Logga in

Visa fullständig version : Vad rör sig i huvudet vid läggdags?

Fagen
2010-03-07, 21:59
Vad brukar ni ligga och tänka på innan ni somnar?

Mestalla
2010-03-07, 22:01
Fotboll

G_lund
2010-03-07, 22:02
1. Bilar
2. Kwon
3. Tjejer

Dreas
2010-03-07, 22:03
Tjejer, träning, plugget, morgondagen, inget.

The Somberlain
2010-03-07, 22:05
Tjejer är dumt att tänka på eftersom det stör insomningsprocessen (iaf för mig).

Ristretto
2010-03-07, 22:06
Låten jag lyssnar på om jag har på musik. Annars allt möjligt och ibland ingenting. För det mesta: Skolan, vad jag ska göra till hösten, saker jag kan börja stressa upp mig över.

G_lund
2010-03-07, 22:07
Tjejer är dumt att tänka på eftersom det stör insomningsprocessen (iaf för mig).

Samma här, men det är najs ändå :D

Numse
2010-03-07, 22:09
gymmet :/.. eller inget alls

Kwon
2010-03-07, 22:12
Booty.
Fraggar Lasse K i BC2
När Roelly Winklaar vinner.
Fantasy. (Barbarer , Svärd och Sandaler etc)
Pudzi. (forumets Pudzi, inte den riktige)
Headshots.
När King Grub skriver sin nästa bok.
Numse.
När Ganryu flög och jag tog två raka mot Ragnar Öhman
Von Huffs date
G_Lund

stolpskott
2010-03-07, 22:15
Oftast Tv-spel eller böcker. Jag behöver nog skaffa ett liv...

mini
2010-03-07, 22:17
Inget. Jag har en insomning som går att räkna i ett fåtal sekunder.

kalaskonrad
2010-03-07, 22:17
träningsupplägg skolan och flickor

Eddie Vedder
2010-03-07, 22:19
Jag hatar den tiden på dygnet tyvärr. Tänker enbart negativa saker då. Tack och lov somnar jag fort för det mesta och jag har i regel TV:n på med timer för att kunna somna till den och tänka mindre.:(

King Grub
2010-03-07, 22:20
Inget. Huvudet på kudden och in i dimman. Tiden går att räkna i sekunder, alltid.

young_george
2010-03-07, 22:23
Imponerade att så många kan somna obehindrat.

För mig är det inte dygnets bästa timmar precis

stolpskott
2010-03-07, 22:25
Jag drar mig för att rätta Grub, men all tid går alltid att räkna i sekunder. Två timmar är exempelvis 7200 sekunder. Snälla döda mig inte.

Kwon
2010-03-07, 22:26
jag drar mig för att rätta grub, men ...

blasphemy!

Mr.Sarkastisk
2010-03-07, 22:27
Tjejer, träning, plugget, morgondagen, inget.

+111

Jag drar mig för att rätta Grub, men all tid går alltid att räkna i sekunder. Två timmar är exempelvis 7200 sekunder. Snälla döda mig inte.

:laugh:

Matsa
Allt möjligt om det vill sig illa, det kan störa processen en smula om man inte passar sig. Jag har upptäckt att om jag tänker på en bra bok jag läst så somnar jag oftast rätt snabbt, så det brukar jag köra på.

Emil_Larsson
Brukar ligga och reflektera lite över hur dagen varit, tänka på kommande saker osv. Har dock inget svårt för att somna. Intalar jag mig bara att nu skall jag sova så dröjer det inte många minuter innan jag slocknar.

/Peace.

Olegh
2010-03-07, 22:28
Morgondagens begivenheter. Kan handla om ett träningspass, att gå o handla, en nalkande kebabpizza, flötande framför datorn, plugg o.s.v. Minsta lilla som rör sig utanför den dagliga rutinen kan bli föremål för kontemplation.

MasterChief
2010-03-07, 22:29
Är jag trött somnar jag rätt omgående. Men oftast gillar jag att dra ut på det. Mörkret och tystheten och mattheten i kroppen triggar ofta igång intressanta tankegångar och jag blir lite smått kreativ.

Christyle
lägger jag mig försöker jag bara däcka! annars filosoferar man kort om t.ex kommande dagar sommaren som väntar jobbet brudar etc.

