Visa fullständig version : Vassle och kolhydrater
Jag vill testa något nytt och köpa rent protein(vassle) och rena kolhydrater.
Vad ska man ha för kolhydrater för maximal viktökning? Långsamma eller snabba?
Hur ska jag dricka det för bästa utveckling? Kolhydraterna dirket innan träningen och proteinet dirket efter? :)
Hur ska jag lägga upp det hela under en dag..... *gah!*
gorillan11
2010-03-19, 00:42
Protein(vassle) och snabba kolhydrater (Malto/Dextro) direkt efter träning.
Richthofen
2010-03-19, 01:03
käka någon timme innan gymmet, eaa/bcaa direkt innan gymmet och vassle med malto efter gymmet och en timme senare en måltid.
perfecto!
käka någon timme innan gymmet, eaa/bcaa direkt innan gymmet och vassle med malto efter gymmet och en timme senare en måltid.
perfecto!
Personligen somnar jag nästan på gymmet om jag käkar bara en timme innan. Sen så får väl EAA'et sämre effekt, om än inte så väldans stor?
Käka 3-4 timmar innan passet skulle jag råda iallafall, men tror det kan vara väldigt personligt. Jag föredrar helt klart att träna med lite tom mage iallafall, och om jag inte är helt ute och cyklar finns det många fördelar med det!:thumbup:
King Grub
2010-03-19, 05:49
Vad ska man ha för kolhydrater för maximal viktökning?
Inga kolhydrater ger större viktökning än andra.
Personligen somnar jag nästan på gymmet om jag käkar bara en timme innan. Sen så får väl EAA'et sämre effekt, om än inte så väldans stor?
Käka 3-4 timmar innan passet skulle jag råda iallafall, men tror det kan vara väldigt personligt. Jag föredrar helt klart att träna med lite tom mage iallafall, och om jag inte är helt ute och cyklar finns det många fördelar med det!:thumbup:
Jag tycker också det är bättre att träna på "tom" mage *drool* Men ska jag asså blanda vassle med malto och ta direkt efter träningen? Ska jag inte ta vassle eller något direkt innan träninge också? eller Malto? *drool*
perfecto!
Vad är eaa/bcaa?
siimon89
2010-03-19, 12:30
Vad är eaa/bcaa?
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561
siimon89
2010-03-19, 12:58
Men ska jag asså blanda vassle med malto och ta direkt efter träningen?
Ja, det kan du göra.
Ska jag inte ta vassle eller något direkt innan träninge också? eller Malto? *drool*
Vassle eller Vassle+Malto går alldeles utmärkt att ta innan träning. Det får du avgöra själv.
Richthofen
2010-03-19, 17:31
själv så skulle jag inte klara att lyfta skrot om insulinet är lågt och kroppen inte har något att arbeta med.
orkeslöshet blir det alltid på tom mage.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.