handdator

Visa fullständig version : Rygg/bröst med triceps eller biceps?

Adam123
2010-03-23, 23:30
Okej, nog med detta funderande.
Jag har gått runt och fattat noll när jag ser hur folk har bröst och biceps på samma pass och rygg och triceps på samma pass.
Grejen är att jag alltid trott rygg ska vara tillsammans med biceps eftersom man använder biceps i ryggövningar - samt att man ska träna bröst och triceps i samma pass då man använder triceps i bröstövningar. Nu när jag dock sett flera göra precis tvärtom så blir jag dock tveksam.
Vilken kombination är egentligen smidigast?
MVH Adam

JoeyP
2010-03-23, 23:37
Du gör som du vill.

Vissa växer bättre av att ge varje muskelgrupp stryk en gång i veckan.

Kör du rygg/triceps - bröst/biceps eller har en separat armdag också så får ju armarna stryk 2 gånger i veckan om du förstår.

Testa dig fram. Själv gillar jag inte köra biceps efter rygg är helt slut.

Word
2010-03-23, 23:38
Smidigast är helt klart biceps/rygg, bröst/triceps som du tänkte. Men det finns många som delar upp sin kropp i 1-2 dagar eller fler som kör annorlunda. Personligen tycker jag att det går rätt fort att trötta ut bröst och triceps. Biceps och underarmar tar så lång tid att jag fått göra ett pass för dem och ett annat för ryggen.

Adam123
2010-03-23, 23:58
Ni som tränar/tränat både triceps och biceps under samma pass - funkar det bra? Eller är man slut i armen så att det påverkar varandra?

mn8eii
2010-03-24, 00:02
Jag tycker inte de påverkar varandra men föredrar ändå att para ihop dom biceps/rygg, bröst/triceps

rooz
2010-03-24, 00:26
Ni som tränar/tränat både triceps och biceps under samma pass - funkar det bra? Eller är man slut i armen så att det påverkar varandra?

Körde biceps &T triceps på samma pass. Funkade bra, men nu kör jag triceps med bröst & axlar. Biceps m ryggen, funkar bra det med.

Richthofen
2010-03-24, 01:45
testa dig fram för att hitta vad du reagerar bäst på

Pjotor
2010-03-24, 09:29
Mina ryggövningar just nu är marklyft, stångrodd och chinups. Då är det väldigt naturligt att lägga biceps på samma dag.

dennis89
2010-03-24, 09:32
Jag kör med annorlunda 2 split, de flesta vill inte köra Triceps och bröst på samma dag men jag är lite speciell :P
Pass 1: Bröst, Triceps, Biceps & Mage
Pass 2: Ben, rygg & axlar (ibland även 10-15 minuter kondition)