Ingrosso
Ibland massor ibland inget.

Någon annan som brukar tänka "jag kommer inte kunna somna inatt" fast sen gör man ju det ändå.

Nalfaren
2010-03-07, 22:30
Planerar och visualiserar min morgondag och hur saker å ting går som jag vill.
Somnar som oftast väldigt lätt och fort :)

Madame
2010-03-07, 22:31
Är jag den enda som tänker på sex? Eller är jag den första att erkänna det kanske... :)

Kwon
Jag skrev ju Booty först, Madame

Tys0n
Hinner inte tänka så mycket från det jag bestämt mig från det är dags att sova. Tar i regel inte längre än 10 sekunder.

Madame
2010-03-07, 22:33
Jag skrev ju Booty först, Madame

Jaha, om man räknar så så.. Isåfall kan man översätta alla som skrivit att de tänker på brudar att de tänker på sex?

Emil_Larsson
2010-03-07, 22:34
Är jag den enda som tänker på sex? Eller är jag den första att erkänna det kanske... :)

Oj, det var ovanligt. Ja du är nog ensam om det...*screwy*

:devil:

/Peace.

Jockefoten
2010-03-07, 22:34

Ja han skrev ju det!

"Inget. Huvudet på kudden och in i dimman. Tiden går att räkna i sekunder, alltid. "

Har han skrivit en bok:O?!

Numse
2010-03-07, 22:35

Det förhindrar ju själva somnandet.. :) skulle tråden hetat "Vad rör sig i huvudet" så hade jag nog dragit till med sex :D

MasterChief
2010-03-07, 22:35
Jaha, om man räknar så så.. Isåfall kan man översätta alla som skrivit att de tänker på brudar att de tänker på sex?

Ja, ungefär så funkar unga män.

Kwon
2010-03-07, 22:37

Ja såklart, hur skulle man annars räkna det?

Spela schack med bootyn? :)

Madame
2010-03-07, 22:38
Det förhindrar ju själva somnandet.. :) skulle tråden hetat "Vad rör sig i huvudet" så hade jag nog dragit till med sex :D

Aha, det kanske är därför det alltid tar så jäkla tid för mig att somna..?!! M0ste sluta tänka orena tankar.

Kwon
2010-03-07, 22:39
Orena tankar Madame?

Vad är det som är orent med sex?

Sex är det som är mest pure vi har kvar i detta moderna samhälle! :)

The Sacred Congregation Between Man and Woman!

Numse
2010-03-07, 22:40
Tänkte på sex är väl ändå roligare än att sova, så varför sluta :)

stolpskott
2010-03-07, 22:41
Ja han skrev ju det!

"Inget. Huvudet på kudden och in i dimman. Tiden går att räkna i sekunder, alltid. "

Har han skrivit en bok:O?!

Ja men den andra meningen antyder att det går snabbt. Dock är King Grub allsmäktig så grammatikens lagar gäller inte för honom om han inte känner för det.

Jag är också nyfiken på boken, vad heter den? "Alla tings relevans för alla andra ting"?

Numse
2010-03-07, 22:42
Booty.
Fantasy. (Barbarer , Svärd och Sandaler etc)
Numse.
Von Huffs date
G_Lund

Den blandningen kan ju inte va ren nånstans :D

King Grub
2010-03-07, 22:43
Ja men den andra meningen antyder att det går snabbt.

"Alltid"? Det syftar på att jag alltid somnar på några (lätt räknade) sekunder.

Kwon
2010-03-07, 22:45
Den blandningen kan ju inte va ren nånstans :D

:laugh:

Tonto
2010-03-07, 22:46
kWON,
Kwon,
kw0n,
|<vv()N

osv
osv

Kwon
2010-03-07, 22:48
Cain Velasquez, ej att förglömma! :D

Yes
2010-03-07, 22:48
Det brukar börja oskydligt men slutar med att jag får svårt att somna, i varje fall om jag ligger på mage.

tjabon
2010-03-07, 22:49
"Hoppas att man inte blir ihjälgasad inatt"
(har grannar med extremt konstiga vanor ...går inte in
på detaljer)

Annars brukar jag ligga och filosofera över morgondagens äventyr,
10-15 min. med lampan tänd och en påssnus.
Lägger ut snusen, släcker lampan och ZZZZZZZ...

