handdator

Visa fullständig version : Ketodiet - Ägg + Majonnäs?

SizeOn
2010-03-16, 16:44
Det är så att jag följer en ketodiet. Dagligen så ska jag bla äta 6 st ägg. 3 st på första målet och 3 st på det sista målet. Jag gillar verkligen inte att äta så många ägg. Om jag tar ca 3 små klickar med majonnäs till varje ägg. Förstör jag ketodieten då? Kommer min viktminskning att avstanna pga majonnäsen?

mikaelj
2010-03-16, 16:48
Om jag tar ca 3 små klickar med majonnäs till varje ägg. Förstör jag ketodieten då?

Nej. Halten ketonkroppar i blodet minskar ju mer kolhydrater och protein du äter; fett har bara en försvinnande liten effekt. Vissa sorters fetter, som MCT och kokosfett, gör att ketonnivåerna i blodet snarare ökar.

A.Steinbach
2010-03-16, 16:49
Om jag tar ca 3 små klickar med majonnäs till varje ägg. Förstör jag ketodieten då?

Nej, inte ens om du tar tre stora klickar.

Kommer min viktminskning att avstanna pga majonnäsen?

Bara om det leder till att du får i dig så pass mycket energi att du hamnar på energibalans eller energiplus.

SizeOn
2010-03-16, 17:06
Nej, inte ens om du tar tre stora klickar.

Bara om det leder till att du får i dig så pass mycket energi att du hamnar på energibalans eller energiplus.

Ok
Övrig fettkälla som jag äter dagligen är 36g jordnötssmör 2 gånger dagligen.
Har försökt med salt, aromat, tacokrydda till äggen. Det kan då ta 1 timme för mig att få i mig 3 ägg. Med majonnäsen till äggen så slinker de ner utan problem.

Hur mycket extra cardio måste jag köra i så fall för att förbränna majonnäsen?

Mental
2010-03-16, 17:12
Kanske dags att sluta äta ägg? Ät något du gillar i stället? Ost kanske?

Lellan
2010-03-16, 17:17
Kanske dags att sluta äta ägg? Ät något du gillar i stället? Ost kanske?

+1 för bövelen

Ägg är inte magiska, jag älskar dem dock, gimme! :thumbup: Finns alltid ett gott alternativ, att plåga sig i form av mat är INTE klokt. Ngnstans. Som Mental skrev, käka ost el nåt istället!

WHITEFOLKS
2010-03-16, 17:27
Vissa "lättmajonnäser" kan vara lite kluriga med tillsatser/innehåll och det kan vara en hel del kolhydrater i de. Se till att använda fullfet om du ska använda majonnäs!

mikaelj
2010-03-16, 18:07
En väldigt underlig ketodiet du följer...

http://www.lchfmat.com kanske?

Tanman
2010-03-17, 15:14
Övrig fettkälla som jag äter dagligen är 36g jordnötssmör 2 gånger dagligen.
Har försökt med salt, aromat, tacokrydda till äggen. Det kan då ta 1 timme för mig att få i mig 3 ägg. Med majonnäsen till äggen så slinker de ner utan problem.

Hur mycket extra cardio måste jag köra i så fall för att förbränna majonnäsen?

Hmm, det här låter inte riktigt bra i mina öron. Har du koll på denna diet? Jag hoppas att du äter betydligt mer än 6 ägg, lite majonnäs och 36g jordnötssmör varje dag?

GI-Joe
2010-03-17, 17:56
Hmm, det här låter inte riktigt bra i mina öron. Har du koll på denna diet? Jag hoppas att du äter betydligt mer än 6 ägg, lite majonnäs och 36g jordnötssmör varje dag?

Står väl att det är fett källan? inte hela kosten

Tanman
2010-03-17, 18:24
jaha, ok sorry, då missförstod jag frågan.