Visa fullständig version : Liten LCD-skärm med HDMI-ingång
Hej alla,
Letar mig fördärvad efter en liten LCD-skärm (omkring 7-8") med HDMI-ingång. Någon som vet var jag kan hitta?
Har tittat hos återförsäljare av skärmar till bilar, men det är aldrig HDMI på dem. Hittade inget via prisjakt heller.
Har hittat på coollcd.com, men leveranstiden är nog för lång. Behöver till nästa vecka..
Någon som har tips? Måste vara 16:9.
hahavaffan
2010-03-08, 14:48
Om du hittat någon med nån annan form av kontakt, typ DVI eller VGA så går det ju faktiskt att använda sig av en adapter.
Ja, DVI funkar också. VGA-adapter är ju lite opraktiskt + att det känns fel att analogisera det på vägen.
Om någon är på jakt efter liknande så kan jag meddela att det blev en Lilliput från Kina. Vi försökte ju hitta i Sverige eftersom vi behövde den ganska omgående,men gav upp.
http://www.coollcd.com/lilliput-669gl70npc-7-inch-hdmi-dvi-tft-lcd-vga-monitor-no-touchscreen_p670.html?zenid=b5a29440aeea088472a083 f143ebad02
Det roliga är att vi beställde den i onsdags, och eta enligt UPS tracking är på måndag. Om det stämmer så var nog leveransen snabbare än de flesta svenska webshopparnas :D
Nordenator
2010-03-12, 09:57
Vad ska du använda den lilla rackaren till? Hade varit intressant att ha som fjärde skärm bara för foobar2000, men det känns lite väl lyxigt att driva två externa ljudkort bara för att få mp3spelaren på en egen skärm ^^
Vad ska du använda den lilla rackaren till? Hade varit intressant att ha som fjärde skärm bara för foobar2000, men det känns lite väl lyxigt att driva två externa ljudkort bara för att få mp3spelaren på en egen skärm ^^
Köra som live view-skärm på canon 7D-kamera.
Den finns med touch också. Kan kanske vara fett som skärm med endast mp3-spelare på :)
Nordenator
2010-03-12, 18:34
Okidoki. Ja, det är säkert smidigt att ha en lite större och mer mobil display till kameran :)
Skärmen kom snabbt. Var i Sverige i söndags och vi fick den idag. Så företaget verkar legit, om någon annan var intresserad.
Moms och tull fick vi betala, men det räknade vi med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.