Madame
Orena tankar Madame?

Vad är det som är orent med sex?

Sex är det som är mest pure vi har kvar i detta moderna samhälle! :)

The Sacred Congregation Between Man and Woman!

Ja sant, men det är ett uttryck, man kan säga så, och du vet vad som menas :)

stolpskott
"Alltid"? Det syftar på att jag alltid somnar på några (lätt räknade) sekunder.

"Huvudet på kudden och in i dimman" är den andra meningen. Förlåt.

Berätta om boken!

Kwon
2010-03-07, 22:56
Ja sant, men det är ett uttryck, man kan säga så, och du vet vad som menas :)

Jag förstår vad som menas, men tycker det är synd att man fortfarande använder uttrycket "impure thoughts" som ursprungligen kommer från den fanatiskt kristna uppfostringen från förr. :)

Jag menar, vi utvecklas, samhället utvecklas, bildformat kommer och går, betamax dog, CD-formatet föddes, DVD, blueray, internet och chat ist för brevvänner etc..

Saker kommer och går, inget är för evigt... men Sex består genom åren!

Ända sedan vi var neander till the end of time/humanity! :)

It's what keeps us going! (as a species)

Numse
2010-03-07, 22:59
Du är den enda som kan jämföra sex med betamax *cupid*

Hur gammal var du nu igen?... :D

*cupid**cupid**cupid*

Columbia
2010-03-07, 23:12
Söndagar brukar vara hemska om jag vaknat sent.

Då rör sig allt möjligt i huvudet: studier, spel, relationer, veckans ångestframkallande ämnen, framtidsoptimism, planera nästa dag etc etc. Med jämna mellanrum försöker jag att tänka på avkopplande miljöer för att komma bort från allt tänkande, men återkommer snabbt i de andra tankebanorna.

Tacka vet jag vardagar, brukar gå snabbt då.

-squat-
2010-03-07, 23:20
Inget. Huvudet på kudden och in i dimman. Tiden går att räkna i sekunder, alltid.

Inget. Jag har en insomning som går att räkna i ett fåtal sekunder.

Tänk om man hade haft en sådan optimal insomning. *avundsjuk*

Andy.da.wohoo
2010-03-07, 23:23
Ibland känns det som att min hjärna börjar tänka till på riktigt när jag ska sova. Vissa dagar kan jag ha i princip noll tankeverksamhet. Fram tills jag ska sova, då börjar det.

Men ibland så är det typ "aah, fan va skönt att sova i säng.." och sen så sover jag :D

Chrillee
2010-03-07, 23:29
Jag hatar den tiden på dygnet tyvärr. Tänker enbart negativa saker då. Tack och lov somnar jag fort för det mesta och jag har i regel TV:n på med timer för att kunna somna till den och tänka mindre.:(

Du verkar ha svåra problem med din sömn. Finns det inget som kan göra det bättre? Varför tänker du negativt? Dags för lite gammal hederlig självhjälp kanske?

Edit: Jag själv tänker på lite allt möjligt, kan variera kraftigt. Men försöker att undvika det.

Baan
2010-03-07, 23:37

Ja. Män har sin onanera-innan-läggdags-stund som gör att det inte är aktuellt.

---

Inte mycket. Morgondagen om det är något särskilt som händer, någon utmaning eller dylikt. Annars somnar jag relativt fort. Ganska tacksam för det med, verkar vara ett helvete att ha sömnproblem, som ändå relativt många verkar ha...

Der Kaiser
2010-03-07, 23:59
Oftast fokuserar jag bara på min andning till jag somnar. Är jag pigg så dagdrömmer jag till det går över till nattdröm.

Loke
2010-03-08, 00:05

När föregående pojkar skrev "tjejer" så var det nog sex med dessa tjejer som de tänkte på.

stevebc
2010-03-08, 00:06
Inget. Huvudet på kudden och in i dimman. Tiden går att räkna i sekunder, alltid.Du sover relativt få timmar per natt, inte sant? Har ibland problem med att somna in men jag sover länge (9h+ ostörd) och har en tiltad dygnsrytm.

