handdator

Visa fullständig version : Efter eller innan (om periodisk fasta)

Alvis
2010-03-17, 18:46
Om jag äter middag direkt innan träning, skulle det alltså vara bättre att inte äta något alls innan och äta middagen efter träningen istället? kommer man inte orka mindre då?

Psyla
2010-03-17, 18:57
Att äta direkt innan har ingen effekt, möjligtvis en negativ effekt....

Efter träning är det självklara valet..

Alvis
2010-03-17, 19:18
Ok. Men om vi säger att jag skulle äta 30 min innan träning, skulle det vara sämre än att äta kvällsmål senare efter middagen? (ca 3-4 timmar efter träningen)

Kei Landin
2010-03-17, 19:29
Om man äter mycket så tätt inpå (antar att det är mycket då det är periodisk fasta) så kommer väl mycket av blodet gå till tarmarna istället för musklerna. Det i sig kan ju förhindra en från att prestera maximalt.

Alvis
2010-03-17, 19:54
Ok. Men om vi säger att jag skulle äta 30 min innan träning, skulle det vara sämre än att äta kvällsmål senare efter middagen? (ca 3-4 timmar efter träningen)

Glömde säga att det där alltså inte var vid periodisk fasta då men, det fattar ni kanske.

prOtotype
2010-03-18, 10:53
Du kan ju äta ett litet mål ett tag innan utan problem, men själv skulle jag nog bli väldigt seg om jag åt en ordentlig måltid och gick och tränade nära inpå.
Min rekommendation:Se till att få i dig lite protein strax efter och sen ät en ordentlig måltid efter några timmar.
Om du ska ha något innan träning så rekommenderar jag EAA och Rage