Visa fullständig version : frågor ang. deff
Sundequist
2010-03-23, 16:58
ganska ny till detta, har ett par frågor
vad är min aktivitetsfaktor? ska räkna ut med den metoden som står i deffguiden - går sammanlagt ca 1h per dag, styrketränar ca 3-4ggr/vecka, springer ca 30-40min 2-3ggr i veckan.
matfrågor - dricker ganska mycket BRAVO apelsinjuice - hur dåligt är det? hur mkt kalorier/socker?
sista frågan är om man kan konvertera socker till kalorier?
jag räknar kalorier så gott jag kan och har svårt att förstå hur lite/mycket socker jag ska få i mig.
ganska ny till detta, har ett par frågor
vad är min aktivitetsfaktor? ska räkna ut med den metoden som står i deffguiden - går sammanlagt ca 1h per dag, styrketränar ca 3-4ggr/vecka, springer ca 30-40min 2-3ggr i veckan.
matfrågor - dricker ganska mycket BRAVO apelsinjuice - hur dåligt är det? hur mkt kalorier/socker?
sista frågan är om man kan konvertera socker till kalorier?
jag räknar kalorier så gott jag kan och har svårt att förstå hur lite/mycket socker jag ska få i mig.
Aktivitetsfaktor 2.0 kanske? Jag har ingen aning. Iallafall så är bravos apelsinjuice ganska kaloririk, 1 dl innehåller 50 kcal och 2 liter blir då 1000 kalorier.
till sista frågan kan jag bara rekommendera så lite socker som möjligt.
King Grub
2010-03-23, 17:23
99% av kalorierna i juice kommer från socker.
Socker ger 4.1 kcal per gram, liksom andra kolhydrater.
Det där med aktivitetsfaktorn är något som du får prova dig fram till helt enkelt.
Exempelvis så kan du börja med en aktivitetsfaktor på 1,6 och prova dig fram sen för att hitta din rätta aktivitetsfaktor. Eller så kan du räkna på kanske 1,3 och sedan lägga på den/de aktiviteter du gör under dagen.
99% av kalorierna i juice kommer från socker.
Socker ger 4.1 kcal per gram, liksom andra kolhydrater.
Står ju alltid 400kcal per 100g socker på paketen ju? Borde det inte stå 410 då? :D
King Grub
2010-03-23, 20:26
Fukt.
Fukt.
Omg så jag betalar för fukt när jag köper socker?!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.