handdator

Visa fullständig version : Behöver efaren kritik!

Nybörjare91
2010-03-04, 01:48
Träning
Dag1, Biceps, rygg,+ cykla 10 minuter
Dag2, Triceps, bröst,+ cykla 10 minuter,
Dag3, axlar, mage, +springa 10 minuter
Dag4, Lår, vader, +springa 10 minuter

rep/ set: 8x4

mat per dag:

Mål ett, 100g köttfärs, 1 ägg, 4 fiskpinnar, 4 dl mjölk
Mål två, 200g pasta, 50g bacon,2dl mjölk
Mål tre, 100g köttfärs, 4 dl mjölk, broccoli,4 fiskpinnar
Mål fyra, en protein shake

175g protein, 67g fett, 229 kolhydrater

Är 184 väger 84 vill deffa till runt 78 till sommaren

happy75smile
2010-03-04, 07:35
Träning
Dag1, Biceps, rygg,+ cykla 10 minuter
Dag2, Triceps, bröst,+ cykla 10 minuter,
Dag3, axlar, mage, +springa 10 minuter
Dag4, Lår, vader, +springa 10 minuter

rep/ set: 8x4

mat per dag:

Mål ett, 100g köttfärs, 1 ägg, 4 fiskpinnar, 4 dl mjölk
Mål två, 200g pasta, 50g bacon,2dl mjölk
Mål tre, 100g köttfärs, 4 dl mjölk, broccoli,4 fiskpinnar
Mål fyra, en protein shake

175g protein, 67g fett, 229 kolhydrater

Är 184 väger 84 vill deffa till runt 78 till sommaren

För att öka på viktnedgång se till att du rör på dig mer. Att springa eller cykla 10min räcker inte. Minst 30min Och eventuellt se över sin kostvanor.

Eddie Vedder
2010-03-04, 07:59
Att springa eller cykla 10min räcker inte. Minst 30min Och eventuellt se över sin kostvanor.

Varför då?

Exhale_
2010-03-04, 08:10
Tycker det ser bra ut även om jag själv inte hade ätit så mycket rött kött i veckan. Bacon hade jag definitivt uteslutit men det är ju jag det.

Ang viktminskningen så beror det på om du hamnar i negativ energibalans eller inte. Gör du inte det kan du dra ner på maten lite till.

Nybörjare91
2010-03-04, 17:12
tack för era svar! men ang kolhydraterna i pastan, tkr ni jag ska utesluta dem helt? eftersom de binder vätska etc

mattilainen
2010-03-04, 17:40
För att öka på viktnedgång se till att du rör på dig mer. Att springa eller cykla 10min räcker inte. Minst 30min Och eventuellt se över sin kostvanor.

Han skulle inte ens behöva cykla 10 minuter för att gå ner i vikt. Frågan är varför han skulle vilja öka viktnedgången och riskera muskelförlust istället för att göra en långsam deff.

King Grub
2010-03-04, 18:02
tack för era svar! men ang kolhydraterna i pastan, tkr ni jag ska utesluta dem helt? eftersom de binder vätska etc

Vätska i musklerna ser du bättre ut av, inte sämre.

powderdog
2010-03-04, 18:49
Personligen hade jag minskat ganska mkt på kolhydraterna till fördel för mer protein.

austria
2010-03-04, 19:06
Jag hade nog hoppat över dom där 8 fiskpinnarna du äter om dagen, i alla fall om det är köp-fiskpinnar. Dom består väl av ca. 80% brödsmulor. Om du vill få i dig fisk så skulle jag nog ta lax, makrill, tonfisk istället.

Nybörjare91
2010-03-05, 00:46
Vad tkr ni om man skulle försöka utesluta kollisar? och äta ungefär liknande: 140g bacon, 700g kyckligen med skinn, 1 ägg, 200g köttfärs, 1 litermjölk, ärotor majs broccoli etc? har hört att mkt fett och mkt protein är bättre?

Exhale_
2010-03-05, 00:49
Vad tkr ni om man skulle försöka utesluta kollisar? och äta ungefär liknande: 140g bacon, 700g kyckligen med skinn, 1 ägg, 200g köttfärs, 1 litermjölk, ärotor majs broccoli etc? har hört att mkt fett och mkt protein är bättre?

Av vem har du hört det?

Vad jag vet finns det i dagsläget inget som säger att det skulle vara bättre att äta LCHF eller LCHP jämfört med det gamla traditionella sättet att fördela energin, dvs procentuellt mest kolhydrater.

Oavsett vilket sätt du väljer att äta på så gäller det att välja schyssta livsmedel. Bacon är enligt mig inte bra oavsett om det ingår i en kost bestående av lite eller mycket kolhydrater.

