Visa fullständig version : Slut på maltodextrin, behöver hjälp snabbt med gainer
Brukar fixa ihop en gainer med whey-80 och maltodextrin men pga taskig planering är den slut, lite tips på vad jag kan ersätta med som man har hemma,vanligt socker lr? Har inget dextros heller.
Brukar fixa ihop en gainer med whey-80 och maltodextrin men pga taskig planering är den slut, lite tips på vad jag kan ersätta med som man har hemma,vanligt socker lr? Har inget dextros heller.
Vanligt socker är ju lite mer långsamt men va fan, nöden har ingen lag...
Oboypulver, godis, pulvermos
Eddie Vedder
2010-03-11, 17:49
Komplettera proteindrinken med vitt bröd t.ex.
Får väl köra på socker och oboy, taskigt lite oboy jag har me dock :(
Blandar jag med mjölk blir det ju en del laktos me så det kanske spär på lite extra med carbs.
Har bara surdegsbröd, inte så mkt socker i det tror jag.
King Grub
2010-03-11, 17:57
Det går minst lika bra med stärkelserika kolhydratkällor. Slösa kalorier på socker.
1. Kräver din träning påfyllnad av en större mängd kolhydrat? Kanske är proteinet tillräckligt?
2. Är det energi du är ute efter så funkar det att utöka maten under den tiden du inte har tillgång till malto.
3. Mängden kolhydrat är viktigare än typen.
4. Köp en stor påse godis t.ex. geléhallon/bilar/marsmallows.
* Underskatta inte fett som energikälla.
Låter som du har panik :-) Ta det lungt och lita på King Grub post.
Mixa havregryn till mjöl o blanda med proteinpulver :)
Det går minst lika bra med stärkelserika kolhydratkällor. Slösa kalorier på socker.+1
Stressa inte i dig fruktos bara för att du "måste ha kolhydrater" under/efter träningen. Styrketränar du räcker det att du tar igen de missade kolhydraterna senare i något extra kolhydratrikt mål. Då kan du dessutom välja mer näringsrika (dvs alla alternativ) källor än maltodextrin.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.