Visa fullständig version : nutritionsdata.com kostar denna sida? är den bra?
Som rubriken säger kostar denna sida något och är den nå bra? nån som har nå egna erfarenheter av den eller använder sig av den?
//Sara :)
Jag använder mig ofta av den sidan men trodde att alla deras funktioner var gratis? Tycker den är bra iaf, ger väldigt detaljerat näringsinnehåll på livsmedel.
Jag använder mig ofta av den sidan men trodde att alla deras funktioner var gratis? Tycker den är bra iaf, ger väldigt detaljerat näringsinnehåll på livsmedel.
trodde?
Nutritiondata.com menar du va? Nutritionsdata.com var inte lika seriös :P
Kostar gör den väl bara om du behöver betala något. Behöver du det?
Rolig notis: Jag läste först nutritionsdate och tänkte att det var en ny dejtingsida för vältränade och deffade.
Använder mig av livsmedelsverkets sida, den har allt jag behöver iaf. :)
http://www7.slv.se/livsmedelssok/?epslanguage=sv
Den har lite häftiga funktioner såsom fördelning av essentiella aminosyror, hur pass inflammatoriskt eller antiinflammatoriskt ett livsmedel (eller kost) är. Samt ett diagram som visar mättnad på ena axeln och näringstäthet på andra.
Det jobbiga med sidan är den är slö som så många andra web-baserade tjänster. Inte ovanligt slö men det tar tid att klicka ihop en hel måltid.
Rolig notis: Jag läste först nutritionsdate och tänkte att det var en ny dejtingsida för vältränade och deffade.
Haha den va bra! ;D
Kanske skulle bli succe?! :thumbup:
Den har lite häftiga funktioner såsom fördelning av essentiella aminosyror, hur pass inflammatoriskt eller antiinflammatoriskt ett livsmedel (eller kost) är. Samt ett diagram som visar mättnad på ena axeln och näringstäthet på andra.
Det jobbiga med sidan är den är slö som så många andra web-baserade tjänster. Inte ovanligt slö men det tar tid att klicka ihop en hel måltid.
ah ja det är irriterande faktiskt(har noterat det på andra sidor också men inte vetat varför d ska va så)
det andra va d ja tyckte va fascinerande med sidan :) att den är mer ingående såattsäga
malfunction
2010-03-24, 08:32
Jag kan iofs också tycka det är ganska roligt men jag betvivlar starkt att "inflammationssiffrorna" spelar någon större roll .Dom bedöms utifrån GL, antioxidanter och omega-6 enligt deras sida men en sida som dom länkar vidare till anger amount and type of fat, essential fatty acids, vitamins, minerals and antioxidants, glycemic index och anti-inflammatory compounds. Möjligtvis intressanta saker men hur dom väger ihop detta och sätter en siffra på det står det ingenting om.
Jag gillar funktionen med aminosyrorna och att man kan få förslag på livsmedel som kompletterar ett valt livsmedel.
Search by nutrient kan också vara användbart vid vissa tillfällen.
+1 Testa cron-o-metern om du inte redan har den och letar efter något bättre. http://spaz.ca/cronometer/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.