handdator

Visa fullständig version : Kycklingfilé

obbe
2003-09-28, 15:30
Tänkte käka 150g kycklingfilé innan jag går och lägger mig varje kväll! Låter det som en bra eller dålig idé?

Mvh obbe

King Grub
2003-09-28, 15:34
Originally posted by obbe
Tänkte käka 150g kycklingfilé innan jag går och lägger mig varje kväll! Låter det som en bra eller dålig idé?

Mvh obbe

Runt 30-34 gram protein, inte mycket annat, och proteinet är varken bättre eller sämre än motsvarande mängd från fisk, ägg, skaldjur, kött eller annan fågel. Det är varken bättre eller sämre än andra likvärdiga proteinkällor - det är strax över 30 gram protein.

obbe
2003-09-28, 16:00
Är 30-24g protein för lite inför natten?

Ervin
2003-09-28, 16:08
grub, det här finns säkert med i nån tidigare post här på kolo men jag frågar det här iaf. Varför är det inte bra o äta annat än protein innan man lägger sig? Tex. Kolhydrater. Kroppen hinner väl inte ta upp det o så går det över till fett eller? Hur lång tid bör det gå innan man har ätit (kolhydrater och annat) och ska gå o lägga sig?

King Grub
2003-09-28, 16:09

Jag tycker det. Men du behöver väl inte sitta och tugga enbart torra kycklingen. Om du äter något till kommer du säker upp i 40-50 gram.

Jag åt 250 gram tärnat kycklingbröst, 150 gram pasta (okokt vikt), 100 gram majs och 100 gram keso i en röra i går kväll, plus ett par grova mackor med leverpastej och ett glas mjölk. Närmare 100 gram protein. ;)

Majsan
2003-09-28, 16:12
Originally posted by obbe

nää, det tycker jag inte..;)
fast skulle bli tråkigt i längden o tugga kycklingfilé varje kvällsmål..
men det är ju upp till dig..

King Grub
2003-09-28, 16:12
Originally posted by Ervin
grub, det här finns säkert med i nån tidigare post här på kolo men jag frågar det här iaf. Varför är det inte bra o äta annat än protein innan man lägger sig? Tex. Kolhydrater. Kroppen hinner väl inte ta upp det o så går det över till fett eller? Hur lång tid bör det gå innan man har ätit (kolhydrater och annat) och ska gå o lägga sig?

Det finns inga regler. Fett är bara bra. Det saktar ner aminosyreutsöndringen och gör att proteinupptaget saktas ner. Det är inget fel att äta kolhydrater heller. Skall du träna på morgon/förmiddag dagen därpå är det ett måste. Och för muskeluppbyggnaden är det bara bra. Det är under deff som man kan dra ner eller minska på dem, dels på grund av att insulinutsöndringen försämrar fettförbränningen och dels därför att du kanske inte har nytta av ett såpass bra bränsle som kolhydrater i sängen. ;) Men om du ligger på energiunderskott går du ner i alla fall - kroppsfett kan inte bildas från ingenting. En personlig åsikt är att jag aldrig, aldrig skulle dra ner på kolhydraterna på kvällen. Jag sätter alltid i mig dagens största mål, med både kolhydrater, protein och fett direkt innan jag går och lägger mig, bulk som deff.

Fartman
2003-09-28, 19:15
Originally posted by King Grub

Jag tycker det. Men du behöver väl inte sitta och tugga enbart torra kycklingen. Om du äter något till kommer du säker upp i 40-50 gram.

Jag åt 250 gram tärnat kycklingbröst, 150 gram pasta (okokt vikt), 100 gram majs och 100 gram keso i en röra i går kväll, plus ett par grova mackor med leverpastej och ett glas mjölk. Närmare 100 gram protein. ;)

Jävlar! Vad ligger ditt dagliga intag av protein på? 1kg? :hbang:

King Grub
2003-09-28, 19:35
Originally posted by Fartman

Jävlar! Vad ligger ditt dagliga intag av protein på? 1kg? :hbang:

Nja... 80-100 gram efter träningen och på kvällen, 60-80 på morgonen, och sedan två eller tre mål med runt 40-50 gram. Säg 300-400 gram. Icke träningsdagar försvinner 100-grams vasslemålet efter passet och ersätts av ett mer "normalt" mål mat.

obbe
2003-09-28, 21:39
Originally posted by King Grub

Nja... 80-100 gram efter träningen och på kvällen, 60-80 på morgonen, och sedan två eller tre mål med runt 40-50 gram. Säg 300-400 gram. Icke träningsdagar försvinner 100-grams vasslemålet efter passet och ersätts av ett mer "normalt" mål mat.

Asså, vassle målet efter träning! Proteindrink då...? Hur mycket vätska blandar du det med? Vad har du för produkt?

shirunai
2003-09-28, 22:21
spelar det någon roll ?

Jag kör exell 2dl vatten sedan 40-60gram protein

King Grub
2003-09-29, 10:56
Som sagt, vad spelar det för roll hur mycket vätska jag blandar pulvret med? Har jag nog aldrig reflekterat över ens. Det brukar bli vatten, eftersom jag inte har lust att ta med mig mjölk som står och blir ljummen till gymmet, och jag använder så pass mycket vatten att konsistensen blir okej.