Ja. Män har sin onanera-innan-läggdags-stund som gör att det inte är aktuellt.:laugh:

stevebc
2010-03-08, 00:08
Jag förstår vad som menas, men tycker det är synd att man fortfarande använder uttrycket "impure thoughts" som ursprungligen kommer från den fanatiskt kristna uppfostringen från förr. :)

Jag menar, vi utvecklas, samhället utvecklas, bildformat kommer och går, betamax dog, CD-formatet föddes, DVD, blueray, internet och chat ist för brevvänner etc..

Saker kommer och går, inget är för evigt... men Sex består genom åren!

Ända sedan vi var neander till the end of time/humanity! :)

It's what keeps us going! (as a species)http://goldenstate.files.wordpress.com/2009/03/brave-new-world.jpg

Deceiver85
2010-03-08, 00:15
Sedan ett år är det huvudsakligen två saker som rör sig i huvudet vid sängdags:

1) Döden - verkligen ingen höjdare och brukar oftast sluta med någon timme kortare sömn. Brukar kontra med att tänka på tekniken från Avatar (att flytta medvetandet/själen mellan två fysiska kroppar) blir verklighet i lagom tid tills man är runt 70-80 så då är det "bye bye death" och "hello drömfysiken jag alltid velat ha".

2) Träningsupplägg - Räknar på procent i huvudet, och eftersom jag är rätt kass på huvudräkning brukar jag tröttna relativt och somna.

Baan
2010-03-08, 00:17
1) Döden - verkligen ingen höjdare och brukar oftast sluta med någon timme kortare sömn. Brukar kontra med att tänka på tekniken från Avatar (att flytta medvetandet/själen mellan två fysiska kroppar) blir verklighet i lagom tid tills man är runt 70-80 så då är det "bye bye death" och "hello drömfysiken jag alltid velat ha".

Du är 75 år i själen alltså ;)

Mer seriöst är det något som stör mig med. Det finns dock ingen lösning förutom att skita i dom tankarna. Det funkar hyfsat för mig.

Kimball
2010-03-08, 00:19

Nästa? Finns det en 1a?

Oftast tänker jag på gånger då jag gjort bort mig eller sagt dumma saker osv. Sjukt irriterande då det får upp pulsen och irritationen -> över 1h insomning oftast. *grr27*

Numse
2010-03-08, 00:22
Oftast tänker jag på gånger då jag gjort bort mig eller sagt dumma saker osv. Sjukt irriterande då det får upp pulsen och irritationen -> över 1h insomning oftast. *grr27*

Oj, det stämmer bra in på mig. Men jag har inte direkt tänkt på det..

Ajin
2010-03-08, 00:24
Hos mig blir det automatiskt så att jag börjar analysera träningen, vad jag gjorde fel och vad som jag hade kunnat göra bättre osv. Lite jobbigt ibland då man retar upp sig på sina misstag och blir riktigt arg i sängen, haha.

Deceiver85
2010-03-08, 00:24

Mer seriöst är det något som stör mig med. Det finns dock ingen lösning förutom att skita i dom tankarna. Det funkar hyfsat för mig.

Första dödsfallet i släkten (morfar) kom förra året och allt sedan hans begravning har dödsångest varit konstant underliggande vid sängdags. Att skita i dem tankarna funkar oftast, men ibland hänger dem kvar längre....suxx!

Kwon
2010-03-08, 00:26
Har för mig KG skrev det episka mästerverket "Maskopi"?

Rätta mig om jag har fel KG!

Kwon
2010-03-08, 00:27
Första dödsfallet i släkten (morfar) kom förra året och allt sedan hans begravning har dödsångest varit konstant underliggande vid sängdags. Att skita i dem tankarna funkar oftast, men ibland hänger dem kvar längre....suxx!

Know the feeling bro! You are not alone!

Deceiver85
2010-03-08, 00:28
Know the feeling bro! You are not alone!

Gött, då ska jag tänka på dig nästa gång dödsångesten kommer krypande :D

Grazzafukkinrazzi
2010-03-08, 00:41
-Brukar försöka huvudräkna lite på värdet av allt jag har vaskat och vad som vaskas skall.

-När Jason G ska få sitt IFBB Pro-card.

