handdator

Visa fullständig version : Vore tacksam för tips.

flanker
2010-03-18, 20:24
Hej!

Jag är i 17 års åldern, träningsvan och har god koll på hur man gymmar. Jag har däremot efter flytt till de södrare delarna av Sverige gått in i en träningsfri period under några månader, och i kombination med dåligt näringsintag gått upp lite i kroppsfett. Min kropp ser inte ut som den brukade göra.

Nu är jag tillbaka i mitt träningsjag sen cirka två månader tillbaka, vilket är otroligt roligt och jag känner mig inspirerad på riktigt! Nu vill jag därför bli av med det kroppsfett jag har för att få en ordentligt deffad kropp, samt bygga mycket muskelmassa. Jag har ett program jag följer, men har hört att det är väldigt svårt att gå ner i fett samt bygga muskler. Hur bör jag gå till väga?

Har tänkt mycket på kosttillskott för att få en "boost", har tänkt mycket på kreatin (chans för finnar? har "finnpotential") och något nytt högkvalitativt protein. Andra förslag? Vore otroligt tacksam att få förslag, som ni känner personligt varit bra. På alla plan.

Förstår att ni är trött på inlägg liknande mitt men det vore väldigt kul om någon kunde dela med sig med sin kunskap!

Tack,
Flanker

capron
2010-03-18, 21:36
Läs lite klistrade trådar.. King Grubs deff guied och den där FAQ om kreatin på kosttillskotts delen av forumet.

Christyle
2010-03-18, 21:46
deffguiden bör du läsa först visst går dett att bygga muskler samtidigt du tappar kroppsfett fast väldigt långsamt men då bygger du iaf nåt:D

angående kostillskott så skulle jag rekommendera EAA vid träningstillfällen för att det hjälper till att bygga upp det du brytit ner från träningen läs om EAA i kostillskottråden & Vassle protein är inte heller så dumt fast då kanske du borde ta detta när du känner att du behöver lite mer protein istället för vid träningstillfällen