Dreas
2010-03-05, 00:56
Av vem har du hört det?

Vad jag vet finns det i dagsläget inget som säger att det skulle vara bättre att äta LCHF eller LCHP jämfört med det gamla traditionella sättet att fördela energin, dvs procentuellt mest kolhydrater.

Oavsett vilket sätt du väljer att äta på så gäller det att välja schyssta livsmedel. Bacon är enligt mig inte bra oavsett om det ingår i en kost bestående av lite eller mycket kolhydrater.Fast det är ganska svårt att klämma in 3-4g protein per kg kroppsvikt och dag samtidigt som man intar 1g fett per kg kroppsvikt och samtidigt ha ett högt intag av kolisar. Isf får man röra på sig ganska bra eller vägra "lite". För min del blir det automatiskt en nerskärning.

Motoranimal
2010-03-05, 09:23
Jag hade försökt få in lite mer grönsaker i den dieten och istället ta bort pastan om du nu inte vill öka kolhydraterna.

rooz
2010-03-05, 09:32
Jag hade försökt få in lite mer grönsaker i den dieten och istället ta bort pastan om du nu inte vill öka kolhydraterna.
+1

Du blir lågt mättare på 300G broccoli än 300G pasta tex. (Jag blir iaf)

Kravmaga
2010-03-05, 12:03
Fast det är ganska svårt att klämma in 3-4g protein per kg kroppsvikt och dag samtidigt som man intar 1g fett per kg kroppsvikt och samtidigt ha ett högt intag av kolisar. Isf får man röra på sig ganska bra eller vägra "lite". För min del blir det automatiskt en nerskärning.

3-4g protein/kg kroppsvikt är inte ett måste. Att landa på 2g protein/kg kroppsvikt är antagligen tillräckligt. Om man finner det trist att enbart käka tonfisk/kvarg/Vassle så tror jag 2g protein/kg kroppsvikt räcker långt för att kunna äta mer av fett/kolhydrater.

Dreas
2010-03-05, 12:23
3-4g protein/kg kroppsvikt är inte ett måste. Att landa på 2g protein/kg kroppsvikt är antagligen tillräckligt. Om man finner det trist att enbart käka tonfisk/kvarg/Vassle så tror jag 2g protein/kg kroppsvikt räcker långt för att kunna äta mer av fett/kolhydrater.Tror och antagligen tillräckligt är ju det man kan säga, ingen vet exakt. Har sett påståenden för mer aminosyror = mer muskler. Vid deff om något känns ett högre proteinintag som ganska bra att satsa på, det och tung träning. Men sure, ifall man inte gillar den omställning det krävs i matväg så då är det nog ganska bra om man kör på det man gillar istället.

Kravmaga
2010-03-05, 12:35
Tror och antagligen tillräckligt är ju det man kan säga, ingen vet exakt. Har sett påståenden för mer aminosyror = mer muskler. Vid deff om något känns ett högre proteinintag som ganska bra att satsa på, det och tung träning. Men sure, ifall man inte gillar den omställning det krävs i matväg så då är det nog ganska bra om man kör på det man gillar istället.

Samtidigt har man sett påståenden där ner till 1,7g protein/kg kroppsvikt skulle vara tillräckligt, även under deff. 3g-4g protein är lika mycket spekulationer och uppskattningar som 2g protein. Många ligger kring 2g protein och får bra resultat av det. Visst skadar det inte med mer protein men samtidigt kanske många skulle välja att ligga på 2g protein och få använda sin resterande kalorier till något annat (nu talar jag framförallt under deff och då med ett mer strikt kaloriintag) om de insåg att det är tillräckligt och att effekten kanske inte är enorm utöver det. Ville göra den reservationen så TS inte tror att 3g-4g är ett måste.

Dreas
2010-03-05, 14:17
Samtidigt har man sett påståenden där ner till 1,7g protein/kg kroppsvikt skulle vara tillräckligt, även under deff. 3g-4g protein är lika mycket spekulationer och uppskattningar som 2g protein. Många ligger kring 2g protein och får bra resultat av det. Visst skadar det inte med mer protein men samtidigt kanske många skulle välja att ligga på 2g protein och få använda sin resterande kalorier till något annat (nu talar jag framförallt under deff och då med ett mer strikt kaloriintag) om de insåg att det är tillräckligt och att effekten kanske inte är enorm utöver det. Ville göra den reservationen så TS inte tror att 3g-4g är ett måste.3-4g är inget måste, men det är absolut inte heller negativt. 2g är ett bra riktmärke, mer är inte negativt.