Visa fullständig version : /spajka/ cola
Jag brukar dricka cola på burk, dyrare men det är bra portion control. Har någon provat att /spajka/ cola med koffein, bara pluppa i en 50mg tablett i burk liksom?
Nej, men däremot har jag prövat att bara pluppa tabletten i munnen, vaska colan och skölja med vatten.
Varför inte bara svälja tabletten som vanligt folk? Koffeintabletter smakar röv
Vad är syftet med att slänga i tabletten i colan??
off-topic: Vad är det för diskution du tagit din signatur ifrån??
Syftet med att ha i pillret i colan är för att späda ut; precis som när man dricker kaffe, eller "bara" cola för den delen, så får man inte i sig allt koffein på en gång, eftersom det är fördelat i vätskan.
"Diskution"?
Nitrometan
2010-03-02, 14:41
Syftet med att ha i pillret i colan är för att späda ut; precis som när man dricker kaffe, eller "bara" cola för den delen, så får man inte i sig allt koffein på en gång, eftersom det är fördelat i vätskan.
Varför vill du inte ha i dig koffeinet "på en gång"?
"Diskution"?
Jag tror han menar diskussion. Eller kanske diskurs.
Blir det skillnad att dricka en cola med koffein kontra att svälja tabletten och hälla på colan efter?
Låter ologiskt men kanske är så?
Blanda en kopp kaffe bara. Diskutera? Känns helt onödigt att göra det du tänker.
Kok kaffe, häll upp kaffe, vaska kaffe, sen ta koffeintabletten. Peice of cake!
Du har väll ändå inte en 33 cl burk så speciellt länge innan du druckit upp den, eller? Så skillnaden borde vara ganska liten
Varför vill du inte ha i dig koffeinet "på en gång"?
Jag tror han menar diskussion. Eller kanske diskurs.
Diskussion skulle det givetvis vara
mattilainen
2010-03-02, 15:29
tror knappast det blir märkbar skillnad.
Sitter du i timtal och smuttar på din 33cl burk eller? För en koffeintablett tas nog inte upp på 5min direkt..
Degpekka
2010-03-03, 05:02
Annars kan du ju dela tabletten och ta lite under tiden, kommer iaf bli godare än plumsa den i colan. Fy skäms att du ska förstöra en så god 33a på det viset. :)
Ta tabletten 5 minuter innan du börjar med colan ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.