eller är det så att jag bara har världens sämsta gener?
Mr.Sjöborg
2010-03-24, 22:43
ät mer protein, sov mer, träna hårdare...enkelt
jag har gymmat i 2½ vecka, kört igenom kroppen 7 ggr. sovit cirkus 3 timmar per natt pga mitt WOW spelande. min arm har minskat med 2 cm i omkrets och jag har gått upp 5kg, kan det bero på all påskmust som finns tillgänglig nu?
eller är det så att jag bara har världens sämsta gener?
ha ha, precis,
"gymmat ett bra tag nu" kan ju för många nybörjare vara några veckor, och dom väntar mega resultat. Tyvär!
ha ha, precis,
"gymmat ett bra tag nu" kan ju för många nybörjare vara några veckor, och dom väntar mega resultat. Tyvär!
nej har tränat i ca 1år o 3 månader och det var därför jag undra, ursäkta om jag var lite otydlig :P
DerClown
2010-03-25, 18:05
Jag har tränat nu i närmare 4-5 år och ser fortfarande likadan ut. har gått upp och ner från 84-68-85 och nu på 80 under de senaste 5 åren. Provat bulka, provat deffa, provat ligga på balans.Ätit dextos, malto, whey,eaa,kreatin...
Sover 8h per natt.
Men har kommit fram till att mina gener är inte menade för att bygga stora muskler. Trivs dock på gymmet så fortsätter i "hoppet om". Det är roligt och oberoende om man bygger stora muskler eller styrka så är det ändå bra att hålla kroppen aktiv.
Jag har tränat nu i närmare 4-5 år och ser fortfarande likadan ut. har gått upp och ner från 84-68-85 och nu på 80 under de senaste 5 åren. Provat bulka, provat deffa, provat ligga på balans.Ätit dextos, malto, whey,eaa,kreatin...
Sover 8h per natt.
Men har kommit fram till att mina gener är inte menade för att bygga stora muskler. Trivs dock på gymmet så fortsätter i "hoppet om". Det är roligt och oberoende om man bygger stora muskler eller styrka så är det ändå bra att hålla kroppen aktiv.
Du har inte testat att mixtra lite med ditt schema?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.