-Hur i helvete hon could SLAP!?

och lite annat smått och gott.

n1tro
2010-03-08, 01:10
http://www.gifbin.com/bin/052009/1242032359_haters-gonna-hate.gif

hur jag på kortast möjliga tid kan bli som honom

mvh

gibb
2010-03-08, 01:37

Några djärva antaganden;
universum/tiden är oändlig,
vi saknar tidsuppfattning när vi är döda,
sannolikheten att något ska inträffa efter oändlig tid närmar sig 1.

Kort och gott, du dör och omedelbart när ditt medvetande slocknar kommer nästa sak du upplever vara att börja leva igen, antingen exakt samma liv som nu eller kanske lite annorlunda (lite svårt med datainsamlingen här). Ge det lite tid, några miljarder Big bangs eller motsvarande, om du inte är medveten om tiden bör det vara precis som att vakna efter en god natts sömn, minus drömmarna.

Så ta det jävligt lugnt och gör det mesta av denna iteration! Och sov gott.

tsp
2010-03-08, 01:40
Jag tänker ingenting ofta. Ligger i sängen och tittar på tv. När jag börjar känna mig lite dåsig stänger jag helt enkelt av tv'n och somnar inom en minut. Mitt liv är så pass händelselöst att det inte finns något att ligga och fundera/filosofera över. Var lite värre när man gick i skolan/hade jobb.

n1tro
2010-03-08, 01:41
Några djärva antaganden;

Kort och gott, du dör och omedelbart när ditt medvetande slocknar kommer nästa sak du upplever vara att börja leva igen, antingen exakt samma liv som nu eller kanske lite annorlunda (lite svårt med datainsamlingen här). Ge det lite tid, några miljarder Big bangs eller motsvarande, om du inte är medveten om tiden bör det vara precis som att vakna efter en god natts sömn, minus drömmarna.

vore förjävligt att födas om i ett fattigt land eller ngt, här har man haft ett grymt flyt

Andy.da.wohoo
2010-03-08, 01:43
Några djärva antaganden;

*cupid*

Kim Jong Il
2010-03-08, 01:54
Planerar. Ständigt. Ligger ibland uppe hela nätterna utan att sova en blund. Sova kan man göra när man är död.

Currenthill
2010-03-08, 09:12
Jag är också begåvad med snabbinsomningsautomatik.

Man har ju fullt upp hela dagarna, så jag brukar försöka använda tiden när jag precis lagt mig till att klura på tekniska lösningar i hemmet (htpc, hemmabio, serverlösningar etc). Tyvärr hinner jag aldrig längre än förnöjas över tanken att jag är något stort tekniskt genombrott på spåren - innan jag försvinner in i dimman.

Min fru brukar irritera sig över detta då hon oftast försöker föra någon form av konversation precis när vi lagt oss, tyvärr hinner hon oftast bara yppa ett par ord innan jag sussar gott. ;)

rooz
2010-03-08, 09:15
ALLT, från om jag ska träna bänk med extra tut, till om jag borde ta alla pengar jag har och lämna landet:D

feyin
2010-03-08, 09:16
Nästa? Finns det en 1a?

+1

Trodde jag var ensam om det, phew. :D

Osten80
2010-03-08, 09:34
Oftast inga trevliga tankar.

mangs
2010-03-08, 09:35
Somnar oftast så gott som direkt men om jag ligger vaken en stund funderar jag väl oftast på småfragment från dagen som har varit.

De gånger jag har svårt att somna är det ofatst något problem som gnager och då ligger jag ofta och planerar runt detta problem. Det värsta är om man ligger i någon form av dvala och förstorar upp en småsak till ett gigantiskt problem och ligger sedan mer eller mindre hela natten och försöker lösa eller planera för en lösning av det halvt i sömnen.

När man sedan vaknar till inser man att det inte är något direkt problem att Havregrynen är slut eller liknande. :D

Exdiaq
2010-03-08, 09:49
Igår kväll tänkte jag på att våra katter börjar bli gamla och fällde då en liten tår.

AlmostRipped
2010-03-08, 10:10
Tjejer, framtiden, tjejer, vad man gjort under dagen, tjejer, träning, tjejer och ibland jobbet.

Numse
2010-03-08, 10:35
Igår kväll tänkte jag på att våra katter börjar bli gamla och fällde då en liten tår.

