Visa fullständig version : fanta free pineapple etc borta ?!!?
Mr.Sarkastisk
2010-03-17, 12:12
Har Fanta Free Pineapple (nästan alla andra free också) slutat att säljas? :(
Hittade bara samma smak fast med socker i *spy*
Coop har iaf vanliga Fanta Free, men willys har ingen free :(
På ICA Maxi brukar jag hitta vanliga fanta free. Men man får ofta leta lite.. De övriga free-sorterna har jag inte sett till på länge /=
schmecker
2010-03-17, 13:42
hittar inte heller fanta free pineapple/grapefruit... tråkigt, var ju riktig hökdare
Mr.Sarkastisk
2010-03-17, 13:44
De måste väl komma tillbaka?!?! :S
Ryktas om att de slutat tillverka fanta.
WHITEFOLKS
2010-03-17, 14:02
Den var god, vore synd om den skulle försvinna även om jag inte köpte den ofta själv.
Jag tror den även var rätt "omtyckt" av folk som är mot light i allmänhet så de borde inte haft svårt att hitta kunder.
Kanske var det för många kcal för light-missbrukarna och "free"namnet avskräckte de som är mot "döts-light".
Nitrometan
2010-03-17, 14:35
Ryktas om att de slutat tillverka fanta.
På Coca Colas hemsida står iaf:
Fanta Free®
Fanta light lanserades i Sverige 1985 som en sockerfri Fanta. 2004 ersattes Fanta light av Fanta Free.
Fanta Free, helt fri från tillsatt socker, finns i tre uppfriskande smaker; Fanta Free Orange och Fanta Free Pineapple Grapefruit. Fanta Free Pineapple Grape finns idag i 50cl återvinnings PET-flaska samt 150cl återvinnings PET-flaska och Fanta Free finns i 150 cl återvinnings PET-flaska.
Däremot fanns bara näringsinfo för Fanta Free (orange).
Mr.Sarkastisk
2010-03-17, 19:27
Jag drack den jämt förut, den var så sjukt god också. Hoppas verkligen att den kommer tillbaka.
De måste väl komma tillbaka?!?! :S
Kommer nog tillbaks samtidigt som vaniljcolan. *rolleyes*
Jag mailade Coca-Cola om det för ca ett år sedan, och fick då till svar att alla fanta free varianterna förutom den vanliga apelsinsmaken var bortplockade ur sortimentet, och att de i nuläget (för ett år sedan) inte hade planer på någon ny lightvariant. Dock skulle fanta free pineapple fortsätta att säljas på max-resauranger, vet inte om det fortfarande gäller.
Jag mailade Coca-Cola om det för ca ett år sedan, och fick då till svar att alla fanta free varianterna förutom den vanliga apelsinsmaken var bortplockade ur sortimentet, och att de i nuläget (för ett år sedan) inte hade planer på någon ny lightvariant. Dock skulle fanta free pineapple fortsätta att säljas på max-resauranger, vet inte om det fortfarande gäller.
Sålde det så dåligt? Hatar när fina smaker på redan kralt utbud försvinner *cry*
Dock skulle fanta free pineapple fortsätta att säljas på max-resauranger, vet inte om det fortfarande gäller.
Detta stämmer då inte i Max hemstad Luleå. Till mycket stort förtret kan jag meddela *grr*
Pinapple grape är, tillsammans med Trockadero, enligt mig den godaste läsken ever made.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.