handdator

Visa fullständig version : Tips på mellanmål

seriegubben
2010-03-17, 09:59
Tjena Kolozzeum!

Det är som så att jag gärna vill ha lite tips på bra mellanmål för en aktivt styrketränande och motionerande kis som jag. Jag tränar på eftermiddagen, ofta runt 17:30, och då vore det kanske en bra idé att få i sig ett lite matigare mellanmål innan det? Tänk på att jag är lakto-ovo-vegetarian, så kött är uteslutet, men inte mejeriprodukter. De brilljanta mellanmål jag själv för det mesta förhåller mig till för tillfället är:

10:00 = en banan med en handfull cashewnötter och en handfull mandlar / en smörgås med ost och avokado

15:00 = en smörgås med keso och ägg / keso med tillsatt krydda samt mandlar och cashewnötter / smörgås med keso och avokado / ägg och avokado i en burk med tillsatt krydda

Ja, det är ungefär detta jag varierar mig emellan. Det känns rätt tråkigt med så få alternativ till mellanmål. Så, lite tips please!

Tack på förhand / seriegubben

Vildarawk
2010-03-17, 11:28
Kesella/kvarg med funlight och frysta bär

Ägg i alla dess former

Ost

Svårare än så behöver det inte vara ^^

Moonmaart
2010-03-17, 15:53
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110768&highlight=vad+har+%E4tit+idag%3F

seriegubben
2010-03-18, 10:17
Kesella/kvarg med funlight och frysta bär

Ägg i alla dess former

Ost

Svårare än så behöver det inte vara ^^

Jo tack, inhandlade lite laktosfri cottage cheese igår! Funlight vill jag undvika dock, då jag av en regel undviker alla sådana industriella produkter, av miljöskäl. Funlight kanske är särskilt miljövänliga i utvecklandet av sina produkter och förvarandet av vätskan i plastflaskor, men det är ju enklast att följa vissa priciper :-)

Anyway, jag skall ta en titt i tråden "vad åt du idag?" för att se efter tips!

Tack för era svar!