:(

bulldozer
2010-03-08, 10:42
Undra om man ska våga antasta sambon?

Jag har tur :kinky::kinky:
Jag har inte tur :sleep::sleep:

Kwon
2010-03-08, 10:59
Undra om man ska våga antasta sambon?

Jag har tur :kinky::kinky:
Jag har inte tur :sleep::sleep:

Tänk om man hade sådana fina tankar innan läggdags! :)

Lasse Kongo
2010-03-08, 11:01
Hur fett God Of War 3 kommer bli :Virro

Kwon
2010-03-08, 11:03
Ibland tänker jag hur kul det hade varit om man kunde vakna upp som en hel annan person nästa dag (bara för en dag), sen nästa dag är man en annan gubbe etc osv

Lite som att välja gubbe

prOtotype
2010-03-08, 11:19
För de som har svårt att somna - kör lite meditativ teknik. Lägg er bekvämt och lyssna på hjärtslagen. Bara fokusera på det, när du upptäcker att du har glidit iväg från det så drar du bara uppmärksamheten tillbaka till hjärtslagen. Gör så och du somnar snabbt.

<Mike>
2010-03-08, 11:58
Lite som att välja gubbe

Haha vet inte varför men skrattade rakt ut :D

Det tar alltid lång tid för mig att somna. Jag börjar alltid tänka på någon låt och börjar trumma med händerna och hålla takten genom att vicka på foten eller liknande. Sen tvingar jag mig själv att ligga stilla och likförbannat så trummar händerna igen två minuter senare *grr27*

Downside of being a musician eller dampryck? Både och kanske.

saab900
2010-03-08, 12:13
Har jag inte varit vaken minst 16 timmar och gärna gjort något fysiskt ansträngande är det lögn i helvete att somna. Alltså har jag insomningsproblem när jag varit ledig eller jobbat kväll, eftersom jag av och till har fruktansvärt svårt att gå upp tidigt (för mig är 7-8 tidigt) om jag verkligen inte behöver.
Har jag varit uppe tidigt räcker det med att jag lägger mig i sängen med en bok. Oftast har jag hunnit 2-3 sidor innan jag vaknar av att jag tappat boken på magen :)
Då är det bara att lägga undan den, släcka lampan, vända mig på vänster sida och räkna till 5. Innan man vet ordet av ringer väckarklockan igen och välkomnar en till en ny dag med minusgrader och snö.

Anton Fräs
2010-03-08, 12:22
Antingen ligger jag och tänker över hur dagen har varit och hur morgondagen kommer te sig. Om det är en "sådan" period tänker jag liksom Eddie Vedder mycket negativt, tyvärr :(

Nipkiss
2010-03-08, 12:23
Tv-spel.

C.E.J.
2010-03-08, 14:37
För de som har svårt att somna - kör lite meditativ teknik. Lägg er bekvämt och lyssna på hjärtslagen. Bara fokusera på det, när du upptäcker att du har glidit iväg från det så drar du bara uppmärksamheten tillbaka till hjärtslagen. Gör så och du somnar snabbt.

Eller så struntar man i sånt där flum.

Inatt tänkte jag på den här tråden. Jag brukar inte tänka på negativa saker, det låter inge vidare.

jaaaaag
2010-03-08, 14:54
Känns som om det är den tiden på dygnet då jag tänker allra minst (om jag inte har något som stressar upp mej kommande dag). Säkert eftersom jag aldrig går och lägger mej om jag inte är väldigt trött och då somnar jag såklart snabbt.

Om jag väl tänker på något speciellt är det nog träning eller sex.

Numse
2010-03-08, 15:02
För många singlar på kolo, vi får göra något åt saken! Pax för kwon :em:

Kwon
2010-03-08, 19:01
Haha vet inte varför men skrattade rakt ut :D

Det var meningen! :D

shut teh face
2010-03-08, 19:04
Jag tänker på vilka items jag bör ha i Dota på olika heroes

Nej men jag tänker på att döda folk mest, tortyr etc

jakke
2010-03-08, 19:21
Jag har två lägen. Antingen så somnar jag innan huvudet har landat på kudden, eller så somnar jag inte alls. När jag inte somnar direkt är det bara att kliva upp innan jag har analyserat sönder något.

Eddie Vedder
2010-03-08, 23:04
Du verkar ha svåra problem med din sömn. Finns det inget som kan göra det bättre? Varför tänker du negativt? Dags för lite gammal hederlig självhjälp kanske?

Sömnproblemen har blivit bättre men helt klart inte 100%.

Men jag förstår inte vad det har med citatet att göra. Jag skriver ju att jag somnar kvickt. Att somna har jag superenkelt med, det går hur snabbt som helst. Problemet ligger i att inte vakna flera gånger per natt.

shadowfire
2010-03-08, 23:08
Ligger minst en timme o vänder o vrider o kan inte somna, funderar en jäkla massa på jobbet och allt som ska göras dagen efter. Försöker slå bort tankarna, men de kommer hela tiden tillbaka. Hate it.

När jag däremot kommer hem från jobbet på eftermiddagen, så räcker det med lite kolhydrater så slocknar jag på mindre än 1-2 minuter i soffan och börjar snarka, lol.

Scratch89
2010-03-08, 23:08
Sömnproblemen har blivit bättre men helt klart inte 100%.

Men jag förstår inte vad det har med citatet att göra. Jag skriver ju att jag somnar kvickt. Att somna har jag superenkelt med, det går hur snabbt som helst. Problemet ligger i att inte vakna flera gånger per natt.

Du få dra en r0nk så sover du finfint!

prOtotype
2010-03-10, 10:30
Ligger minst en timme o vänder o vrider o kan inte somna, funderar en jäkla massa på jobbet och allt som ska göras dagen efter. Försöker slå bort tankarna, men de kommer hela tiden tillbaka. Hate it.

När jag däremot kommer hem från jobbet på eftermiddagen, så räcker det med lite kolhydrater så slocknar jag på mindre än 1-2 minuter i soffan och börjar snarka, lol.

Du håller dig själv vaken genom att just vrida och vända på dig. Hitta en position som är bekväm och vägra röra dig, oavsett om det kliar eller något.

Numse
2010-03-10, 10:32
Du håller dig själv vaken genom att just vrida och vända på dig. Hitta en position som är bekväm och vägra röra dig, oavsett om det kliar eller något.

Dina råd kan ju va dom sämsta, att du sover över huvud taget är fan ett under :D ;)

prOtotype
2010-03-10, 10:32
Eller så struntar man i sånt där flum.

Inatt tänkte jag på den här tråden. Jag brukar inte tänka på negativa saker, det låter inge vidare.

Även om du sitter i en situation där du inte har någon användning av det så är det ganska dumt att avfärda det. Har du någonsin provat något meditativt överhuvudtaget?
Det går tex att få kroppen att somna medans man är vaken i huvudet - även om du tycker att det är flum så är det intressant att uppleva.

CpÅke
2010-03-10, 12:00
jag måste runka varje kväll när jag lägger mej annars så somnar jag inte, är alltid så vaken eller spänd. men sen efter en skön runk så somnar jag in som en prinsessa;D

samma sak om jag blir stressad i livet av nåt,då tar jag en snabb runk o sen e allt frid o fröjd

blir ju ganska rädd när jag tänker på hur mycket jag runkat i mitt liv

Kwon
2010-03-10, 12:02
Du får det att låta som om det vore en dålig sak Åke, det är det inte.

Mycket är bra i detta fall.

O_Wao
2010-03-10, 13:10

För mig hänger 1 och 2 ihop där. Sover jag på em så somnar jag inte på kvällen sen. Önskar periodvis att jag kunde sova så djupt och skönt i sängen som jag gör i soffan på eftermiddagen.

Jag tänker på saker jag behöver göra dagen efter, ömkar mig för att jag inte har någon att ligga sked med, försöker bli varm eftersom jag fryser jämt nu för tiden. Somnar jag inte efter en stund läser jag tills jag får boken på näsan.

tejpis
2010-03-10, 13:19
Möjliga taktiker i Football Manager. Försöker komma på en optimal 4-4-2 men mina formationer slutar alltid med nån form av 4-3-3 med långsamt uppbyggnadsspel...

sur puppa
2010-03-11, 03:18
Jag funderar på vilken typ av nödvärn man skulle kunna tänka sig ha mot poliser i tjänst.